کد مطلب: ۵۱۷۶۵۲

ورود مسافر از ۳۲ کشور به ایران ممنوع شد

ورود مسافر از ۳۲ کشور به ایران ممنوع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از ۳۲ کشور پرخطر به ایران ممنوع شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدحسن ذبیخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر به ایران ممنوع شد.

وی افزود: وضعیت پذیرش مسافران کشورهای با شرایط ویژه؛ مسافران مستقیم یا غیرمستقیم به‌مقصد ایران که ظرف حداکثر دو هفته قبل از موعد سفر، بیش از ۴ ساعت در یکی کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، آنگولا، آرژانتین، بولیوی، بوتسوانا، برزیل، بروندی، کیپ‌ورد، شیلی، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، اسواتینی [سوازیلند]، گینه فرانسوی، لسوتو، گویان، مالاوی، موریتانی، موزامبیک، نامیبیا، پاناما، پاراگوئه، پرو، رواندا، سیشیل، سورینام، تانزانیا، اوروگوئه، ونزوئلا، زامبیا و زیمبابوه اقامت داشته‌اند، تا اطلاع ثانوی امکان ورود به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و پذیرش آنها در فرودگاه کشور مبدأ ممنوع است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با تشریح آخرین الزامات بهداشتی برای ورود به ایران از طریق مرز هوایی گفت: تمام اتباع ایرانی و خارجی (بالای ۸ سال) اعم از عادی، دیپلمات و… که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی (RT-PCR) منفی از نظر کووید۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت کشور مبدأ به‌زبان انگلیسی یا مورد تأیید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدأ هستند.

به‌گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، هزینه انجام تست مولکولی (RT-PCR) به‌عهده مسافر است.

وی افزود: مسافران باید فرم خوداظهاری عدم ابتلا به کووید۱۹ را در فرودگاه مبدأ قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ارائه و همچنین فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکمیل کنند و در فرودگاه مقصد به نماینده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحویل دهند.

ذیبخش گفت: مسافران مستقیم/ غیرمستقیم، بالای ۸ سال که از مبدأ کشورهای پرخطر (قاره اروپا) سفر کرده و یا از آن کشورها به‌عنوان نقطه ترانزیتی (با اقامت بیش از ۴ ساعت) استفاده کرده‌اند، همچنین مسافران ورودی از مبدأ سایر کشورها که در غربالگری و مراقبت سندرمیک به‌عمل‌آمده در مرز ورودی علامت‌دار و یا مشکوک باشند ملزم به انجام آزمایش مجدد تست مولکولی (RT-PCR) در بدو ورود به کشور و در فرودگاه مقصد هستند.

منبع: نسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ضمن سلام واحترام به همه دولتمردان پرتلاش ودلسوز وطن عزیزان عمل مذکور بسیار نیکو وبجاست اما این مهم میبایست قبل از همه گیری اپیدمی در سراسر کشور اجراگردد هرچند الان نیز بد نبست و تاثیر گذار هست ودرود خدا به همه کسانی دلشان برای ابادی ایران بی قرار است سپاس