کد مطلب: ۲۹۵۷۰۸

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح‌کرد:

قیمت پراید به ۴۵ میلیون تومان بازمی‌گردد

قیمت پراید به 45 میلیون تومان بازمی‌گردد

یک کارشناس خودرو می‌گوید که ارزانی 11 میلیون تومانی پراید مقطعی است و در آینده نه چندان دور قیمت این خودرو به مرز 45 میلیون تومان خواهد رسید.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که ارزانی 11 میلیون تومانی پراید چقدر تداوم دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: کاهش نرخ پراید از جمله راه‌حل‌های مقطعی به شمار می‌رود. ما باید مشکلات را به‌طور زیرساختی برطرف کنیم. در بخش قیمت‌گذاری کالاها چه از اقلام خوراکی گرفته و چه خودرو با ضعف مدیریت رو به رو هستیم. باید به روزهای گذشته بازگشت و به این پرسش پاسخ داد که چرا قیمت پراید به مرز 45 میلیون تومان رسید؟

بابک صدرایی افزود: زمانی که بی‌مهابا نرخ خودروهای داخلی به یک باره به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد باید منتظر تثبیت این نرخ در روزهای آتی بود. چرا که افزایش یک باره نرخ خودروها موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. یعنی به نظر می‌رسد که این اقدام نوعی آماده‌سازی جو روانی جامعه برای رو به رو شدن با افزایش چند برابری نرخ خودروها باشد.

او با بیان اینکه کاهش 11 میلیون تومانی نرخ پراید خبر خوبی نیست، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما در صنعت خودرو به‌طور اساسی با ضعف، چالش و برخی بی‌مدیریتی‌ها رو به رو هستیم. معتقدیم در روزهای آتی قیمت پراید به همان 45 میلیون تومان خواهد رسید.

صدرایی درباره تعداد معاملات قیمت پراید با نرخ 45 میلیون تومان گفت: به هر حال در بازار برای پراید 45 میلیون تومانی تقاضا وجود داشته باشد. نمی‌توان گفت تقاضایی برای این نرخ‌ها وجود ندارد چرا که اگر تقاضایی وجود نداشت تا یک هفته نرخ پراید به قیمت 45 میلیون تومان ثابت باقی نمی‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فاطمه

    حالا گیریم که گران شود باید این مطلب را تیتر روزنامه کنید؟ و فرصت سوءاستفاده به محتکرین و گران فروشان و دلالان بدهید همین کارارو کردید که بازار به این روز افتاد

  • ناشناس

    تابناک زیر پرچم علی سینه می زنی و سر سفره معاویه می نشینی. چرا این تیترها را به نقل از یک کارشناس که معلوم نیست حال و احوالش چه هست می زنی؟ فکر نمی کنی تو این اوضاع خراب جوسازی کرده ای؟ واقعا بعضی وقتها فکر می کنم اصلا نیازی نیست اسرائیل و آمریکا به ما حمله کنن شماها خیلی خوب و عالی مملکت را به باد فنا می دهید. الان خیلی راحت دارن به ریش بنده و شما می خندند از بس عاقل و فهمیده هستیم.

    • ناشناس

      ببخشد کسانی مثل شما حداقل یک ماشین دارن ایا شما ماشینتون روبه قیمت مصوب(مثلا پراید سال 22 میلیون) میفروشین در اینصورت من خریدار هستم شعار دادن برای بقیه راحته ولی شما الان میگین درسته من قیمت پایین خریدم ولی الان نمیتونم به این قیمت بفروشم و راست هم میگین و مشکل قیمت دلاره نه خودرو ساز یا به قول شما احتکار کننده اصلا توی یک بازار سالم هیچ ادم عاقلی جنسشواحتکار نمیکنه

  • ممم

    […] آدم پیاده بره یا آزانس بگیره به نفعشه . آخه ی پراید ادم کش چرا باید این قیمت باشه حیفه پول که بدی برای پراید. واقعا متاسفم برای هم مردم هم مسئولین .

    • ناشناس

      سلام شدید ترین تحریم ملت ایران از دست کارخانه داران و محتکرین امریکای وطنی ایرانی نما است نه امریکا

    • امید

      سیستم دولت از دست همشون در رفته

  • علی

    مردم ایران شاید تنها کشوری است پشت حکومت وایستاده ودولتها با فشار به مردم جواب خوبیهای مردم را میدهند شنیدید برای حکومت بر عرب باید انها را سیر کرد وبر عجم انها را گرسنه نگهدار میشه نتیجه گرفت بعد اعتراض به گرانی و تظاهرات وقبل از امدن تحریمها همه چیز چند برابر بشه میبینید دستهایی تو کار است ونه دولت نه مجلس غیر از حرف زدن هیچکاری نمیکنند

  • ناشناس

    ایشان کارشناس خودرو نیست بلکه مدیربازاریابی برند چری است. باید هم با این حرف ها به التهاب بازار دامن بزنه تا گرون تر بفروشه. تعجبم از شماست که چرا به این افراد سود جو کمک میکنید؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    مقصرخود ملتن[…]

  • حمید

    +چه کسی 8800ماشین تولید داخل را احتکار کرده با چه پولی چگونه آنها را خریده در حالیکه هر نفر میتواند یک ماشین ثبت نام میکند چرا دولت همکار مجرمان اقتصادی شده و آنها را به ملت معرفی نمیکند اگر قرار است با مجرمان اقتصادی برخورد شود که نخواهد شد چرا محاکمات را علنی نمیکنید از این مجرمان نام نمیبرید.

  • مهران

    وقتی پراید 8 تومنی به 16 و کم کم به 20 میلیون رسید هم باور نمیکردیم الان قیمت دلار به صورت رسمی برای واردات 8 تا 9 هزار تومنه یعنی حداقل قیمت میشه حدود 42 تا 45 میلیون و برای همین التهاب مردم میخان از این خلا استفاده کنن اینایی که ثبت نام کردن اگه پراید 40 تومن بود باز هم ثبت نام میکردن ؟ ایا مردم معمولی تونستن ثبت نام کنن؟ این خلا مثل دلار 4200 موجب رانت میشه اگه واقعیت رو بخاین مشکل اینه که چرا دلار شده اینقدر اگه مردم یکم واقعیت رو درک کنن میفهمن که همین اب گلالود رو خودشون بوجود میارن و ازش ماهی میگیرن مردم هم همیشه ضرر میکنن و احساسی برخورد میکنن به جای اینکه بگیم چرا ما باید با همه دنیا فرق کنیم و چرا یه چیزی که همه دنیا قبولش کردن […] رو قبول نمیکنیم و ….

  • مریم

    کاش اینقد این پراید گرون بشه البته فقط پراید و ماشینای تولید داخل که هر ساله اینقد ما کشته ندیم
    بشه 100 میلیون بشه 200 میلیون هیشکی نخره که مرگ و میر در ایران منفی بشه خخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس

    اینا همه بازی خودشونه فقط این مردممند که ضرر می کنن با این لگنشون