کد مطلب: ۴۵۲۴۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت باز هم کاهشی شد

قیمت نفت باز هم کاهشی شد

تردیدها درباره بهبود تقاضا و ادامه تنش‌ها میان پکن و واشینگتن موجب شد قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به روند کاهشی بازگردد.

نگرانی‌ها درباره سرعت بهبود تقاضا از یک‌سو و تنش‌ها میان آمریکا و چین از سوی دیگر موجب شد قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۰٫۷ درصد کاهش، به ۳۵٫۷۷ دلار رسید. این در حالی است که نفت برنت روز گذشته رشد ۱٫۸ درصدی را تجربه کرده بود.

همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۱٫۲ درصد افت، با قیمت ۳۳٫۹۵ دلار معامله شد.

با شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال تاکنون قیمت نفت حدود ۴۵ درصد کاهش یافته و تولیدکنندگان نفت با هدف افزایش قیمت‌ها توافق کردند تا روزانه ۱۰ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این میزان از کاهش، افت چشمگیر تقاضا را جبران نخواهد کرد.

هرچند محدودیت‌ها در بسیاری از کشورها برداشته شده و فعالیت‌های اقتصادی به‌تدریج در حال بازگشایی هستند، اما گفته می‌شود، بهبود تقاضا برای سوخت به‌سرعت رخ نخواهد داد.

به‌گفته یک تحلیلگر در موسسه ANZ، برآورد شده که تقاضا برای بنزین در آمریکا در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته؛ چرا که با وجود برداشته شدن محدودیت‌ها، مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌ها بمانند.

مناقشات میان دو اقتصاد بزرگ جهان البته به ادامه تردیدها دامن زد. درحالی‌که چین قرار است قانون امنیت ملی را در هنگ‌کنگ تصویب کند، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرده: چین در زمینه اقداماتش در مورد هنگ‌کنگ اشتباه بزرگی می‌کند. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شرکت‌های آمریکایی از چین و هنگ‌کنگ برگردند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.