کد مطلب: ۶۰۲۱۳۵

لزوم رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی در کلان شهرها

لزوم رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی در کلان شهرها

دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید یک ایده نوین در جهت بهبود مدیریت و رفع مشکلات آن می‌باشد. این اپلیکیشن بیشتر قوانین مربوط به مدیریت ساختمان را توضیح می‌دهد و به مدیر ساختمان این امکان را می‌دهد تا وظایف و اختیارات خود و مجمع عمومی ساختمان را به‌خوبی بشناسد و به آنها عمل نماید.

امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که افراد زیادی برای زندگی به شهرها آماده‌اند و مهاجرت به شهرها نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. همزمان با وقوع این اتفاق عده‌ی زیادی زندگی در آپارتمان را انتخاب کرده‌اند. البته نمی‌توان گفت که این یک انتخاب است زیرا به دلیل مهاجرت افراد به شهرها، تا حدودی کمبود فضا برای ساخت خانه‌های ویلایی کم شده است و بیشتر خانه‌ها به شکل آپارتمان هستند. زندگی در آپارتمان نیز چالش‌های خود را دارد و لازم است تا یک سری اصول رعایت شود تا افراد بتوانند درکنار یکدیگر زندگی بهتری داشته باشند.

از طرفی با رشد شهرنشینی و پیشرفت تکنولوژی، انجام کارها برای ما بسیار راحت‌تر از گذشته شده است و در خصوص مسئله آپارتمان نشینی می‌توانیم به اپلیکیشن هومتیک اشاره کنیم که در زمینه مدیریت ساختمان و هزینه‌ها توانسته کار حسابداری و مدیریت و اطلاع‌رسانی در مجتمع‌های مسکونی و تجاری را بسیار آسان کند. استفاده از این اپلیکیشن کاملا رایگان است و شما می‌توانید در اپلیکیشن بازار آن را دانلود نمایید.

احترام به فرهنگ و قوانین آپارتمان‌نشینی به چه معنا است؟

در کل شما در هر مجتمع یا آپارتمانی که ساکن شوید، در آنجا قوانین و مقرراتی وجود دارد که همه افراد موظف به رعایت آنها می‌باشند و کسی که این قوانین را رعایت نکند به نحوی از مقررات ساختمان سرپیچی کرده است.

معمولا قوانین همه‌ی ساختمان‌ها با یکدیگر یکسان نیست و هر ساختمان قوانین مربوط به خود را دارد اما سوال اینجاست که چه کسی این قوانین را وضع می‌کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که قوانین مربوط به یک آپارتمان توسط مدیر مجتمع و با همفکری سایر ساکنان تصویب می‌شود.

و احترام به این قوانین یکی از مهمترین مواردی است که برای زندگی در آپارتمان باید رعایت کرد.

مهمترین مواردی که در فرهنگ و زندگی آپارتمان‌نشینی باید رعایت کرد، چیست؟

۱٫باید در حفظ ساختمان و مشاعات آن نهایت دقت را داشته باشید

اصولا در آپارتمان وسایلی موجود می‌باشد که جزء اموال ساختمان به حساب می‌آید و تمامی افراد ساختمان از آنها استفاده می‌کنند. وسایلی مانند آسانسور، لامپ‌های راه پله و راهرو و آیفون ساختمان جزئی از این اموال می‌باشند.

اگر هرکدام از این موارد صدمه ببینید و یا خراب شوند تمام افراد از استفاده از آن محروم می‌شوند تا زمانی که تعمیر و یا جایگزین شوند تا بتوانند از آن استفاده کنند. پس باید نهایت دقت را هم در استفاده از وسایل ساختمان و هم در استفاده از مشاعات ساختمان داشت.

