کد مطلب: ۴۵۳۹۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت به ۳۸ دلار رسید

قیمت نفت به ۳۸ دلار رسید

به‌دنبال امیدواری سرمایه‌گذاران برای تمدید توافق کاهش تولید در نشست آخر هفته اوپک‌پلاس، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

درحالی‌که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار نشست اوپک‌پلاس در روزهای پایانی هفته هستند، قیمت نفت در معاملات امروز ۰٫۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه با ۱۲ سنت افزایش به ۳۸٫۴۴ دلار رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس آمریکا با ۹ سنت افزایش با قیمت ۳۵٫۵۳ دلار معامله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، تحت تاثیر پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید، قیمت نفت برنت طی شش هفته گذشته دو برابر شده است. با این حال از ابتدای سال تاکنون طلای سیاه به‌دلیل پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

نشست این گروه قرار است روز پنج‌شنبه (چهارم ژوئن) به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.

درحالی‌که قرار بود تنها در دو ماه می و ژوئن میزان کاهش تولید ۹٫۷ میلیون بشکه باشد و پس از آن این رقم کاهش یابد، حالا برخی منابع آگاه در عربستان گفته‌اند، این کشور با این میزان از کاهش تا پایان سال ۲۰۲۰ موافق است.

هرچند سرمایه‌گذاران امیدوارند با تمدید این توافق و کاهش عرضه قیمت نفت افزایش یابد، اما تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و چین موضوع دیگری است که برای فعالان این بازار نگرانی ایجاد کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.