کد مطلب: ۶۳۹۲۰۸

آخرین اخبار از تحولات جنگ روسیه و اوکراین:

چین کمک نظامی به روسیه را رد کرد / وقوع جنگ جهانی سوم با شکست مذاکره اوکراین!

چین کمک نظامی به روسیه را رد کرد / وقوع جنگ جهانی سوم با شکست مذاکره اوکراین!

رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای مذاکره با همتای روس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش خبر داد. از سوی دیگر هم به نظر می‌رسد چین قصد فرستادن سلاح را به روسیه ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که به نظر می‌رسد چین قصد فرستادن سلاح به روسیه را داشت، سفیر چین در واشنگتن برخی شایعات و اخبار رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه رد کرد.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما هیچ گونه کمک نظامی و ارسال تسلیحات و مهمات به طرفین درگیری نداریم. آنچه پکن انجام می دهد، ارسال غذا، دارو، کیسه خواب و شیر خشک است.

وی در خصوص موضع کشورش نسبت به بحران اوکراین تصریح کرد: ما مخالف جنگ هستیم و هرکاری برای تنش زدایی این بحران انجام خواهیم داد.

سفیر چین در واشنگتن در واکنش به اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد اینکه مسکو و پکن بخاطر مساله اوکراین به هم نزدیکتر می‌شوند، بیان کرد که دو کشور چهار هزار کیلومتر مرز و منافع مشترک بسیاری دارند و این روابط با پکن یک موقعیت خاص به چین در عرصه بین الملل برای مذاکرات صلح می دهد. ( ایرنا )

«اگر با پوتین مذاکره نکنیم وارد جنگ جهانی سوم می‌شویم»

همچنین، رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای مذاکره با همتای روس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش خبر داد. چرا که به عقیده او اگر مذاکره شکست بخورد جهان وارد جنگ جهانی سوم می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی "cnn "تصریح کرد: آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هستم و از دو سال گذشته آماده بودم و معتقدم که ما بدون مذاکره نخواهیم توانست این نبرد را پایان دهیم.

وی معتقد است که اگر یک درصد شانس هم برای پایان دادن به این جنگ وجود داشته باشد، به اعتقاد من باید این کار را انجام دهیم و فرصت را مغتنم بشماریم.

زلنسکی با ادعای اینکه نیروهای روسیه با هدف «کشتار» مردمش وارد این کشور شدند، بر توانایی ارتش اوکراین برای انجام "ضد حمله" تاکید کرد و گفت: بنابراین معتقدم که باید از هر فرمت و هر فرصتی استفاده کرد تا امکان مذاکره و گفتگو با پوتین وجود داشته باشد. اما اگر این تلاش‌ها به شکست بیانجامد، به منزله ورود به جنگ جهانی سوم خواهد بود. ( ایسنا )

سفر بایدن به لهستان برای حل بحران اوکراین

از طرف دیگر نیز سخنگوی کاخ سفید بیانیه‌ای که از طریق ایمیل در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام کرد که بایدن جمعه این هفته به لهستان کشور هم مرز با اوکراین سفر می‌کند و در آنجا یک نشست دو جانبه با آندری دودا همتای لهستانی خود برگزار می‌کند.

ساکی گفت که بایدن در مورد چگونگی واکنش آمریکا و متحدانش به بحران حقوق بشری که جنگ بی دلیل و غیر موجه روسیه در اوکراین ایجاد کرده، گفت‌وگو خواهد کرد.

بایدن برای شروع سفر اروپایی خود قرار است روز چهارشنبه واشنگتن را به مقصد بروکسل پایتخت بلژیک ترک کند.

در همین حال یک هیات متشکل از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه به آلمان و لهستان سفر کردند تا با مقامات این کشورها و نمایندگان فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا دیدار کنند. ( ایرنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازنده جنگ اوکراین روسیه خواهد بود