کد مطلب: ۴۷۴۰۵۰

دبیر کمیسیون انرژی مجلس به تجارت‌نیوز خبر داد:

مخالفت مجلس با برق رایگان

مخالفت مجلس با برق رایگان

به گفته دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس، قرار است در هفته آینده معاونان وزارت نیرو دربهارستان حاضر شوند و به این سوال پاسخ دهند که با وجود کسری بودجه این وزارتخانه چگونه می‌خواهند برق را رایگان کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جلسه هیأت دولت که در ابتدای شهریور ماه برگزار شد به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، این وزارتخانه مجاز شد تا صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف با الگوی تعیین شده در جدول پیوست را با تخفیف صد درصدی محاسبه کند.

این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی درحال بهره‌برداری شهری و روستایی و هم چنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. سکونت‌گاه‌های خالی از سکنه و غیردائم نظیر باغ ویلاها مشمول این تخفیف نمی‌شوند.(فارس)

این در حالی است که مجموعه دولت با کسری بودجه مواجه هستند و دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد که وزارت نیرو نیز کسری بودجه دارد.

هادی بیگی‌نژاد عنوان کرد: وقتی مجموعه وزارتخانه نیرو حدود 50 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، با چه منطقی چنین طرحی را پیشنهاد داده و قرار است برق را برای برخی از مشترکان با تخفیف 100 درصدی محاسبه کند.

بنا به گفته وی، قرار است در هفته آینده معاونان وزارت نیرو در کمیسیون انرژی حاضر شوند و به این سوال پاسخ دهند که با وجود کسری بودجه چطور این پیشنهاد را داده‌اند که برق برای برخی از مشترکان رایگان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بساز و بفروش ها شب ها نمای ساختمانها را چراغانی میکنند ار نعمت برق مجانی بهره مند میشوند

  • حسین

    مجلس و دولت هماهنگ نیستن

  • SAEED

    روشش برق گرون می کنه برای بقیه مثلا ۱۰ درصد
    بعد میگه ۲۵ هزارتومان شدی ندهکه شامل هیچکس نمیشه اون عدد و کسری بودجه هم حل شده ?

  • ناشناس

    مجلس که ادعای گره گشایی از مشکلات محرومین رو داره، با برق رایگان برای تعداد کمی مخالفه، میگن کسری بودجه، از مردمی که کسری درامد و بیکاری و گرونی خانواده شون رو متلاشی کرده انگار خبر ندارن، اخه اینها نماینده مردمند یا نماینده اغنیا و حکومت.. کی بداد مردم خواهد رسید.. وای بر ما، به چه کسانی دلخوش کرده ایم..

  • ناشناس

    واقعا اگه قرار باشه برق با تخفیف باشه باید همه در نظر گرفته شوند یا در قالب یارانه واقعی باشه
    نه 45 هزار تومن 16 سال پیش که الان هیچ تناسبی با تورم و گرونی برق نداره
    ای کاش اصلا فکر نمی‌کردین و طرح نمی‌دادین شاید اوضاع بهتر بود.

  • ناشناس

    این‌حسن‌جون‌میخواد‌بگوید‌فلان‌کار‌را‌منکردم‌تو‌احمدی‌نژاد‌نمیشی‌بعدش‌هم‌روی‌حساب‌سایر‌مشترکین‌میریزن

  • چوبان راستگو

    لاالله الا الله بابا این دولت آخر عمری شاید می خواد یه کار مثبتی انجام بده مجلس هم که راست گرا هست نمیزاره این مردم طبقه بایین بین تحریم آمریکا وفرفه های راست گرا وچب گرا دارن له میشن اگر از کسری بودجه صحبت میکنی برو یقیه دوزدان بی وجدان ردبگیر یااین همه ولخرجی با این کشور وآن کشور نکنید خسته شدیم