کد مطلب: ۵۰۸۱۷۸

مطمئن‌ترین روش‌های انتقال وجه به صورت آنلاین

مطمئن‌ترین روش‌های انتقال وجه به صورت آنلاین

کارت به کارت کردن وجه در شبکه‌ی شتاب یکی از خدمات بانک‌داری الکترونیکی است. به دلیل حساس بودن اطلاعاتی که برای کارت به کارت مبالغ مختلف در شبکه‌ی شتاب به کار می‌رود، بهتر است از روش‌های مطمئن برای انتقال وجه استفاده کنید.

با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی، بسیاری از عملیات بانکی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. کارت به کارت کردن وجه در شبکه‌ی شتاب یکی از خدمات بانک‌داری الکترونیکی است که به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. به دلیل حساس بودن اطلاعاتی که برای کارت به کارت مبالغ مختلف در شبکه‌ی شتاب به کار می‌رود، بهتر است از روش‌های مطمئن برای انتقال وجه استفاده کنید .

چرا کارت به کارت به شکل آنلاین بهتر است؟

مطمئنا همیشه امکان بیرون رفتن از خانه و مراجعه به بانک، استفاده از دستگاه‌های عابر بانک یا دستگاه پوز وجود ندارد. روش‌های ساده‌ی دیگری هم وجود دارد: استفاده از کدهای دستوری USSD. این روش بسیار ساده و سریع است و در هر لحظه می‌توانید با استفاده از شماره‌گیری کدهای مخصوص با گوشی خود انتقال وجه انجام دهید. با این حال محدودیت‌هایی هم در این روش وجود دارد؛ هر بانک کد دستوری منحصر به خود را دارد و برای انجام عملیات انتقال وجه از این طریق، نمی‌توانید همیشه از یک کد ثابت استفاده کنید. شرایط هر بانک هم برای سقف مبلغ کارت به کارت متفاوت است. ضمن این که ممکن است کد دستوری هر بانک فقط برای انتقال وجه بین کارت‌های همان بانک امکان‌پذیر باشد. گذشته از همه‌ی این‌ها، همه‌ی بانک‌ها هنوز چنین امکانی را برای مشتریان خود فراهم نکرده‌اند. با توجه به تمام این موارد، کارت به کارت به شکل آنلاین مطمئن‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای انتقال وجه است.

انتقال وجه آنلاین با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

کارت به کارت وجه به شکل آنلاین، روش‌های مختلفی دارد که همه‌ی آن‌ها نیازمند دریافت رمز دوم یا رمز پویا از بانک و اطلاعات مندرج روی کارت بانکی هستند. در ادامه با انواع روش‌های انتقال وجه آنلاین آشنا می‌شوید.

  • انتقال وجه از طریق وب‌سایت بانک

هر بانک وب‌سایت مختص خود را دارد و بخشی از خدمات خود را در این سایت‌ ارائه می‌دهد. انتقال وجه از طریق درگاه بانکی یکی از مطمئن‌ترین روش‌هاست. هنگام مراجعه به سایت بانک برای انتقال وجه، با دو گزینه‌ی پایا و ساتنا روبه‌رو می‌شوید. گزینه‌ی پایا برای انتقال وجه معمولی و ساتنا برای انتقال وجه کلان یا حواله‌های فوری استفاده می‌شوند. در روش پایا، انتقال وجه مدت زمان بیشتری، حدود یک یا دو ساعت، طول می‌کشد. برای هر یک از این دو روش رمز مخصوصی نیاز است که بانک آن را در اختیار شما می‌گذارد.

  • انتقال وجه از طریق همراه بانک

بانک‌ها با درک نیاز مشتریان خود، مدام در حال افزایش سرعت، سادگی و امنیت خدمات خود هستند. همراه بانک در واقع اپلیکیشنی است که امکان استفاده از خدمات غیرحضوری مختلف را برای مشتریان فراهم می‌کند. به این ترتیب به سادگی از طریق تلفن همراه می‌توانید عملیات مورد نظر خود را انجام دهید. رمز مورد نیاز برای فعال‌سازی و ورود به همراه بانک را باید از بانک مربوطه دریافت کنید.

  • انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص

در کنار بانک‌ها، شرکت‌های دیگری هم هستند که اپلیکشین‌های مخصوص خدمات بانکی طراحی می‌کنند. این اپلیکشین‌ها در کنار امکان کارت به کارت به صورت آنلاین، خدمات دیگری هم به کاربران ارائه می‌دهند، مانند پرداخت قبوض، خرید شارژ همراه اول و اپراتورهای دیگر ، خرید بسته‌ی اینترنت و… . کار با این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده و سریع است؛ اما باید در انتخاب اپلیکیشن مناسب دقت زیادی داشته باشید. فراموش نکنید که اطلاعات بانکی شما و مخاطبان‌تان در اپلیکیشن قابل ذخیره‌سازی است و باید از امنیت آن‌ها مطمئن باشید. اپلیکیشن‌های زیادی طراحی شده که بسیاری از آن‌ها چندان نام‌ونشان مشخصی ندارند. حتما برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب کنید که از اعتبار آن مطمئن باشید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.