کد مطلب: ۷۵۸۹۱۵

فروش نفت به مردم با گواهی سپرده در بورس انرژی؟

فروش نفت به مردم با گواهی سپرده در بورس انرژی؟

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آماده هستیم در مرحله اول، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را از طریق انتشار اوراق «گواهی سپرده کالایی نفت» در بورس به فروش برسانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار است نفت به واسطه گواهی سپرده کالایی در بورس انرژی عرضه شود.

محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوال مجری برنامه «صف اول» شبکه خبر مبنی بر اینکه؛ عرضه گواهی سپرده کالایی نفت در بورس انرژی در چه مرحله‌ای است؟، گفت: تشریفات قانونی انتشار گواهی سپرده کالایی نفت انجام، مصوبه شورای اقتصاد اخذ و تمامی هماهنگی‌ها با بورس، بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط انجام شده است.

وی افزود: انتشار این نوع اوراق در بخش صادرات نفت، کار جدید و یک ابزار مالی بسیار ارزشمند است و دارنده هر یک از این ورقه‌های سپرده، مالک نفت خواهد بود.

خجسته مهر بیان کرد: مردم هم می‌توانند نفت بخرند و این آمادگی وجود دارد که نفت خریداران این ورقه‌ها در انبارهای مربوطه نگهداری شده و زمانی که به یک محموله برسد، این محموله تحویل شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در اولین زمان ممکن آماده هستیم در مرحله اول، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را از طریق انتشار این اوراق به فروش برسانیم. این شیوه فروش و تأمین مالی، می‌تواند همزمان به‌صورت ارزی یا ریالی باشد و و در بازار ثانویه قابلیت مبادله دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان خاطرنشان کرد: این یک مدیریت نقدینگی برای شرکت ملی نفت ایران جهت توسعه میادین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پشمعلی

    این چه کاریه هر کسی نفت میخواد خودش هم نفت تصفیه شده اعلاء بره نفت فروشی ارزان تر از نفت خام بخره. این یعنی دارن به قیمت بیرون به داخل کشور نفت میفروشن و معنیش اینه که نفت ملی نیست و مال خاصیون هست.

  • ناشناس

    بول دارایکم و. بالایش به دهانشان مزه کرده

  • ناشناس

    چوب ازدولت قبل خوردیم دیگراجازه نمی دهیم

  • ناشناس

    فعلادارایکم راازباتلاق نجات بدهیدمزه دولت قبل به دهانتان چسبیده