کد مطلب: ۱۶۳۴۸۲

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه:

مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه معنا ندارد

مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه معنا ندارد

آیینی گفت: موضوع مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه نه از حیث قانونی و نه در قالب اجرایی، بی‌معنا است.

محمد آیینی، مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در نشستی صمیمی با خبرنگاران ضمن بیان نقش حائز اهمیت وزارت راه و شهرسازی ، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی فعال در شهرستان شهریار و شهر جدید اندیشه در موفقیت کسب شده از سوی شرکت عمران اندیشه اظهار کرد: توفیقات مذکور با عنایت به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های گوناگون و با در نظر گرفتن مولفه‌های متعدد مدیریتی و اجرایی حاصل شده که در ادامه این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در این توفیقات، همیاری و همگرایی مدیریت شهری اندیشه تاثیرگذار بوده و تحقق یک موفقیت، مستلزم مجموعه‌ای از عوامل به هم پیوسته است که به مثابه حلقه‌های یک زنجیره، مکمل یکدیگر خواهند بود.

آیینی در خصوص نقش شرکت عمران شهر جدید اندیشه در منطقه‌ای که دارای شهرداری و شورای شهر است و طرح برخی مباحث در ارتباط با وجود رگه‌هایی از مدیریت دوگانه در شهر مذکور، بیان کرد: بنده قائل به وجود مدیریت دوگانه نیستم، در واقع نه از منظر قانونی و نه از حیث اجرایی، مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه در جای خود نبوده است.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: مدیریت دوگانه زمانی بروز پیدا می‌کند که در یک حوزه، منطقه، مجموعه و یا محدوده جغرافیایی، شاهد تداخل وظایف باشیم، در صورتی که چنین تداخلی در شهر جدید اندیشه مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: شرکت عمران اندیشه و یا دیگر مجموعه‌های شرکت عمران در اقصی نقاط این کشور، به عنوان شرکتی 100 درصد دولتی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید محسوب می‌شوند که تا قبل از شکل‌گیری مدیریت شهری و به حد نصاب رسیدن جمعیت برای آغاز به فعالیت شورای شهر یا شهرداری، کلیه وظایف قید شده در چارچوب اختیارات شهرداری‌ها، ب ردوش شرکت عمران است که صدور مجوز، نظافت شهر، محاسبه عوارض و اخذ آن، صدور مجوز ساخت‌وساز و دیگر وظایف قید شده در ماده 55 از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: پس از شکل‌گیری و آغاز به فعالیت شهرداری، این اقدامات از سوی شهرداری پیگیری خواهد شد و البته شرکت عمران نیز تا زمانیکه منابع در اختیار دارد، دستور کارهای عمرانی مقتضی و نیازسنجی شده را پیگیری و عملیاتی می‌کند که این نافی اختیارات وظایف و تصمیماتِ قانونیِ مدیریت شهری نیست.

وی افزود: اقداماتی همچون ساخت مدرسه، مسجد، تامین زیرساخت‌ها و… از سوی شرکت عمران اجرایی می‌شود و بعید است هیچ عقل سلیمی، چنین ظرفیت موثر و قابل توجهی را نفی کند، زیرا با نقش آفرینی شرکت عمران، ضریب خدمات عمرانی و رشد و توسعه شهری با سرعت و شتاب فزاینده‌تری طی خواهد شد و این فرصتی است که تنها در شهرهای جدید شاهد آن هستیم و با همسویی شهرداری و شرکت عمران حصول توفیقات برجسته و اثربخش تسهیل خواهد شد.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در خاتمه گفت: از لحاظ قانونی، شرکت عمران اندیشه خود را مکلف و موظف به تقویت شهرداری و مدیریت شهری می پندارد، زیرا یک شهرداری ضعیف، حصول و تحقق اهداف از پیش تعیین شده شرکت عمران را نیز با دشواری و پیچیدگی‌هایی توام می‌سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.