کد مطلب: ۶۲۱۸۸۱

مذاکرات وین متوقف شد؟

مذاکرات وین متوقف شد؟

منابع مطلع از توقف موقت مذاکرات وین و ادامه مذاکرات از چند روز آینده خبر می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلیل توقف ناگهانی مذاکرات وین چیست؟

یک منبع مطلع از مذاکرات وین شامگاه جمعه اعلام کرد گفتگوها از فردا به مدت چند روز وقفه خواهد داشت.

این منبع به تسنیم گفت: هیـأت‌های مذاکره‌کننده ، با هدف تنفس و مشورت با پایتخت ها به مدت چند روز به پایتخت‌ها برخواهند گشت.

انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در پیامی توئیتری ضمن تأیید خبر توقف مذاکرات وین به مدت چند روز، اعلام کرد: «دور هشتم مذاکرات وین درباره [احیای] برجام که از روز ۲۷ دسامبر[دوشنبه ۶ دی] آغاز شد و طولانی‌ترین دور مذاکرات تاکنون بوده است، وقفه‌ای خواهد داشت.»

وی افزود: « مشارکت‌کنندگان برای مشورت و اخذ دستورالعمل‌ها به پایتخت‌های خود بازخواهند گشت و یک هفته بعد دوباره به وین می‌آیند. اکنون نیاز به تصمیمات سیاسی است. سفر همه مشارکت‌کنندگان بخیر.»

ایران و آمریکا توافق می‌کنند؟

«برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید، با اشاره به مذاکرات وین، مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه بازگشت به توافق هسته‌ای قرار دارند.

نشریه آکسیوس با بیان آن‌که این خوش‌بینانه‌ترین بیانیه دولت آمریکا تا به امروز است، نوشت که هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید مدعی است که «آمریکا و ایران در تیررس یک توافق احتمالی قرار دارند»، اما این مقام کاخ سفید نمی‌خواهد آن را به چالش بکشد.

البته برت مک‌گورک توضیحی برای این ادعای خود ارائه نکرده است.

این مقام کاخ سفید علیرغم این خوش‌بینی نسبی از آمادگی آمریکا برای شکست مذاکرات وین خبر داد. او مدعی شد: « مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به نقطه اوج است. آمریکا به زودی متوجه می‌شود که آیا ایران این آمادگی را دارد تا به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای برسد و شرایط واشنگتن را بپذیرد.»

برت مک‌گورک همچنین مدعی شد: « دولت بایدن همچنان بر بازگرداندن توافق سال ۲۰۱۵ متمرکز است و تمایلی به توافق کوتاه مدت ندارد. خروج از توافق هسته‌ای در دولت پیشین ما را در بحران هسته‌ای قرار داد.»

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.