کد مطلب: ۲۷۴۹۳۷

آخرین وضعیت ساماندهی موسسات غیرمجاز

مطالبات بالای ۲۰۰ میلیونی ۶ هزار نفر پرداخت شد

مطالبات بالای ۲۰۰ میلیونی ۶ هزار نفر پرداخت شد

نایب رئیس مجلس، آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه درباره موسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد و گفت: مطالبات بالای ۲۰۰ میلیون ۶ هزار نفر پرداخت شد.

مسعود پزشکیان با تشریح آخرین نشست بررسی مشکلات موسسات مالی، از خوداظهاری ۲۹ هزار نفر برای دریافت سپرده بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: راستی آزمایی، ۴ هزار نفر را حذف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نایب رئیس مجلس گفت: بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان زمانبندی لازم را انجام داده تا تمامی سپرده‌گذاران به یکباره به بانک مراجعه نکنند و برای مراجعه هر کدام روز خاصی را در نظر گرفته تا مشکل خاصی ایجاد نشود.

پزشکیان، درباره گلایه برخی سپرده گذاران از عدم پرداخت مطالبات در موعد مقرر، افزود: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات اختصاص یافته و حساب‌های سپرده گذاران موجود است، لذا بانک‌ها باید مطالبات را باید پرداخت کنند، البته موضوع راستی آزمایی اندکی زمان پرداخت را طولانی کرده است.

وی ادامه داد: ۲۹ هزار نفر اظهار کرده اند که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در موسسات مالی و اعتباری سپرده داشته اند، اما زمانی که راستی آزمایی و شفاف سازی شده تعداد آنها به ۲۵ هزار نفر کاهش یافته که این موضوع از تحمیل ضرر به بیت‌المال جلوگیری کرده است.

پزشکیان با بیان اینکه تاکنون مطالبات بیش از ۶ هزار نفر از سپرده گذاران بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان سپرده پرداخت شد، تصریح کرد: پرداخت مطالبات ۱۹ هزار نفر از این افراد باقی‌مانده که مقرر شده بزودی مطالبات این تعداد از سپرده‌گذاران نیز پرداخت شود.

منبع:پژوهشکده پولی و بانکی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.