کد مطلب: ۱۲۷۳۳۳

مسدود شدن ۲۵۰ میلیارد دلار در خانه های خالی

مسدود شدن 250 میلیارد دلار در خانه های خالی

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 بالغ بر 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به معنای عدم بهره وری اقتصادی 250 میلیارد دلار است. به گزارش ایسنا، در شرایطی که تا قبل از سرشماری سال گذشته آمارها از وجود ۱.۷ میلیون واحد مسکونی مازاد در کشور حکایت

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 بالغ بر 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که به معنای عدم بهره وری اقتصادی 250 میلیارد دلار است.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که تا قبل از سرشماری سال گذشته آمارها از وجود ۱.۷ میلیون واحد مسکونی مازاد در کشور حکایت داشت، نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ نشان می دهد تعداد واحدهای مسکونی خالی در کشور به ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۶۰۷ واحد رسیده است.

اگر بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه هر واحد مسکونی به طور متوسط ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد قیمت کل ۲.۵ میلیون واحد خالی را محاسبه کنیم در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد دلار از طریق این خانه ها بلوکه شده است.

در استان تهران ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که با ۱۸.۹ درصد، بیشترین تعداد خانه های خالی در کشور را به خود اختصاص می دهد. در سال ۱۳۹۰، این رقم ۳۲۷ هزار واحد مسکونی بود. همچنین استان‌های اصفهان با ۹.۳ درصد و خراسان‌رضوی با ۷.۵ درصد در مرتبه‌های بعدی به لحاظ واحدهای خالی مسکونی قرار دارند.

بررسی‌های اولیه مرکز آمار ایران از سرشماری سال ۹۵ بیانگر آن است که تعداد واحدهای مسکونی خالی در سال ۱۳۹۰ برابر با یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۴۱۲ واحد بوده به عبارتی طی پنج سال گذشته ۹۲۴ هزار و ۱۹۵ واحد خالی به واحدهای مسکونی خالی کشور اضافه شده است. یادآور می‌شود، تعداد خانوارهای کشور ۲۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۵ خانوار است که در مقایسه با تعداد واحدهای مسکونی مشخص می شود که یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۲۸۹ خانوار در کشور صاحب ملک مسکونی نیستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.