کد مطلب: ۴۰۸۹۲۸

مزایا و معایب بازسازی منزل با کناف

مزایا و معایب بازسازی منزل با کناف

کناف در واقع یک نام تجاری گسترده است که در سطح دنیا نمایندگی‌های فعالی دارد. این شرکت در دهه ۳۰ میلادی در آلمان بنیان‌گذاری شد و محصولات آن سازه‌هایی از گچ و سیمان جهت اجرای سقف و دیوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از مزایای کناف سرعت بالای نصب آن است. البته ناگفته نماند که ساخت‌وساز خشک ساختمان را در ایران به طور عادت کناف می‌گویند و این اتفاق به دلیل شروع این کار در ابتدا با نام تجاری کناف در ایران شروع شده است.

کناف چیست؟

کناف در واقع یک نام تجاری گسترده است که در سطح دنیا نمایندگی‌های فعالی دارد. این شرکت در دهه ۳۰ میلادی در آلمان بنیان‌گذاری شد و محصولات آن سازه‌هایی از گچ و سیمان جهت اجرای سقف و دیوار است. برخی از این سازه‌ها دارای پوشش بوده و برخی دیگر ساده هستند. یکی از مزایای کناف سرعت بالای نصب آن است. البته ناگفته نماند که ساخت‌وساز خشک ساختمان را در ایران به طور عادت کناف می‌گویند و این اتفاق به دلیل شروع این کار در ابتدا با نام تجاری کناف در ایران شروع شده است.

کناف در ایران

در ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی توسط یک شرکت خصوصی به نام وال برد ایران تاسیس گردید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همان دهه ۵۰ این شرکت به بانک مسکن انتقال داده شد و در دهه ۶۰ به تولید رسید ولی به دلیل دور ماندن از اطلاعات به روز این صنعت رو به ورشکستگی گذاشت.

به هر حال امتیاز و سهام بانک مسکن در دهه ۷۰ به شرکت کناف آلمان واگذار گردید. و هم‌اکنون به کمک تکنولوژی روز دنیا در حال فعالیت و تولید است.

انواع سقف و دیوار کناف

دیوار و سقف کناف در ۴ نوع معمولی، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر حریق و مقاوم در برابر رطوبت و حریق و این چهار نوع در سایزهای متفاوت تولید می‌گردد. با ضخامت ۶ میلیمتری که مخصوص اجرای قوس‌های تند می‌باشد. ۹.۵ میلیمتر که مناسب اجرای قوس‌های معمولی است و نباید از آنها برا سقف یا دیوار استفاده کرد. رایج‌ترین نوع که در ایران تولید می‌شود با ضخامت ۱۲/۵ میلیمتر است که از آنها برای دیوارهای جدا کننده و سقف‎های ساده و دکوراتیو استفاده می‌شود. کناف با ضخامت ۱۵ میلیمتر و بالاتر برای مکان‌هایی که احتمال ضربه دارد و به طور کلی مستحکم‌تر باید ساخته شوند مناسب هستند.

دیوار کاذب کناف مزایا و معایب

کناف برای ساخت دیوار نیز استفاده می‌گردد. یا به صورت دیوار جدا کننده و یا به عنوان طرحی برای دیوار اتاق‌های مختلف اعم از پذیرایی یا اتاق خواب و یا اتاق‌های دفتر و هر نوع دکوراسیون در محوطه‌های بسته در یک ساختمان قابلیت اجرا را دارد.

مزایای دیوار کناف

مهمترین مزایای دیوار کناف سرعت اجرا و م ظرافت در کار است. در محلی که دیوار کناف اجرا می‌گردد هر نوع طرحی با هر نوع زاویه و یا برجستگی یا فرورفتگی را می‌توان به سادگی به اجرا درآورد و از زیبایی‌های آن بهره برد.

IMG 20191106 WA0007

یکی دیگر از مزایای کناف صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی است .هر طرحی که می‌خواهید در دیوار خود داشته باشید اجرای با کناف بسیار کم‌هزینه‌تر از اجرای این طرح به کمک گچ‌بری و یا هر نوع دیگر را دارد.

هر جا که کناف اجرا می‌گردد، بلافاصله پس از نصب قابلیت رنگ شدن را دارد و در دیوارهای گچی باید چند روزی برای خشک شدن زمان بگذارید. در صورتی که شما از کناف پوشش‌دار استفاده کنید نیاز به رنگ کردن هم وجود ندارد.

