کد مطلب: ۳۸۳۱۷۳

۲ میلیون کیلو مازاد تولید انبه در فیلیپین / دولت چه چالش‌هایی برای افزایش صادرات دارد؟

2 میلیون کیلو مازاد تولید انبه در فیلیپین / دولت چه چالش‌هایی برای افزایش صادرات دارد؟

در حالی که تنها یک ماه پیش یک کیلیوگرم انبه، 148 تا 190 پزوی فیلیپین قیمت داشت، این روزها دستفروش‌ها این میوه را با قیمت 20 تا 50 پزو به فروش می‌رسانند. دولت در تلاش است صادرات این محصول را به برخی مناطق افزایش دهد، با این حال با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه است.

فیلیپین آب‌وهوای ایده‌آلی برای کاشت میوه انبه دارد. این میوه در شرایط گرم و گرمسیری و بدون رطوبت زیاد رشد می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دلیل تغییرات آب‌وهوایی (پدیده النینو) اما کشاورزان در فیلیپین امسال با دو میلیون کیلیوگرم (معادل 4.4 میلیون پوند) مازاد محصول مواجه شده‌اند.

النینو هر سه یا هفت سال یک‌بار در سواحل شرقی اقیانوس آرام رخ می‌دهد و یکی از نشانه‌های کلیدی آن افزایش دمای غیرعادی در امتداد و هر دو طرف خط استوا در اقیانوس آرام مرکزی و شرقی است.

افزایش تولید این محصول حالا به معنای کاهش قیمت آن است. در حالی که تنها یک ماه پیش یک کیلیوگرم انبه 148 تا 190 پزوی فیلیپین قیمت داشت، این روزها دستفروش‌ها این میوه را با ققیمت 20 تا 50 پزو به فروش می‌رسانند.

دولت فیلیپین برای جلوگیری از فاسد شدن مازاد این محصول دست به اقداماتی زده است. از جمله این اقدامات، راه‌ انداختن کمپین‌هایی برای فروش انبه در مترو و برگزاری جشنواره و نمایش‌های تبلیغاتی برای جلوگیری از فاسد شدن آن است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه ژوئن این کمپین موفق شده یک میلیون کیلو از مازاد انبه تولیدشده را به فروش برساند.

دولت فیلیپین همچنین در نظر دارد، صادرات انبه به برخی مناطق از جمله هنگ‌کنگ را افزایش دهد. شرکت Diamond Star Crop ژاپن هم اعلام کرده که قرار است صد هزار کیلوگرم از این انبه‌ها را خریداری کند.

با این حال، دولت با مشکلات بسیاری برای افزایش صادرات انبه تازه مواجه است. عملکرد ضعیف در مدیریت زنجیره تامین سرد، بسته‌بندی و اقدامات بهداشتی پیش از صادرات از جمله چالش‌هایی است که موجب شده دولت نتواند مطابق با استانداردهای مورد نیاز بازارهای کلیدی عمل کند.

مقررات برای صادرات انبه خشک کمتر سختگیرانه است و دولت، کشاورزان را تشویق می‌کند تا محصولات خود را فرآوری کنند.

با وجود همه این اقدامات، در برخی مناطق از جمله لوزون، کشاورزان محصولات خود را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

منبع: qz.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    مسیولین ما رو ببرید آنجا چنان کشاورزان را بدبخت میکنند که انبه کاری رو فراموش میکنند