۲ .باید شارژ ساختمان را به طور منظم پرداخت کنید

به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین مواردی که در فرهنگ آپارتمان‌نشینی باید رعایت کنید این است که شارژ ساختمان را به طور منظم پرداخت کنید. اصولا بسیاری از مشکلاتی که در ساختمان ایجاد می‌شود مربوط به پرداخت نکردن شارژ ساختمان می‌باشد. شارژ ساختمان هزینه‌ای است باید به صورت ماهیانه در برابر هزینه‌های ساختمان پرداخت شود.

۳٫رفت و آمد خود را در ساختمان کنترل کنید

یکی از مواردی که می‌تواند سبب ایجاد سرو صدا در ساختمان شود و به دنبال آن باعث آزار و اذیت همسایه‌ها شود، مربوط به رفت و آمد ساکنان می‌باشد. شما باید سعی کنید که در زمان رفت و آمد در ساختمان کمترین سرو صدا را ایجاد کنید تا سبب نارضایتی همسایگان نشود. همچنین هنگام صحبت کردن در راهرو ساختمان باید کمترین ولوم ممکن را داشته باشید و با صدای آهسته گفت و گو کنید.

۴٫از وارد کردن وسایل خطرناک به داخل ساختمان خودداری کنید

گاهی با این موضوع روبرو می‌شویم که برخی از ساکنان ساختمان به همراه خود وسایل خطرناکی مانند کپسول گاز یا بشکه بنزین نگهداری می‌کنند. از آن جایی که این وسایل خطرناک هستند و در مواقع اضطراری می‌توانند سبب بروز حادثه شوند. پس سعی کنید از نگهداری این وسایل در ساختمان خودداری کنید.

۵٫ زباله‌ها را در ساعت و زمان مقرر از ساختمان خارج کنید

یکی از مواردی که در ساختمان باید رعایت کنید و علاوه بر نظافت خانه شما به نظافت ساختمان نیز مربوط می‌شود خروج زباله‌ها در ساعت و روزهای مقرر می‌باشد. حتما سعی کنید که این کار را در ساعت و روز مقرر انجام دهید و از سالم بودن کیسه زباله اطمینان حاصل کنید. چنانچه کیسه زباله سوراخ باشد سبب چکه کردن آب زباله‌ها در ساختمان می‌شود و در نهایت باعث کثیفی ساختمان و راهروها می‌شود.

مدیریت ساختمان با اپلیکیشن هومتیک

دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید یک ایده نوین در جهت بهبود مدیریت و رفع مشکلات آن می‌باشد. این اپلیکیشن بیشتر قوانین مربوط به مدیریت ساختمان را توضیح می‌دهد و به مدیر ساختمان این امکان را می‌دهد تا وظایف و اختیارات خود و مجمع عمومی ساختمان را به‌خوبی بشناسد و به آنها عمل نماید. از جمله مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان این است که مدیر ساختمان قادر است هزینه‌های ساختمان یا مجتمع را تعریف نماید و بر اساس آن شارژ هر واحد را به طور جداگانه محاسبه و به ساکنین گزارش دهد. علاوه بر این می‌تواند با مشخص کردن حساب‌های مجتمع و ثبت تراکنش‌های مالی، به مدیریت امور مالی مجتمع مسکونی بپردازد و مانع بروز نارضایتی‌های احتمالی می‌شود. ارزش این اپلیکیشن به این است که مدیر ساختمان می‌تواند از جایگاهی کاملا حقوقی کارها را مدیریت نماید و در همهٔ اختلاف‌‌ نظر‌ها به شکلی قانونی اقدام نماید. توصیه می‌شود همهٔ افرادی که در نشست‌های ساختمان حاضر می‌شوند، یک نسخه از این اپلیکیشن را دانلود و نصب نمایند تا آن‌ها نیز از قوانین و مقرارت عمومی حاکم بر ساختمان و اتفاقات روزمره ی آن در قسمت‌های مختلف اپلیکیشن مانند صندوق، قوانین ساختمان و تابلو اعلانات مطلع شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.