نورپردازی در دیوارهای کناف بسیار به سهولت و زیبایی قابل اجرا بوده و شما را در نورپردازی‌های موضعی بسیار یاری می‌رساند. به جز این مزیت شما در انتخاب طرح‌های پیچیده که نورپردازی‌های خاصی را احتیاج دارند کاملا آزاد بوده و با کمترین هزینه هر طرحی را می‌توانید انتخاب نمایید.

در اجرای کناف به دلیل فاصله‌ای که بین دیوار کاذب و دیوار اصلی وجود دارد، می‌توان از این فاصله برای تاسیسات ساختمان استفاده نمود. این کار هم سهولت اجرای تاسیسات را به دنبال دارد و هم در زیبایی نمای داخلی ساختمان موثر خواهد بود.

معایب دیوار کناف

مهمترین ضعف کناف آسیب‌پذیری کناف در مقابل رطوبت و ضربه است. کناف به سبب ضعیفی که در مقابل رطوبت دارد قابل اجرا در حمام و فضاها و مکان‌های مرطوب نیست اما با استفاده از کناف‌های فایبرگلاس تا حدودی قابل رفع می‌باشد ولی کاملا ضد رطوبت نخواهد شد.

در مورد ضعف کناف در برابر ضربه نیز در فضاهایی که احتمال ضربه زیاد است بهتر است از کناف استفاده نشود ولی اگر دچار ضربه‌دیدگی و ایجاد شکاف و یا هر مشکلی از این قبیل مواجه شدید نگران نباشی چون به راحتی کناف قابل ترمیم است.

ضعف دیگر کناف به زمان نصب آن مربوط می‌گردد. که اجرای نصب کناف هم احتیاج به متخصصان مجرب دارد و هم در زمان نصب گرده‌های زیادی تولید می‌کند.

با اینکه کناف نیز دارای معایبی است ولی در مجموع مزایای آن از معایب آن کمتر است .به همین جهت متقاضیان اجرای کناف در حال رشد و افزایش قرار دارد.

سقف‌های دکور و سقف‌های کشسان

گزینه دیگر برای بازسازی منزل به شیوه مدرن اجرای سقف‌های دکور است. اجرای سقف‌های کاذب حیطه طراحی گسترده‌تر از دیوارها می‌باشد. در اینجا شما حتی امکان ایجاد یک نمای فضایی هم هستید و در انتخاب این‌گونه طرح‌ها کاملا آزادانه می‌توانید عمل کنید. این گستره انتخاب فقط در سقف‌های کاذب وجود دارد. ایجاد نورپردازی‌های بسیار مختلف در جهت‌های کاملا متغیر بدون دیده شدن منبع نور قابل اجرا است.

IMG 20191106 WA0008

اگر در اجرای سقف از نوع کشسان استفاده نمایید هزینه شما بسیار کمتر از آنچه به ذهن شما برسد کاهش پیدا خواهد کرد. ضمنا از سرعت بسیار بالاتری نیز برای اجرا برخوردار است. در سقف‌های کشسان شما می‌توانید از طرح‌هایی که نیاز به نور پردازی دارند نیز انتخاب نمایید و نورپردازی نیز در زیر پوشش کشسان اجرا خواهد شد.

IMG 20191106 WA0006

مزایای اجرای کناف در سقف

قطعا مهمترین مزیت باز هم سرعت اجرای این نوع سقف است. که همراه با صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود. اگر از کناف روکش شده و یا کشسان استفاده نمایی دیگر نیازی به رنگ شدن سقف نخواهد بود.

اجرای طرح‎های فضایی در سقف بسیار ساده و متنوع خواهد بود و برای این منظور طرح‌های بسیار فراوانی وجود دارد که شما در انتخاب آن محدودیت نخواهید داشت.

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم از فاصله‌ای که بین سقف کاذب و سقف اصلی ایجاد می‌شود می‌توان برای اجرای عملیات تاسیسات استفاده نمود.

معایب سقف‌های کناف و کشسان

بیشترین ضعف در سقف‌ها همان رطوبت است که کناف در حالت کلی در مقابل رطوبت ضعیف و آسیب‌پذیر می‌باشد. ولی به هر حال مزایای کناف آن را مورد انتخاب قرار داده است.

اجرای کناف را به چه شرکتی بسپاریم؟

اگر بخواهیم شرکتی را برای خدمات اجرایی سقف و دیوارهای کاذب معرفی کنیم، پیشنهاد ما مجموعه آکس طرح و ساخت نماینده کناف ایران است. این مجموعه با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمانی و دکوراسیون داخلی دارای تیم مجرب و حرفه‌ای می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آکس طرح و ساخت مراجعه فرمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عالی بود