کد مطلب: ۵۸۷۳۷۸

چند درصد از مطالبات مالیاتی دولت وصول شد؟

چند درصد از مطالبات مالیاتی دولت وصول شد؟

بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۹، سازمان امور مالیاتی فقط توانسته است حدود پنج درصد از مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی را وصول کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنچه دیوان محاسبات از گزارش تفریغ بودجه سال گذشته منتشر کرده است، نشان می‌دهد در سال گذشته سازمان امور مالیاتی مکلف بوده نسبت به تعیین تکلیف مطالبات مالیاتی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدام و حداقل ۳۰ درصد این مطالبات را وصول و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

اما نتایج بررسی‌ها بیانگر این است که از ۲۱۳ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان مطالبات مالیاتی دولت، حدد پنج درصد آن، معادل ۱۰ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان آن وصول و به حساب خزنه‌درای کل کشور واریز شده است.

همچنین اعلام شده که ۲۰۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی و گمرکی وصول شده که درصد تحقق آن ۱۰۱.۴ درصد بوده است، چراکه مصوب بودجه سال ۱۳۹۹ در این زمینه، ۲۰۴ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رشد اقتصادی نیازمند این است که در بخش تولید مالیات ها کم یا حتی برداشته بشه. مخصوصا مالیات ارزش افزوده که مانع تولید و جرم ساز است. وقتی مالیات برای هر چیزی وضع بشه و قوانین هر روز دستخوش تغییر بشه کدام سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری و اشتغال خواهد شد. وقتی مالیات و جرائم مالیاتی با بهره بالا وضع میشه انتظار بیکاری و مسافرکش شدن جوانان را باید داشت. (مسافرکشی یعنی مصرف بنزین کشور بالا میره، خروج ارز، آلودگی زیست محیطی، مریضی و شلوغ شدن بیمارستان و حتی زندانها. اونوقت همون مالیات خرج سوبسید بنزین، دارو و نگهداری زندانیان و غیره میشه عجب سیکل باطلی)