کد مطلب: ۵۷۷۶۴۲

قیمت گوشت در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ (فهرست قیمت)

قیمت گوشت در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ (فهرست قیمت)

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت. در این میان، برخی اخبار از کاهش ۳۵ درصدی تقاضای برخی خرید مواد غذایی از جمله گوشت و جایگزینی سویا به جای آن خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز در چهاردهم شهریور ۱۴۰۰ به شرح زیر است.

قیمت‌ها به تومان است ( بازار ):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۱,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۵,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۱۶۹,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۴,۰۰۰
گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۴۶,۰۰۰
گردن گوساله

۱۲۶,۰۰۰
قلم گوساله

۱۵,۰۰۰
دمبالیچه گوسفندی

۸۷,۰۰۰
سردست گوسفندی

۱۲۷,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۱۶۳۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۹۰,۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۹,۰۰۰

کاهش ۳۵ درصدی تقاضای خرید مواد غذایی

در این میان، افزایش قیمت مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، شیر و لبنیات از ابتدای امسال موجب رشد نسبی تقاضای خرید برای برخی اقلام مواد غذایی جایگزین مانند سویا، حبوبات و ماکارونی شده است.

به‌گفته فعالان صنفی در پنج ماه نخست امسال به‌دلیل شیوع کرونا، کمترشدن برگزاری مراسم مهمانی، عزاداری و عروسی و افت قدرت خرید مشتریان، میزان مصرف انواع مواد غذایی ۳۵ درصد افت داشته است. علاوه بر آن شرایط تولید داخل، واردات و تامین برخی اقلام مواد غذایی مانند حبوبات، گوجه‌فرنگی، سویا و… باعث شده تا قیمت این اقلام رشد دو تا چند برابری نسبت به سال گذشته را تجربه کند.

قاسم‌علی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در این مورد توضیح داد: از ابتدای امسال بازار داغ سویا به‌دلیل گرانی گوشت و جایگزینی آن با این ماده باارزش غذایی را شاهد بوده‌ایم، به‌نحوی که تقاضای خرید سویا در بازار به‌دلیل گرانی گوشت بیش از ۷۰درصد افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر جایگزینی سویا در سبد مصرفی بسیاری از خانوارهای کم‌درآمد به‌جای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله، بسیاری از تولیدکنندگان صنعتی و صنایع غذایی نیز سویا را جایگزین گوشت قرمز در تولیدات خود کرده یا سهم این ماده غذایی را در تولیدات خود به‌شدت افزایش داده‌اند.

این مقام صنفی ادامه داد: این شرایط موجب شده قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم سویا به ۲۱هزار تا ۲۲هزار تومان افزایش یابد. درحالی‌که قیمت دولتی هر کیلوگرم سویای وارداتی با ارز ۴۲۰۰تومانی تا ۶۸۰۰تومان است. افزایش تقاضا و مصرف سویا در بخش انسانی و خوراک دام موجب افزایش شدید قیمت سویا شده است.

حسنی گفت: با این روند از ابتدای امسال قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم سویا ۲۰۰درصد افزایش داشته و تقاضای خرید سویا در مردادماه امسال نسبت به پارسال نیز ۷۰درصد رشد داشته و سویا در بسیاری از آشپزخانه‌های صنعتی، صنایع غذایی و سبد مصرفی خانوارها جایگزین گوشت قرمز شده زیرا حتی با وجود گرانی ۲۰۰درصدی هنوز هم قیمت یک کیلوگرم سویا یک‌پنجم قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز است ( همشهری ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمتها مربوط به تهران است در شهرستانها قیمت کمتر است

  • ناشناس

    از تولید کننده بدبخت ک این قیمت نمیخرن فقط ضرر میده خاک بر سر تولید کننده ک عمر خودشا طلف میکنه واسه تولید

    • ناشناس

      واقعا‌درست‌میگوید