کد مطلب: ۵۹۱۳۴۳

آمریکا: بازگشت به مذاکرات وین اولین و بالاترین اولویت ماست

آمریکا: بازگشت به مذاکرات وین اولین و بالاترین اولویت ماست

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه قبل از خروج آمریکا از برجام این توافق مانعی برای توسعه برنامه هسته‌ای ایران بوده است، از سرگیری مذاکرات وین به‌منظور احیای برجام را اولویت نخست دولت متبوعش خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از فارین پالیسی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که بازگشت به مذاکرات احیای برجام اولویت نخست دولت بایدن است.

سالیوان در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما از اقداماتی که ایران پس از خروج ایالات متحده از برجام انجام داده نگرانیم. تحت برجام، برنامه هسته‌ای ایران با یک مانع مواجه بود. بنابراین اولین و بالاترین اولویت ما بازگشت به میز مذاکرات است.»

وی در خصوص رایزنی‌های مقامات آمریکایی با طرف‌های اروپایی برجام نیز گفت: «یکی از دلایل برگزاری این گفتگوها این است که رئیس‌جمهور بایدن می‌خواهد ما فرصت هماهنگی با شرکای اروپایی به‌ویژه تروئیکا [انگلیس، فرانسه و آلمان] را داشته باشیم. ما باید پس از ۴ سال اختلاف میان ایالات متحده و اروپا بر سر ایران در دولت گذشته، به یک موضع مشترک برسیم و یک جبهه واحد تشکیل دهیم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا با تکرار اظهارات دیگر مقامات دولت متبوعش مبنی بر محدود بودن فرصت احیای برجام اعلام کرد: «این پنجره نامحدود نیست. ما نیازمند بازگشت به دیپلماسی و پیشرفت در مذاکرات هستیم. همچنان معتقدم که فرصت برای حل‌وفصل دیپلماتیک این موضوع وجود دارد.»

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.