کد مطلب: ۳۰۴۵۲۰

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی

مراقب پول‌های تقلبی در بازار باشید

مراقب پول‌های تقلبی در بازار باشید

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری باند جعل و چاپ اسکناس تقلبی در شرق تهران خبر داد و گفت: مردم مراقب پول‌های تقلبی در بازار باشند.

سرهنگ چهری افزود: اعضای این باند ۵ نفر بودند که یک نفر آنها ۴۵ ساله است و اقدام به چاپ اسکناس می‌کرد و ۴ نفر از آنها اسکناس‌های تقلبی را در شهر توزیع می‌کردند. وی گفت: یکی از این افراد هنگام دادن پول‌های تقلبی به گیشه فروش بلیت در یکی از ایستگاه‌های مترو توسط پلیس مترو شناسایی و دستگیر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،چهری ادامه داد: با دستگیری نامبرده تحقیقات از وی آغاز می‌شود و در کمتر از یک هفته اعضای این باند در شرق کشور و جنوب شرق تهران دستگیر می‌شوند. وی گفت: متاسفانه چند ماه اعضای این باند فعالیت و حتی با دایر کردن رستورانی در جنوب شرق تهران پول‌های تقلبی را به مردم عرضه می‌کردند. ­

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: از اعضای این باند پول‌های تقلبی که حدود ۱۰ میلیون تومان اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۵۰ هزار تومانی و صد هزار تومانی چاپ شده و آماده عرضه بود به دست می آید و چاپگرهای آنان نیز کشف و ضبط می‌شود.

وی گفت: حتی جاعلان سعی در چاپ دلار تقلبی داشتند که مراحل اولیه را طی می‌کردند اما با حضور ماموران پلیس آگاهی این نیت شوم آنها نقش بر آب شد. چهری اضافه کرد: با توجه به شباهت پول‌های تقلبی چاپ شده با اسکناس‌های واقعی و عرضه آن در بازار، مردم و صاحب فروشگاه‌ها حتماً دقت های لازم را در خصوص دریافت پول و مطابقت آن با استانداردهای بانک مرکزی انجام دهند و سعی کنند بیشترین دریافت پول آنها از بانک ها باشد و از اشخاص غیر پولی دریافت نکنند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.