کد مطلب: ۴۳۷۴۰۴

نمکی خبر داد:

محدودیت‌های جدید تردد از امروز در کشور

محدودیت‌های جدید تردد از امروز در کشور

وزیر بهداشت گفت: براساس تصمیم جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد می‌شود تا بتوانیم رفت وآمدها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدید برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده وضع کنیم و اکیپ‌های ما امروز در مکان‌های اعلام شده مستقر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید نمکی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، استانداران و شهردار تهران برگزار شد،‌ در رصدخانه اطلاعات نظام سلامت اظهار کرد: هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار شد. یکی از مصوبات ما اضافه کردن کارگروه ارزیابی منابع مالی و بودجه بود و مصوب شد، محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد شود تا بتوانیم رفت وآمدها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدید برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده وضع کنیم و اکیپ‌های ما امروز در مکان های اعلام شده مستقر می شوند.

نمکی افزود: مصوبه‌ای برای عدم مراجعه حضوری فراخوان‌های وزارتخانه‌ها مثل ثبت نام مسکن ملی و ثبت نام خودرو داشتیم. همچنین مصوباتی داریم که پیشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادی که قرار است با حضور رئیس جمهور برگزار شود، بحث می‌کنیم.

او اظهار کرد: در چهار استانی که طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را برگزار کردیم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و توانستیم افراد آلوده را شناسایی و افراد مرتبط با آن‌ها را ایزوله و بار مراجعات بیمارستانی و فشار روی پرسنل را کم کنیم.

وزیر بهداشت مطرح کرد: امروز حدود ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر بسیج ملی مقابله با کرونا هستند، یک هزار و ۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران را داریم که این تعداد به ۲۵۰۰ مرکز خواهد رسید و باتوجه به فرمان حائز اهمیتی رهبر معظم انقلاب به نیروهای مسلح قرارگاه در نیروهای مسلح ایجاد شد و دیروز نمایندگان ما در خدمت عزیزان در ستاد کل نیروهای مسلح به تفاهمات بسیار خوبی رسیدند و یکی از آنها این بود که بتوانند مراکز جدیدی را با هماهنگی وزارت بهداشت ایجاد کنند.

او ادامه داد: بیش از ۶.۵ میلیون خانوار را در سامانه بسیج ملی مقابله با کرونا رصد کرده‌ایم و افراد مشکوک و آلوده برای درمان سرپایی یا درمان در بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند و این کار هر روز دنبال خواهد شد استان‌هایی که برای مقابله با کرونا بهتر عمل کردند تشویق می‌شوند و امیدواریم با مشارکت مردم تا قبل از شروع سال نو دستاورد‌های خوبی با بسیج ملی مقابله با کرونا داشته باشیم.

وی در پایان افزود: همچنین استان‌هایی که بهتر عمل کردند تشویق می‌شوند و استان‌هایی که نارسایی دارند به آنها تذکر داده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا دست شما درد نکنه.چه کار مهمی انجام دادید؟؟؟قسم حضرت عباس شما را باور کنیم یا دم خروس.در زمینه تردد مردم.سفر مردم .چکار کردید ببینید اتوبان تهران به سمت قزوین چه خبره؟؟؟ دقیقا معلومه دارید مدیریت میکنید

  • کارشناس

    لطفا یک هفته آخر ادارات رو کامل تعطیل کنید تا بهانه خیلی ازمراجعات ورفت وآمدهای کاذب از بین برود،

    • ناشناس

      تعطیل نمی کنن که کارمندا کرونا بگیرن بمیرن نون خور اضافه نداشته باشه دولت

  • سیدعباس

    خوب کاری

  • حسینی

    آقای وزیر بهداشت لطفا ی روز سر زده به داروخانه ها شهرستان فردیس البرز بیاید ببینیت چه وضعی دارد.نه ماسک و مواد ضدعفونی کننده دارند. داروخانه خالقی فردیس دستکش پزشکی با کد ملی ارزه میکنند. این دلسوزی برای مردم بیچاره شهرستان شد.خواهشن به فکر باشید.ژل ضدعفونی کننده دست به قیمت 20تومن میدند.

  • هنژیز

    خب محدودیت زوج و فردی که الاان وضع کردن، من نوعی مجبورم با تاکسی رفت و امد کنم یعنی ۴ بار سوار تماسی شم تو طول روز، خب این یعنی بیشتر در معرض ابتلا و انتقال ویروس قرار میگیرم