کد مطلب: ۲۶۳۰۸۱

کارآفرینی مبتنی بر ایده و فناوری

معرفی کارآفرینان برتر حوزه زنان در سال ۲۰۱۸

معرفی کارآفرینان برتر حوزه زنان در سال ۲۰۱۸

فناوری و رسانه‌های دیجیتالی در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین‌ محورهای کارآفرینی تبدیل شده‌اند. مفهوم کارآفرینی استارت‌آپی و توسعه زمینه‌های کاری مبتنی بر فناوری از جمله تغییرات دنیای جدید است.

محسن حسینی: کارآفرینی و خلاقیت، به عنوان دو بال اصلی و رکن اساسی برای ایجاد و توسعه استارت‌آپ‌ها در جهان شناخته می‌شوند. بر اساس همین دو مولفه، فهرست کارآفرینان برتر سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. افرادی که نوآوری و ابتکار را با فناوری پیوند زده و در مسیر موفقیت هدایت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فناوری و رسانه‌های دیجیتالی در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین‌ محورهای کارآفرینی تبدیل شده‌اند. مفهوم کارآفرینی استارت‌آپی و توسعه زمینه‌های کاری مبتنی بر فناوری از جمله تغییرات دنیای جدید است. در همین راستا بسیاری از کمپانی‌ها به دنبال زمینه‌سازی برای ایجاد شغل برای زنان عمل می‌کنند.

فروشگاه کالا با اولویت زنان

«فنسی»آژانسی است که مرکز آن در نیویورک واقع شده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۱ کار خود را با ایده‌ای نوآورانه آغاز کرد. شعار فنسی دنیای کارآفرینی و فناوری را تا امروز تحت تاثیر قرار داده است: «آنچه برای زنان مهم است، برای جهان اهمیت خواهد داشت.» بر اساس همین شعار، فعالیت‌های این کمپانی پیرامون مسائلی که برای زنان در اولویت قرار دارد تنظیم شده است.

فنسی، تصویری مدرن از دنیای امروز برای کاربران ارائه می‌کند. با استفاده از این سرویس، کاربران امکان خرید از ده‌ها خرده‌فروش را دارند که محصولات و کالاهای متنوعی را از سراسر جهان به فروش می‌رسانند. در معرفی این سرویس در فروشگاه اپلیکیشن اپل آمده است که اپلیکیشنی برای کشف، جمع‌آوری و خرید محصولات خلاقانه و فوق‌العاده.

این سرویس به دلیل حضور و فعالیت در برنامه‌های بشردوستانه و حمایت از زنان در سراسر جهان نیز مورد توجه قرار گرفته است. کتی کیتینگ و اریکا فیت، به عنوان دو موسس و بنیانگذار اصلی این کمپانی شناخته می‌شوند.

ایکیا متولی بازسازی خانه‌های جنگ زده سوریه

در مدت زمانی کوتاه، کمپانی «ایکیا» توانست به عنوان شرکتی خلاق و مبتکر در عرصه جهانی به شهرت دست پیدا کند. یکی از کمپین‌هایی که از سوی این کمپانی ایجاد شد به بازسازی خانه‌های ویران در سوریه بود که در اثر جنگ، از میان رفته بودند. ایکیا در برخی فروشگاه‌های خود، گوشه‌ای را به شبیه‌سازی خانه‌های ویران اختصاص داد تا توجه مشتریان را به بحرانی که در سوریه رخ می‌دهد جلب کند.

ایکیا فروشگاهی برای فروش لوازم منزل است. قفسه‌های چوبی، میز و صندلی و لوازم کاربردی برای زندگی از جمله محصولاتی است که این کمپانی به فروش می‌رساند اما اوج خلاقیت این کمپانی در سال جاری به توجه برای بازسازی خانه‌های ویران شده در اثر جنگ بود.

کار رسانه‌ای فروشنده پوشاک

Hundreds کمپانی فروش لباس‌های روزمره است که گفته می‌شود با الهام از فرهنگ هیپ‌-هاپ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کفش‌ها، تی‌شرت‌ها و کلاه‌هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد اغلب در چارچوب ظاهر هیپ-هاپی دسته‌بندی می‌شود.

اگرچه این کمپانی یکی از نام‌های آشنا در زمینه پوشاک است اما در زمینه روزنامه‌نگاری نیز فعالیت‌های زیادی داشته است. وبلاگ این وب‌سایت یکی از منابع اصلی است که با روزنامه‌نگاری مدرن در رقابت است. یکی از مطالب پر بازدید و پرخواننده این بخش به مصاحبه با خالق شخصیت کارتونی گارفیلد مربوط می‌شود. همچنین همکاری با باراک اوبلما رییس جمهوری سابق ایالات متحده برای راه‌اندازی کمپین‌ «امید» نیز از دیگر موضوعاتی است که توسط بخش رسانه‌ای Hundreds اداره شده و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. بابی هاندردز موسس این کمپانی است که توجه ویژه‌ای نیز به بخش رسانه‌ای دارد.

کارمند سابق گوگل در راس شرکت رسانه‌ای

بریت مورن، پس از آنکه دوره کاری خود در گوگل، یوتیوب و آیتونز را به پایان برد به پروژه تک شاپ پیوست. او در مجموعه جدید پروژه‌های مورد نظر را برای مراسم عروسی پیاده‌سازی کرد. این پروژه‌ها عبارت بودند از ساخت صنایع دستی برای عروسی‌ها. این پروژه به زودی برای زنان علاقه‌کند توسعه داده شد و آنها نیز توانستند محصولات ساخت دست خود را در مجموعه Brite+Co عرضه کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۱۱ کار خود را گسترش داده و به مجموعه‌ای رسانه‌ای تبدیل شد. این مجموعه رسانه‌ای در زمینه‌هایی مانند زیبایی، مد، غذا و خانه فعالیت می‌کرد. فعالیت‌های کارآفرینی این مجموعه به آموزش مهارت‌های لازم برای زنان گسترش پیدا کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.