کد مطلب: ۵۵۱۸۶۴

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۲۳ خرداد / میزان سهم گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز ۲۳ خرداد / میزان سهم گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و شیائومی در بازار امروز یکشتبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

بازار موبایل در انتظار تعیین تکلیف نرخ ارز

به‌نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار موبایل و تجهیزات دیجیتال که در اواخر اردیبهشت به اوج رسیده بود، اکنون و در اواخر خرداد اندکی تغییر کرده و پس از چندین دوره کاهش، قیمت‌ها دوباره به مدار صعود بازگشته‌اند. میزان تقاضا در این بازار مانند ماه پیش همچنان پایین است و افراد فعلا تمایل چندانی به خرید ندارند.

فعالان بازار معتقدند خوش‌بینی افراد نسبت به سرنوشت مذاکرات، ابهام در نتیجه انتخابات، نامشخص بودن وضعیت قیمت دلار در ماه‌های آتی و نزدیک شدن به‌ زمان معرفی پرچمداران جدید برندها خصوصا آی‌فون، موجب شده افراد فعلا برای خرید دست نگه دارند. با این حال این بلاتکلیفی و تعلل، محدود به خریداران نیست و به‌نظر می‌رسد فروشندگان و واردکنندگان نیز فعلا تمایلی برای انجام اقدامی جدید ندارند. گفته می‌شود مهم‌ترین علت این امر، نامشخص بودن تکلیف قیمت ارز مبدأ تعرفه واردات (ETS) و روند آتی قیمت دلار است.

سهم گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی

بازار گوشی‌های هوشمند با واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای پیشرفته، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته، اما هواوی همچنان نتوانسته به موقعیت مناسبی دست پیدا کند که البته دلیلش، تحریم‌های آمریکاست. با وجود رشد سالانه ۲۰ درصدی بازار، این کمپانی چینی در فصل اول ۲۰۲۱ تنها به سهم ۴ درصد از بازار دست پیدا کرده است.

طبق گزارش اخیر «کانترپوینت ریسرچ»، بازار با رشد ۲۰ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ مواجه شده. میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به ۲۵۴.۹۴ میلیون دستگاه رسیده و سامسونگ همچنان در صدر لیست حضور دارد.

کره‌ای‌ها با سهم ۲۲ درصدی، بالاتر از رقبا گرفته‌اند و بعد از آن، اپل به چشم می‌خورد که سهم ۱۷ درصدی در بازار دارد. در مقام سوم شیائومی با ۱۴ درصد سهم قرار گرفته و در مقام‌های بعدی، اوپو با ۱۱ درصد و ویوو با ۱۰ درصد خودنمایی می‌کنند. در نهایت هواوی با ۴ درصد سهم در این لیست به چشم می‌خورد.

Capture

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

قیمت گلکسی M32 پیش از معرفی مشخص شد

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که از ماه آوریل تا به حال، اخبار و شایعات زیادی در مورد اسمارت فون Galaxy M32 سامسونگ در رسانه‌های خبری منتشر شده است و طبق نظر تحلیل گران، این محصول در هفته چهارم ماه جولای به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.

امروز سرویس خبری IANS در گزارش جدید خود، قیمت این گوشی هوشمند در کشور هند را اعلام کرده است. طبق این گزارش، گلکسی M32 سامسونگ با قیمت ۱۵ هزار روپیه هند (معادل ۲۰۵ دلار یا ۱۷۰ یورو) و ۲۰ هزار روپیه هند (معادل ۲۷۰ دلار یا ۶٫۵ میلیون تومان) در این کشور پر جمعیت به فروش خواهد رسید.

21 page 001 4 scaled

قیمت گوشی‌های شرکت هوآوی

21 page 001 5 scaled

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

21 page 001 7

قیمت گوشی‌های شرکت شیائومی

21 page 001 6

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.