کد مطلب: ۶۱۸۷۸۶

رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد:

محدودیت جدید دولت برای بازار لپ تاپ / لپ تاپ گران شد؟

محدودیت جدید دولت برای بازار لپ تاپ / لپ تاپ گران شد؟

قیمت لپ تاپ و تبلت به دلیل محدودیت جدید در بازار دچار نوسان قیمت شده است. رئیس اتحادیه فناوران رایانه با تائید این خبر گفت: در چند روز اخیر با توجه به کاهش قیمت دلار لپ تاپ و تبلت ارزان نشد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه محدودیت‌ها ادامه‌دار باشد، قیمت لپ‌تاپ نوسان افزایشی پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت دوباره در بازار مربوط به کالاهای آی تی محدودیت ایجاد کرده است. همین محدودیت‌ها باعث کاهش عرضه برخی برندهای لپ تاپ و تبلت شده است. آیا محدودیت جدید دولت، در آینده قیمت لپ تاپ و تبلت را بالا می‌برد؟

در این مورد رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: ثبت سفارش لپ تاپ و تبلت بسته نشده یا اما اخیرا در نحوه ثبت سفارش کالاهای آی‌تی محدودیت جدید به وجود آمده است.

محمدرضا فرجی تهرانی به تجارت‌نیوز توضیح داد: دولت می‎‌گوید چنانچه تاجران بعد از ثبت سفارش در مدت شش ماه نتوانند کالای مورد نظر خود را ترخیص کند دیگر امکان تمدید برای آنها وجود ندارد. همچنین در سفارش‌های بعدی و جدید نیز از سقف ثبت سفارش تجار کم می‌شود.

او ادامه داد: با وجود محدودیت جدید دولت در ثبت سفارش کالاها، هنوز میزان واردات لپ تاپ به کشور کاهش پیدا نکرده است اما چنانچه این محدودیت‌ها تداوم داشته باشد عرضه کالا در بازار کمتر از قبل می‌شود.

تبلت گران می‌شود؟

فرجی تهرانی گفت: با این اختلال به وجود آمده در بازار، هنوز قیمت لپ تاپ و تبلت در بازار به طور چشمگیر افزایش نیافته اما به هر حال تداوم محدودیت جدید در بالا رفتن قیمت کالاها تاثیرگذار است.

براساس این گزارش، فروشندگان لپ‌تاپ می‌گویند محدودیت‌های جدید باعث کاهش عرضه کالا در بازار می‌شود که نتیجه آن می‌تواند رشد قیمت‌ها و افزایش قاچاق باشد.

پیش‌تر رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفته بود: «قاچاق‌چیان با قیمت‌های تمام شده بسیار پایین‌تر از تجار قانونی کالاهای خود را روانه بازار می‌کنند و با دریافت سودهای کلان در ازای فروش کالاهایی که اصالت و سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آنها مورد تردید است، اجناس خود را می‌فروشند.»

برای مطالعه بیشتر خبر پیشنهاد رجیستری سه اقلام جدید را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوشبختانه نمیتونن برای لپ تاپ و لوازم کامپیوتر رجیستری راه بندازن و مردم رو گروگان بگیرن

  • ناشناس

    از برکات تحریم همین بس که به نام قاچاق، گران می کنند و دو سر سود می کنند!!
    بعدا به ما یاد میدن که دعا کنید ارزونی بشه!!!
    ترکیب جهل و خرافه همیشه سود داشته.

  • ناشناس

    خب دستتون درد نکنه ?

  • ناشناس

    چی کار کنم

  • مانی

    هر روز گرون شدن یه کالا
    من که دیگه حوصله اینجور اخبار ندارم

  • رضا

    این حرفها فرافکنی است
    اگر این اتحادیه راست می‌گوید که نمی‌گوید بیایند اعتراض کنند.

  • رضا

    لازمست دولت محترم چاره ای مناسب برای افزایش واردات لپ‌تاپ و یا تبلت با توجه به نیاز دانش آموزان و دانشجویان اتخاذ کند. با کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت انتظار می رود و افزایش قیمت یعنی انحصار واردات