کد مطلب: ۳۷۹۰۰۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی:

۲ عاملی که لوازم خانگی را گران کرد

2 عاملی که لوازم خانگی را گران کرد

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: کمبود و عدم عرضه کالا دو برند کره‌ای باعث شده که قیمت اجناس و کالاها در بازار گران شود.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لوازم خانگی در بازار گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه کمبود و عدم عرضه کالا در دو برند کره‌ای باعث شده که قیمت اجناس و کالاها در بازار گران شود. فعالیت یکی از برندهای کره‌ای موقتا از نیمه دوم سال گذشته در کشور متوقف شد و یکی از برندهای دیگر نیز با ظرفیت کمتر نسبت به گذشته در حال تولید است.

محمدرضا غزنوی افزود: همچنان تقاضا برای خرید کالاهای لوازم خانگی در بازار وجود دارد، اما کمبود عرضه باعث شده که قیمت‌ها به یک باره از سال گذشته تاکنون به شدت افزایش یابد. معتقدیم چنانچه حمایت‌هایی که از برندهای کره‌ای انجام می‌شد برای برندهای تولید داخل شکل می‌گرفت امروز با کمبود کالا در بازار مواجه نبودیم.

او اظهار کرد: شرایط امروز کشور خاص است، حتی سیاست‌های ایران در عرصه دیپلماتیک و اقتصاد نیز ویژه است. بنابراین ما باید براساس ویژگی‌های خودمان در بخش تولید اقداماتی را انجام دهیم و در این عرصه گام برداریم. با کاهش فعالت برندهای کره‌ای فرصتی برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شده تا بتوانند با کاهش موانع سالی چندین میلیون دلار ارزآوری داشته باشند.

غزنوی گفت: متاسفانه ما در سال‌های گذشته نسبت به شیوه حمایت از دو برند کره‌ای انتقادهایی را مطرح می‌کردیم و عدم توجه به تولید داخل باعث شد که در زمان تحریم دو برند کره‌ای فعالیت خود در بازار ایران را کم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بزرگترين عامل گراني لوازم خانگي نبود شركت هاي اصلي توزيع كننده است و واردات لوازم خانگي به صورت قاچاق و با دلالي است كه روزانه با دلار گران ميكنند و ديگر قيمت را پايين نمي اورند قيمت ها همه كاذب است با اين قيمتها لوازم خانگي نخريد ……