کد مطلب: ۳۵۲۴۹۲

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت لوازم خانگی تا پایان سال گران نمی‌شود

قیمت لوازم خانگی تا پایان سال گران نمی‌شود

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: شرایط نشان می‌دهد که قیمت لوازم خانگی تا پایان سال گران نخواهد شد؛ این درحالی است که سال آینده با اعمال افزایش قیمت دستمزد کارگران قیمت کالاهای لوازم خانگی گران می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی در یک ماه پایان سال افزایش خواهد یافت یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: شرایط نشان می‌دهد که قیمت لوازم خانگی تا پایان سال گران نخواهد شد؛ این درحالی است که سال آینده با اعمال افزایش قیمت دستمزد کارگران قیمت کالاهای لوازم خانگی گران می‌شود.

حمیدرضا غزنوی با اشاره به وضعیت تولید کالاهای لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر تولید در وضعیت خوبی قرار ندارد. تولیدکنندگان در این شرایط نیاز فعلی بازار را به هر نحو ممکن تامین می‌کنند. اینکه بگوییم بازار لوازم خانگی روان و در وضعیت عادی قرار دارد، این طور نیست. همه اجناس در همه مواقع در بازار یافت، نمی‌شود.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی تولید نیاز به نقدینگی دارد. امروز بزرگترین معضل تولید عدم نقدینگی است. میزان نقدینگی واحدهای صنعتی در این شرایط نسبت به سال گذشته دو هزار و 500 درصد بیشتر شده است، که باید مسئولان تمهیداتی را در این باره در نظر بگیرند و منابع کافی را در اختیار صنعتگران قرار دهند. سال گذشته تولیدکنندگان این بخش از طریق ال سی و گشایش اعتبار اسنادی مواد اولیه را با 10 درصد وارد کشور می‌کردند؛ این درحالی است که امسال هزینه تولید 200 درصد افزایش یافته است.

غزنوی در پاسخ به این پرسش که آیا بازار در این شرایط کشش افزایش قیمت را دارد یا خیر؟ گفت: در این شرایط بازار لوازم خانگی در رکود قرار دارد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. در شرایط فعلی عده‌ای هستند که کالاها را نقد خریداری می‌کنند و عده دیگری هم هستند که با استفاده از کارت کالاهای ایرانی را به متقاضیان عرضه می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین الان هم قیمتها بسیار سرسام آوره ومردم نمیتونند لوازم خانگی بخرند سال دیگه اگر گران بشه که دیگه بدتر باید مسئولین فکری بحال ملت بکنند مردم بیچاره شدند جوانان موندن تو خرید ازدواجشون

  • ناشناس

    250درصدگران شده اند قدرت خرید هم خیلی کم شده است