خبر مهم:

کد مطلب: ۷۵۵۱۸۴

قیمت پروفیل سبک امروز در گروه صنعتی صبا

قیمت پروفیل سبک امروز در گروه صنعتی صبا

گروه صنعتی صبا از معتبرترین تامین کنندگان درحوزه محصولات فولادی است که انواع لوله و پروفیل فولادی علی الخصوص لوله و پروفیل مبلی را با بهترین قیمت به دست مشتریان گرامی می‌رساند، در ادامه به قیمت پروفیل سبک امروز و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

گروه صنعتی صبا از معتبرترین تامین کنندگان درحوزه محصولات فولادی است که انواع لوله و پروفیل فولادی علی الخصوص ل وله و پروفیل مبلی را با بهترین قیمت بدست مشتریان گرامی می‌رساند، در ادامه به قیمت پروفیل سبک امروز و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

8ب

عوامل موثر بر قیمت پروفیل سبک در بازار ایران

نوع و ورق پروفیل

ورق هایی که از آنها پروفیل تولید میشود به دو دسته سیاه و روغنی تقسیم میشوند، ورق های سیاه ضخامت 1.8 به بالا دارند سیاه رنگ هستند و کیفیت پایین تری دارند و قیمت آنها در حال حاضر حدود هر کیلو 30 هزار تومان است در حالی که ورق های روغنی یا ورق سرد ضخامتی کمتر از 1.5 دارند خاکستری رنگ هستند سطحی سیقلی و پوشیده از روغن دارند و در کل کیفیتشان بالاتر است ، بر این اساس پروفیل های تولیدی از ورق های سیاه را پروفیل سیاه مینامند و قیمتی حدود 30 هزار تومان دارند و پروفیل هایی که از ورق روغنی تولید میشوند به پروفیل مبلی معروف هستند و قیمت آنها حدود هر کیلو 42 هزار تومان هستند .

ورق اسید شوی محصولی شبیه به هر دو این ورق های فولادی است. سطح آن شبیه به ورق روغنی اما میزان فرآیند پذیریش مشابه ورق سیاه است. مقاطع تولید شده از این ورق را پروفیل راسته کاری می گویند. این به آن معنا است که این مقاطع تحت فرآیند خم عملکرد خوبی ندارند. اما قیمت آن ها به ازای هر کیلو ارزان تر از ورق روغنی است.

در واقع حدود 90 درصد از هزینه ای که برای پروفیل ها پرداخت میشود هزینه ورق آنهاست و مابقی هزینه تولید در کارخانه ها و حمل و نقل می باشد .

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا و ایجاد قیمت رقابتی از قوانین اولیه بازار ایران در حوزه فولاد است که گرچه با سیاست های حمایتی دولت این تاثیر همیشه کنترل شده است اما در شرایطی از بازار که میزان تولید بدلیل مشکلاتی همچون نبود مواد اولیه یا مشکل در زیرساخت هایی همچون برق کاهش شدید میابد تقاضای مصرف کنندگان میتواند قیمت را در بازار بالا ببرد ، در مقابل زمانی که بدلیل رکود بازار هایی همچون مسکن علی رغم تولید در کارخانه ها میزان مصرف کاهش میابد شیب قیمت نزولی شده و با قیمت های کاهشی روبرو خواهیم بود.

برهم خوردن نسبت عرضه به تقاضا در همه بازارها مشکل ساز است و تعادل قیمت ها را بر هم می زند.

قیمت دلار

فاکتور دیگری که در قیمت پروفیل سبک تاثیرگذار است قیمت ارز است ، این عامل می تواند به دو شکل اساسی بر قیمت پروفیل سبک موثر باشد . درشکل اول بالا رفتن قیمت ارز روی قیمت مواد اولیه برای کارخانه ها و قیمت جهانی فولاد در ایران تاثیر داشته و افزایش آن با افزایش قیمت لوله و پروفیل همراه خواهد بود ، اما در شکل دوم بالا رفتن قیمت دلار سیگنال خرید به مصرف کنندگان لوله و پروفیل و صاحبان صنایع را میدهد که این تغییر در رفتار مشتری با ثابت بودن میزان تولید افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

درواقع زمانی که دلار شروع به افزایش قیمت میکند کارخانه های تولید لوله و پروفیل تمایلی به فروش محصول ندارند در حالی که مصرف کنندگان میخواهند پیش از افزایش قیمت، خرید خود را انجام دهند، و این عدم تقارن عرضه و تقاضا قیمت را افزایش میدهد .

قیمت ارز با تغییر حجم صادرات هم، می تواند باعث افزایش قیمت ها بشود. با بالا رفتن قیمت ارز تقاضا خارجی برای خرید محصولات داخلی بیشتر می شود. در صورتی که حجم زیاد صادرات باعث برهم خودن تعادل بازار بشود یا به عبارت بهتر باعث برهم خوردن نسبت عرضه به تقاضا بشود افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

تورم سالانه و مقطعی

قیمت امروز پروفیل سبک در گروه صنعتی صبا 42 هزار تومان بوده که این به معنی 30 درصد افزایش قیمت درطول کمتر از 3 ماه است، این تورم که شاید تنها منحصر به بازار فولاد نباشد میتواند بر غالب مقاطع فولادی و صنعتی تاثیر گذارد.

9ب

قیمت جهانی فولاد

قیمت جهانی فولاد همیشه از تاثیرگذاران اصلی قیمت ها در بازار آهن کشور بوده، صد البته که تورم جهانی که باعث افزایش قیمت مقاطع اولیه فولادی مانند بیلت و شمش میشود روی بازار داخلی هم اثر خواهد داشت، همچنین با رونق گرفتن بازارهای جهانی، صادرات لوله و پروفیل و مقاطع دیگر فولادی از ایران افزایش خواهد یافت و این فرایند درکنار ارزآوری برای کشور میتواند صنایع بالادستی فولاد را هم کمک کند.

7ب

چگونه میتوانم از قیمت بروز پروفیل سبک در گروه صنعتی صبا با خبر شوم؟

در وبسایت رسمی گ روه صنعتی صبا به آدرس sabaprofile.com قیمت لوله و پروفیل بشکل روزانه و کاملا دقیق و مشخص بروز میشود و صنعتگران حوزه های مختلف می توانند با بازدید از این وبسایت و یا تماس با گروه صنعتی صبا از قیمت و مشخصات کامل مطلع شوند.

مزایای خرید پروفیل مبلی از گروه صنعتی صبا چیست ؟

گروه صبا ، تخصصی ترین مجموعه فعال در زمینه تولید و تامین و صادرات لوله و پروفیل صنعتی ، به پشتوانه بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت دراین حوزه ،اکنون افتخار همکاری با بیش از ۲۵۰ کارخانه و کارگاه را دارد. این مجموعه علاوه بر فروش لوله و پروفیل مبلی به شکل خام، مجهز به بزرگترین کارگاه برش PLC لوله و پروفیل ، ۳ خط کشش سرد (فرمینگ) لوله و همچنین کارگاه پلیش اوربیتالی لوله است، تا بتواند در جهت رضایت هر چه بیشتر مشتریان گرامی تا حد ممکن فرایند های پیش تولید آنها را نیز به عهده گیرد .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.