کد مطلب: ۲۱۲۵۴۱

معرفی اعضای هیات موسس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان

معرفی اعضای هیات موسس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان

اعضای هیات موسس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان سازمان سینمایی معرفی شدند.

رهبر قنبری، علی عبدالعلی زاده، وحید نیکخواه آزاد، ایرج طهماسب، حسن آقاکریمی، بیتا منصوری، نادره ترکمانی و غلامرضا آزادی، اعضای هیات مؤسس این مرکز را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح راه‌اندازی این مرکز با پیشنهاد محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در راستای گسترش فعالیت بخش خصوصی در سینمای کودک و نوجوان اجرا شده است.

این مرکز در حدود دو ماه گذشته همزمان با فعالیت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد و به زودی مجمع عمومی آن با دعوت از تمامی دست اندرکاران سینمای کودک و نوجوانان برای تشکیل هیات مدیره تشکیل می‌شود.

مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان قرار است از اموری نظیر حمایت از اکران فیلم‌های کودک و نوجوان اقدام به فعالیت کرده و برای برخی از سیاست گذاری‌های سینمای ملی پیشنهاداتی را ارائه کند.

رهبر قنبری کارگردان، مستندساز، نویسنده و تدوینگر ایرانی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر اردبیل است. وی فارغ‌التحصیل از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است.

او تاکنون نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی «او»، «پرنده باز کوچک»، «عروسی حسین»، «روییدن در باد»، «فصل بلوغ» و مستندهای «تب مسین»، «آینه‌های غبار گرفته»، «شیخ محمد خیابانی» و… را برعهده داشته است.

علی عبدالعلی‌زاده متولد 23 اسفند ۱۳۳۹ در ارومیه، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی است و فیلم‌های «چگونه میلیاردر شدم»، «سرتو بدزد رفیق»، «دانی و من»، «تعقیب»، «من و پدربزرگ ده ساله‌ام»، «سیزده گربه روی شیروانی» اسامی فیلم‌هایی است که وی نویسندگی یا کارگردانی کرده است.

وحید نیکخواه آزاد متولد ۱۳۳۵ تهران است و فعالیت فیلمسازی از ۱۳۶۴ با ایجاد خانه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. وی فیلم‌های «نصف مال من نصف مال تو»، «فرزند خوانده»، «دیو و دلبر»، علی و دنی»، «فرزند خوانده»، «گنجشکک اشی مشی» را نویسندگی، تهیه و کارگردانی کرده است.

ایرج طهماسب متولد ۱۳۳۸ در تهران، مجری تلویزیون، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. او بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی چون کلاه‌قرمزی و پسرخاله، یکی بود یکی نبود، دختر شیرینی‌فروش، کلاه‌قرمزی و سروناز، زیر درخت هلو و کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه را در کارنامه هنری‌اش دارد.

حسن آقاکریمی زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ در تهران، کارگردان و تهیه‌کننده اهل ایران است. فیلم‌های «آقای مدیر» و «سفر مرگ» را به عنوان کارگردان و «فرار از قلعه رودخان»، «موقت»، «سفر مرگ» و «قفل ساز» را به عنوان تهیه کننده در کارنامه کاری‌اش دارد.

بیتا منصوری نیز تاکنون تهیه کننده «قهرمانان کوچک»، «رخ دیوانه» و مجری طرح فیلم‌های «زادبوم»، «جزیره آهنی» و مدیر تولید «تقاطع»، «مرد بارانی»، «زادبوم» و «تقاطع» بوده است.

نادره ترکمانی زاده 1344 اراک، دارای مدرک کارشناسی در رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر وابسته به دانشگاه هنر است. او فعالیت سینمایی خود را از سال 1368 باساخت فیلم مستند «شبی با دراویش» آغاز کرد. علاوه بر این فیلم، او فیلم‌های «بلور شکسته یک و دو و سه»، «حریق»، «کنترل جمعیت» و… را ساخته است.

غلامرضا آزادی متولد اول فروردین ۱۳۳۰ در اصفهان، مدیر فیلم‌برداری و تهیه‌کننده است. وی مدیر موسسه فانوس خیال و همسر فریال بهزاد، کارگردان و پدر پیام آزادی و سپهر آزادی است. کارگردانی «قبیله من» و تهیه کنندگی فیلم‌های «پرستوهای عاشق»، «دلباخته»، «شور زندگی» و… را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.