کد مطلب: ۳۰۴۶۳۹

مغایرت بیش از ۱۵ درصد کالاهای ترخیص شده قاچاق محسوب می‌شود

مغایرت بیش از ۱۵ درصد کالاهای ترخیص شده قاچاق محسوب می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود هرگونه کالای اضافی بیش از ۱۵ درصد از قبیل تعداد یا وزن را در رویه ورود قطعی، قاچاق محسوب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۵ این لایحه با ۱۲۲ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند .

به گزارش تجارت‌نیوز، در ماده ۵ آمده است: بند (ز) ماده یک قانون به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به آن الحاق می‌شود .

بند (ز) می گوید اسناد خلاف واقع: اسنادی است که در آن خصوصیات کالای ذکر شده از حیث نوع، جنس یا سایر خصوصیات با محموله یا کالای مندرج در اظهارنامه تطبیق ننماید و یا جعلی باشد .

در تبصره یک این ماده آمده است: علاوه بر مواردی که در بندهای (ح)، (ج) ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی مصوب ۲۲ آبان ماه ۹۰ و اصلاحات بعدی آن، قاچاق محسوب می شود، وجود هرگونه کالای اضافی بیش از ۱۵ درصد در واحد کالا از قبیل تعداد یا وزن که حسب مورد در تعیین حقوق ورودی موثر است، چه در کالای همنام و هم‌نوع یا غیر همنام یا غیر همنوع همراه کالای اظهار شده در رویه ورود قطعی نیز قاچاق محسوب می شود .

در تبصره ۲ نیز آمده که میزان مغایرت ۱۵ درصد موضوع این بند و تبصره یک صرفا در خصوص کشف مغایرت قبل از ترخیص است و هرگونه مغایرت به هر میزان در خصوص کالای ترخیص یا خارج شده قاچاق محسوب می‌شود.

منبع:خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.