کد مطلب: ۱۷۹۲۴۱

قیمت هندوانه ۲ روزه ۲ برابر شد

قیمت هندوانه ۲ روزه ۲ برابر شد

قیمت هندوانه در نزدیکی شب یلدا به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده است، هر چند که این قیمت کمتر از نرخ مصوب تعیین شده است اما جالب اینجاست که این محصول تا دو روز پیش کمتر از کیلویی هزار تومان فروخته می‌شد.

در فاصله دو روز مانده به شب یلدا، تقاضا به ویژه برای میوه‌های پر مصرف شب یلدا بالا رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میوه‌های شب یلدا بنا بر سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً چند محصول پای ثابت سفره‌های شب یلدا هستند که از جمله آن می‌توان به هندوانه و انار اشاره کرد.

لذا برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه و تره‌بار، بخش خصوصی و دولتی نرخ‌هایی را هماهنگ و به عنوان مصوب این محصولات اعلام کرده‌اند که بر این اساس برای هر کیلوگرم هندوانه ممتاز در میادین مرکزی ۲۵۰۰ تومان و برای انار ممتاز ۸۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که با احتساب سود ۳۵ درصدی در خرده فروشی‌ها، حداکثر قیمت هندوانه ممتاز حدود ۳۳۰۰ تومان و حداکثر انار ممتاز کیلویی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان است.

همچنین قیمت هر کیلو خرمالو ممتاز حداکثر ۸۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده تعیین شده است.

اما هندوانه که تا دو - سه روز پیش در مغازه‌های سطح شهر نهایتاً کیلویی ۱۰۰۰ تومان فروخته می‌شد اکنون به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین انار مرغوب کیلویی ۸۰۰۰ تومان در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شود. این در حالی است که انار آبگیری کیلویی ۳۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما از دیگر میوه‌هایی که بعضی خانواده‌ها در سفره شب یلدا خود قرار می‌دهند، خرمالو و ازگیل است. خرمالو رنج قیمتی از ۲۵۰۰ تا ۶۵۰۰ هزار تومان در بازار میوه دارد و ازگیل کیلویی ۸۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر اقلام میوه بر اساس آخرین مشاهدات از مغازه‌های سطح شهر به طور متوسط سیب قرمز کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومان، سیب زرد کیلویی ۴۵۰۰ تومان، انگور سیاه کیلویی ۵۰۰۰ تومان، موزه کیلویی ۳۶۰۰ تومان، پرتقال کیلویی ۵۰۰۰ تومان، آناناس کیلویی ۱۴ هزار تومان، بِه کیلویی ۱۲ هزار تومان و خیار کیلویی ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

با توجه به اینکه معمولاً در آستانه شب یلدا بازار میوه با تغییر و تحول نسبتاً زیادی همراه می‌شود و برخی اقلام به شکل غیر معمول افزایش قیمت پیدا می‌کند، ضرورت توجه و نظارت به بازار بیش از گذشته است، چراکه بر اساس آخرین اطلاع از بازار برای هیچ یک از اقلام کمبودی بابت عرضه وجود ندارد و حتی افزایش نسبی تقاضا در یکی دو روز آینده نیز نباید تأثیر محسوسی روی قیمت‌ها بگذارد لذا دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی باید بازار را با دقت بیشتری در این ایام رصد کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.