کد مطلب: ۵۶۷۷۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حباب مسکن نترکید / گرانی ۳ میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

حباب مسکن نترکید / گرانی ۳ میلیونی مسکن پس از وعده ارزانی

از زمانی که وزیر راه و شهرسازی گفته افزایش قیمت مسکن با حباب مواجه شده قیمت هر متر مربع خانه در تهران بیش از ۳.۱ میلیون تومان گران شده و رشد ۱۲ درصدی تنها طی هفت ماه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمانی که وزیر راه گفته قیمت مسکن با جباب مواجه شده، قیمت هر متر مربع خانه در تهران بیش از ۳.۱ میلیون تومان گران شده و رشد ۱۲ درصدی داشته است.

در پایان آذر سال گذشته بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان است و این مسئله موجب شده که قیمت آن با حباب مواجه شود، از این رو نمی‌توان به صورت هیجان زده درباره مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله قیمت مسکن طرح اقدام ملی صحبت کرد.

اما از آن زمان هفت ماه می‌گذرد و براساس گزارش بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن تهران در تیر قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت بیش از ۳.۱ میلیون تومان افزایش داشته و رشد ۱۲ درصدی داشته است.

براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران (در مناطق ۲۲ گانه)، ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود اما بر اساس جدیدترین گزارش از معاملات تیر متوسط قیمت یک متر مربع خانه در تهران به نرخ ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

وزیر راه پیش از آن نیز در مهر گفت که اگر قیمت معاملات مسکن در مناطق یک و سه را درنظر نگیریم، میانگین هر متر مربع در تهران به زیر ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. اما در آن زمان با حذف مناطق مذکور، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تهران ۲۳٫۱ میلیون تومان می‌شود.

در واقع میان اظهارات وزیر راه با آمارهایی که یک نهاد دولتی(بانک مرکزی) ارائه می‌کند اختلاف وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همونقدری حباب دلار وماشین شکست اینم میشکنه مردم رو سرگرم کنین با وعده ارزونی بعد دوبرابر بهشون بفروشین

  • ناشناس

    مسؤلین با عملکرد نا کارآمد و اظهار نظرها و وعده وعید خلاف واقع که یا عمدی و یا سهوی است به گروهی از مردم که به هر دلیلی تحت تاثیر سخنانشان قرار میگیرند آسیب می رسانند.هیچگاه هم بابت زیان های وارده مؤاخذه نمى شوند .در هر قصور و کم کارى هم مردم را مقصر میدانند و با أنگ سوداگر،دلال،محتکر،سلطان…شروع به تهدید ،جریمه و تنبیه میکنند.کسانی که باید به تمام مردم خسارت بپردازند همیشه طلبکارند …البته هر کاری انجام میدهند از نظر خودشان صیانت از حقوق مردم است!!با أین رفتارها أنواع سرمایه های أین کشور غنی از دست رفته وخواهد رفت.

  • ناشناس

    خیلی چیزها قرار بود ارزون بشه ک دو برابر و سه برابر شد

  • سام

    مسکن شده برای جوونها آرزو

  • ناشناس

    مهم مالیات بود که حل شد فقط سوژه اخذ درآمد بود که حل شد منتظریم سوژه بعدی که انترنت است جهت مالیات حل شود بعد منتظر سوژه های بعدی ، ایران خانم اینجوریه دیگه باید رفتارش را دیگر کشورها ببینند تا قدر دولتمردان کشورهاشان را بدانندخخخخخخخخخخخخها

  • یزدان

    خودش فهمید چی گفت

  • تقی

    بعضی از دوستان و کامنت میگذاشتند قیمت نصف میشه
    دلیلش هم این بود که مردم توان خرید ندارند
    اما خصوصیات مسکن را نمی دونستن
    میتونه با رهن نقدینگی ایجاد بکنه
    میتونه با اجاره درآمد ایجاد بکنه
    میتونه با سندش وام ایجاد بکنه
    پس مردم توان خرید ندارند مسکن کار خودش را می کند و به توان مردم کاری ندارد

  • ناشناس

    در مورد چیزهایی صحبت کنید که بشه خرید وگرنه دیگه هر چی بره بالا برای ما فرقی نمیکنه

  • دانیال

    مردم عزیز امید به ارزانی نداشته باشید من تعجب میکنم از افرادی که میگفتند و میگن دلار ارزون میشه مسکن ارزون میشه،اخه برادر من چطور میخواد ارزون بشه وقتی تمام فاکتور های اقتصادی علیه منافع عمومی است چطور میشود امید به ارزانی داشت؟
    حجم نقدینگی و تولید روزانه نقدینگی وحشتناکه و این نقدینگی در جهت سوداگری استفاده میشه نه کار تولیدی و نتیجه میشه رکود تورمی که بدترین نوع تورم است.
    تحریم ها کماکان پابرجاست پس صادرات نداریم و کانال های پرداختی مسدود میمونه و منابع ارزی جدیدی وارد کشور نمیشود.
    مدیریت و سیاستهای کلان کشور کارشناسی شده نیست و بر پایه نظرات شخصی آقایان اداره میشود.
    روابط و دلالی در کشور بیداد میکند و دستگاه های نظارتی عزم جدی برای مقابله با این بحران را ندارند.
    گرانتر شدن حامل های انرژی در سال ۱۴۰۰ و افزایش تورم نقطه به نقطه در همین سال خبر از تورمی شدیدتر نسبت به سالهای گذشته را نوید می‌دهد.
    در زمینه مسکن این دولت کاری کرد که برای انبوه سازان توجیه اقتصادی نداشته باشد خانه بسازند،عوارض شهرداری چندبرابر شده قیمت سیمان ده برابر شده،شیرالات سرامیک مزد کارگر به واسطه کمتر شدن کارگران افغانی،بالارفتن هزینه حمل و نقل و..
    چطور میتوان امید به ارزانی مسکن را داشت؟
    از این به بعد بحران جدی کمبود آب و برق رو هم اضافه به دیگر بحران ها اضافه کنید..
    در کنار تمام اینها رحم نکردن مردم به یکدیگر ، هر چی گرونتر صف ها هم طولانی تر..

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید یه چیز میخام بگم چون خانه همه چیز داخلش بکار میره. خب اگه من انسان خانه نتونم بسازم چی میشه چقد از کارخانه ها بیکارمیشن. سیمان. لوله. اجر. میلگرد.وغیره….. وتمام اینا رو کی میسازه خود انسان تو کارخونه..