کد مطلب: ۴۰۲۹۰۰

اسعدی سامانی:

منع فروش اینترنتی پروازهای اربعین لغو شد

منع فروش اینترنتی پروازهای اربعین لغو شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در نشست این انجمن با سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری لیست سایت‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت پروازهای نجف و بغداد را اعلام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که شورای عالی ترابری در نشست اخیر خود به ریاست وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین در سال جاری خبر داده بود، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد سازمان هواپیمایی کشوری قرار است لیست سایت‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت پروازهای نجف و بغداد را اعلام کند.

امسال نیز طی هماهنگی انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت پروازهای اربعین مدتی است مشخص و اعلام شده است.

برای تاریخ‌های ۲۰ تا ۳۰ مهرماه امسال، نرخ بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲.۲ میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲.۸ میلیون تومان تعیین شده است.

نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیرهای نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.

‌ نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیرهای تهران ـ نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

طبق اعلام مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، تاکنون ۶۲۶ مجوز پرواز برای ایام اربعین صادرشده و طبق برنامه‌ریزی تا ۷۲۰ مجوز برای پرواز به فرودگاه‌های نجف و بغداد ظرفیت ایجاد شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری‌ بیان کرد: ایرلاین‌ها می‌توانند درخواست خود برای ایجاد مسیر پروازی جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند تا در صورت موافقت نرخ‌گذاری بر اساس مسافت انجام شود.

وی افزود: امسال فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه ایام اربعین ممنوع اعلام‌شده و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و پلیس فتا به‌شدت با آن برخورد می‌شود.

بلیت نجف برای اربعین نایاب شد

براساس این گزارش، علی رغم آنکه قرار بود بلیت پروازهای اربعین صرفا از طریق آژانس‌های هواپیمایی مجاز و همچنین سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی به فروش برسد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نه در آژانس‌های هواپیمایی و نه در سایت‌های ایرلاین ها امکان خرید بلیت اربعین وجود ندارد و تمام صندلی‌های موجود به فروش رفته است.

همچنین بررسی سایت‌های فروش اختصاصی ایرلاین ها نیز از پُر بودن همه پروازهای نجف خبر می‌دهد و تنها برخی شرکت‌ها تعداد محدودی صندلی پرواز به بغداد دارند.

3253463

3253466

3253473

دبیر انجمن ایرلاین ها: ۹۵ درصد پروازهای اربعین به مقصد فرودگاه نجف انجام می شود

در همین ارتباط مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره بلیت پروازهای اربعین اظهار کرد: فروش بلیت این پروازها در تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه به قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اگر خارج از این قیمت پرداخت شود، تخلف است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته اند هنوز پروازهای اربعین را راه اندازی کند که علت آن، یا عدم صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بوده یا با فرودگاه نجف نتوانسته‌اند به توافق برسند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی یادآور شد: ماهان و کیش ایر از روز گذشته فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز کرده اند ایران ایر هم قرار است تا یکی دو روز آینده با فرودگاه نجف قرارداد امضا کند که پروازهای اربعین این شرکت هم به زودی آغاز می شود.

وی با تأکید بر اینکه هنوز مجور پروازهای فوق العاده صادر نشده، گفت: تعداد پروازها محدود است؛ سال گذشته هم فقط ۱۰۸ هزار نفر با مسافرت هوایی به عتبات عالیات مشرف شدند که حدود ۴ درصد از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری است که سال گذشته در ایام اربعین به عراق سفر کردند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود به دلیل حذف روادید عراق در ایام اربعین، تعداد زائران اربعین به بیش از ۳ میلیون نفر برسد و درنتیجه میزان تقاضای سفرهای هوایی عتبات نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: باید بتوانیم این حجم تقاضا را مدیریت کنیم از همین رو شرکت های هواپیمایی دفاتر فروش بلیت‌های اربعین را اعلام کرده اند که در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی در دسترس زائران قرار گرفته است.

وی با اشاره به جلسه مسئولان انجمن شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی یادآور شد: در این نشست قرار شد لیست سایت های اینترنتی فروش بلیت های اربعین که مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری هستند تهیه شده و در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی درج شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بیشترین استقبال از بلیت های اربعین، پروازهای نجف است گفت: ۹۵ درصد پروازهای عتبات عالیات در ایام اربعین به فرودگاه نجف انجام می شود و کمتر پروازی به فرودگاه بغداد داریم.

وی درباره برخی اقدامات فرودگاه نجف در سال گذشته که مشکلاتی که برای مسافران ایرانی ایجاد شده بود و احتمال تکرار آن در پروازهای اربعین سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال خود شرکت های هواپیمایی رأسا با فرودگاه نجف مذاکره کرده اند ضمن اینکه مدیریت فرودگاه های عراق از زیرمجموعه وزارت حمل و نقل این کشور خارج و به زیرمجموعه نخست وزیری منتقل شده و مدیریت فرودگاه نجف نیز تغییر کرده است. در روزهای اخیر همه شرکت هایی که برنامه پروازی در ایام اربعین داشته اند، مذاکراتی با فرودگاه نجف داشته اند ضمن اینکه در این ایام، بازرسانی از انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه نجف مستقر می شوند.

اسعدی سامانی رقم بدهی ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف را ۱۵ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: برخی از این بدهی پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.