کد مطلب: ۶۹۱۶۶۱

قیمت نفت به شدت کاهش یافت

قیمت نفت به شدت کاهش یافت

روز گذشته قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسید.

ایبِنا به نقل از سی ان ان - قیمت نفت روز گذشته به شدت کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران نگران وضعیت اقتصاد چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان هستند.

نفت خام آمریکا ۴٫۴درصد کاهش یافت و به ۸۸٫۰۳ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام با ۸۶٫۸۲ دلار پایین‌ترین سطح خود را ثبت کرد که پایین‌ترین سطح از ۳ فوریه بود و نفت خام برنت با ۴٫۵ درصد کاهش به ۹۳٫۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

این زیان‌ها پس از گزارش‌های جدید مبنی بر اینکه اقتصاد چین همچنان به از دست دادن قدرت خود ادامه می‌دهد، رخ می‌دهد که بخشی از آن به دلیل محدودیت‌های مجدد مربوط به مبارزه با ویروس کرونا است.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که رشد خرده فروشی در ماه ژوئیه کند شده و بخش املاک بدتر شده است و بانک مرکزی چین در تلاش برای احیای رشد، نرخ بهره را در روز دوشنبه کاهش داد.

ریچارد جاسویک، رئیس بخش تجزیه و تحلیل عرضه جهانی نفت در S&P Global Commodity Insights می‌گوید: «بازار این را به عنوان یک سیگنال نزولی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت در نظر گرفت.

در همین حال، تاجران نفت از نزدیک مذاکرات بین ایران و غرب بر سر توافق هسته‌ای بالقوه را دنبال می‌کنند، که در آن لغو تحریم‌ها می‌تواند راه را برای ورود میلیون‌ها بشکه نفت ذخیره‌شده ایران به بازار هموار کند و به کشور عضو اوپک اجازه دهد تا تولید خود را در بازار افزایش دهد. زمانی که این کشور در حال تبدیل شدن به یک تامین کننده جهانی است، نفت روسیه در تردید است.

اندی لبو، رئیس شرکت Lipow Oil Associates روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: «اگر توافقی با ایران حاصل شود، پیامدهای آن برای بازار نفت و روسیه می‌تواند بسیار گسترده باشد».

کاهش اخیر در بازار نفت ممکن است فشار بیشتری بر قیمت سوخت وارد کند. طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه برای دومین روز متوالی در ۳٫۹۶ دلار در هر گالن باقی ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.