کد مطلب: ۵۳۰۹۷۹

معاملات الگوریتمی در بورس آزاد شد

معاملات الگوریتمی در بورس آزاد شد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای شرایط انجام معاملات الگوریتمی در بورس را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای در مورد معاملات الگوریتمی در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران خطاب به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد: پیرو اطلاعیه مورخ اول مهرماه سال گذشته که در آن عدم امکان انجام معاملات الگوریتمی تأکید شده بود، هم اکنون به اطلاع می‌رسد، ارائه خدمات معاملات الگوریتمی توسط مؤسسات دارای مجوز از سازمان بورس به شرط رعایت ۸ مورد بلامانع است.

این موارد شامل؛ ۱- رعایت مفاد الزامات معاملات الگوریتمی پیوست بند ۱۰ صورت جلسه مورخ ۷ بهمن ۹۸، همچنین مصوب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ۲- ارائه زیرساخت نظارتی سامانه مورد استفاده به سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت بورس و شرکت فرابورس ایران، ۳- عدم استفاده از الگوریتم‌های ناقض قوانین و مقررات بازار سرمایه و دستورالعمل انضباطی کارگزاران، ۴- اخذ تأییدیه قابلیت‌های عملیاتی کسب و کار سامانه معاملات الگوریتمی از شرکت بورس اوراق بهادار، ۵- اخذ قابلیت‌های عملیاتی کسب و کار سامانه معاملات الگوریتمی از شرکت فرابورس ایران، ۶- اخذ تأییدیه الزامات سامانه معاملات الگوریتمی از شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، ۷- اخذ تأییدیه الزامات امنیتی در سطح زیرساخت و سامانه الگوریتمی از مرکز نظارت بر امنیت بازار سرمایه و ۸- ارائه لاگ‌ها و گزارش‌های دوره‌ای از عملکرد سیستم به مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه است.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهامدار بیچاره

    وای!!!!! خدای من!!!! ولی من بیچاره خیلی دیر فهمیدم که همه ملت در بورس، سر کارند. تمام این بالا و پایین دست خودشون هست.

  • باران

    از مهر تا حالا هم وجود داشت و ممنوع نبود.
    چرا مدیران بورس دروغ می گویید؟
    این همه صف فیک که با یک اراده پودر می شد مگر همان سفارشات الگوریتمی تیست.
    اگر اشتباه میگم یک نفر توضیح دهد.

  • ناشناس

    هی لغو و برقرار می کنید. هی جلسه.بسه دیگه.
    مسخره کردید همه را.
    پول صندوق توسعه برا بورس چی شد؟
    بورس پول می خواد. بی مایه فتیره!
    دولت باید پول بریزه و صفهای فروش را جمع کنه.

    • ناشناس

      عزیز همین که دولت از سواری پولی که از بورس کش رفته منصرف بشه کافیه و همه چی درست میشه پول صندوق توسعه و این چیزها نمی خواد البته دولت یه روزی این پولها رو قسطی برمی گردونه و البته بنام صندوق توسعه یا صدقه و یا هر چیزی ، بلاخره مال مردم رو با هزار منت و تحقیر به خورد خودشون میده ، علی برکت اله.

    • ناشناس

      احسنتو خوش گفتی

  • jeje913

    درود بر سهامداران. با توجه به تجربیات شخصی چندین ساله به عرض می رسانم تنها وتنها قانون درست و منطقی و شفاف برای همه است که می تواند رانت و فساد را کنترل کند و این بی سر و سامانی را پایان دهد. تجربیات کشورهای مختلف موجود است . استفاده از تجربیات موفق خودمان و امکانات کشور برای رفع تمامی مشکلات به اندازه کافی موجود می باشد . اما……. فکر ملی گرا می خواهد و مرد عمل . کسی که به کشورش و ملتش عشق می ورزد . نه کسی که به فکر منافع …..و….. خودش باشد . در بورس هم همین موارد صادق است. اگر قوانین صحیح و منطقی حاکم باشد الگوریتم وهر روش دیگری نمی تواند مشکل ساز شود .راه حل ها بسیار آسان است . ایا کسی هست که بخواهد مشکلات حل شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟. با جان و دل حاضر به همکاری هستم.

  • ناشناس

    دارایکم 40درصد زیر ناوش معامله میشه با رشد بانکی ها به ناوش نزدیک خواهد شد مفت ترین سهم بازاره و بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش

  • ناشناس

    معاملات الگوریتمی به وسیله رباتها انجام میشه
    رباتها با دستورالعملی که بهشون دادن، تا کوچکترین سودی شناسایی میکنن میفروشن
    الآن هم حقوقیها خرید و فروششون را با ربات انجام میدن
    چیز تازه ای نیست

  • ناشناس

    معاملات الگوریتمی در بازارهای جهانی، علاوه بر معامله‌گران حرفه‌ای و شرکت‌های بزرگ، معامله‌گران خرد و افراد حقیقی نیز می‌توانند معاملات خود در بورس را با استفاده از الگوریتم‌ها انجام دهند لی این امکان برای اشخاص حقیقی هنوز در ایران وجود ندارد زیرا ظرفیت پایین هسته معاملات اجازه نمی‌دهد که تعداد زیادی از اشخاص حقیقی با استفاده از معاملات الگوریتمی در بورس فعالیت کنند.

  • کیانوش

    لطفا به مسولین دانشمند و فرنگ رفته که در زودپز دانشگاههای انگلستان دکترای جهالت اقتصادی گرفتند بفرمایید نوشدارو پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد و با خیانتی که شما به اعتماد مردم کردید سرمایه های مولد را نابود کردید. الان هم مردم به سراغ ارز دیجیتال رفته اند. واقعا خسته نباشند.

  • ناشناس

    یه سر مربی کارنامه دار خارجی برای بورس بیارید تو رنگینگ دنیا رتبه ۱۸۹ هستیم

  • مینا

    باز چه نقشه ای در راه است??