کد مطلب: ۲۹۹۹۲۳

دبیر انجمن ایرلاین‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

صنعت هوایی در آبان ماه با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد؟

صنعت هوایی در آبان ماه با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد؟

دبیر انجمن ایرلاین‌ها می‌گوید:حجم قابل توجه تحریم‌های آمریکا بر صنعت هواپیمایی کشور معطوف شده و بنابراین طی دو ماه آینده این صنعت وضعیت ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها در پاسخ به این پرسش که صنعت هواپیمایی در آبان ماه با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: براساس آنچه آمریکایی‌ها اعلام کردند طی دو ماه آینده تحریم‌های شدیدی بر صنعت حمل و نقل هوایی اعمال خواهد شد اما هنوز تا اعلام نهایی این برنامه‌ها فاصله‌ داریم.

مقصود اسعد سامانی افزود: در تیر ماه که نخستین تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شد شرکت‌های هواپیمایی بخش عمده ارتباطاتشان را در زمینه تامین قطعات و دیگر نیازمندی‌ها از دست دادند. در حقیقت سرویس‌های خدمتی که به صنعت هواپیمایی تعلق می‌گرفت قطع شد. بنابراین اگر قرار باشد موضوعات مطرح شده جنبه عملیاتی پیدا کند در صنعت هوایی کشور وضعیت خوشایندی را متصور نخواهیم بود.

او با ارائه پیشنهادی در زمینه دور زدن تحریم‌های آمریکا در صنعت هوایی کشور گفت: در این دوران بخش قابل توجهی از پیشنهادمان این است که در صنعت هوایی کشور از توانمندی‌های تولید داخل استفاده و ارتباطمان را با کشورهای دوست توسعه دهیم تا به این شکل بتوانیم تحریم‌های آمریکایی‌ها را خنثی سازیم.

کاهش مسافران برای ایرلاین‌های ایرانی

در همین حال یکی از فعالان صنعت هوایی درباره مشکلات صنعت حمل و نقل در زمان تحریم‌ها به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها، دسترسی به قطعات و تجهیزات برای شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر از گذشته خواهد شد. طرف‌های خارجی که پیش ‌از این در شرایط بهتری با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همکاری می‌کردند، به دلیل بالا رفتن ریسک تحریم‌ها، قیمت‌ها را افزایش دادند و هزینه انتقال قطعات به داخل کشور بیشتر شده است.

محمدرضا ابراهیم‌پور افزود: با دور تازه تحریم‌ها شاهد این موضوع خواهیم بود که از این پس اروپایی‌ها سوختی را در اختیار شرکت های هوایی ایران نخواهند گذاشت و همین موضوع نیز هزینه‌های سربار زیادی را برای صنعت هواپیمایی کشور اعمال خواهد کرد. این موضوع نیز پیامدهای منفی را برای شرکت‌های هواپیمایی به همراه دارد که از جمله می‌توان به کاهش یا از دست دادن مسافران ایرانی به نفع شرکت‌های رقیب اشاره کرد.

او تصریح کرد: امیدواریم با راهکارهای به موقع بتوانیم از این بحران‌ها عبور کرده و به نوعی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.