خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۱۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهلت رو به پایان ثبت نام جاماندگان یارانه جدید

مهلت رو به پایان ثبت نام جاماندگان یارانه جدید

اگر تا به امروز یارانه جدید دریافت نکرده‌اید و خود را مستحق دریافت آن می‌دانید، تنها تا پایان فردا مهلت دارید. البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که بعد از روز شنبه، مهلت نام نویسی خاتمه نخواهد یافت و زمان بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از مهلت پنج روزه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای نام نویسی متقاضیان یارانه جدید ، تنها یک روز و چند ساعت باقیست. شامگاه نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت به اجرا درآمد، نتیجه این برنامه تجمیع تمام یارانه‌های نقدی سابق در قالب یارانه جدید بود.

این یارانه جدید بابت خرید اقلام ضروری به ۹ دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. دهک اول تا سوم سرانه هر نفر ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم سرانه ماهانه هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است.

۲ روز اول این مهلت پنج روزه مختص سرپرستان خانواری بود که کد ملی آنها به یکی از شماره‌های زوج ختم می‌شد، دیروز و امروز برای دارندگان کد ملی با رقم فرد بود و فردا هم برای همه کسانی است که صرفه نظر از زوج یا فرد بودن کدملی موفق به ثبت نام نشده اند.

سازمان هدفمندی به کدام معرتضان یارانه جدید رسیدگی می‌کند؟

این سازمان پیشتر از معترضانی یارانه نگرفته، خواسته بود ابتدا از وضعیت یارانه‌بگیری خود مطلع شوند و سپس برای ثبت نام در سامانه اینترنتی این سازمان اقدام کنند.
متقاضیان می‌بایست برای اطلاع از وضعیت یارانه‎‌بگیری خود، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنند و در ادامه برای ثبت نام به سامانه اینترنتی my.gov.ir مراجعه کنند.
با این حال دیدگاه‌های ثبت شده از مخاطبان تجارت نیوز نشان می‌دهد که شمار زیادی از شهروندان برای ثبت نام در این سامانه با مشکل مواجهند.

از جمله این مشکلات شایع شماره گیری کد دستوری یاد شده است که پیشتر راجع به آن در گزارشی جداگانه با «موضوع مشکلات متقاضیان یارانه جدید برای ثبت‌نام/ «سایت درست کار نمیکنه!» بحث شد.
پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با راه اندازی سامانه اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir شروع به نام نویسی از معترضانی کرده بود که یارانه جدید را دریافت کرده‌اند اما نسبت به دهک بندی اعتراض داشتند.

هرچند تنها چند روز بعد از آغاز به کار سامانه اینرنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت به حساب برخی از شهروندان معترض مبالغی را به صورت علی الحسابی واریز کرد.

با این همه به موازات نامونویسی دو دستگاه متولی رسیدگی به درخواست جاماندگان یارانه جدید، بخشی از دیدگاه‌های مخاطبان تجارت نیوز به گله گذاری از تغییر روال پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.
بخشی از این دیدگاه‌ها در گزارشی با عنوان «چه کسانی یارانه کمک معیشتی نگرفتند؟» منتشر شد.

بنابراین اگر تا به امروز یارانه جدید دریافت نکرده‌اید و خود را مستحق دریافت آن می‌دانید، تنها تا پایان فردا مهلت دارید. البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که بعد از روز شنبه، مهلت نام نویسی خاتمه نخواهد یافت و زمان بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من و شوهرم ۴سال پیش به پلیس+۱۰رفتیم و یارانه ثبت کردیم ۴ساله اون یارانه میگیره ولی من نه علتش هم میگن اینه که شما وقتی مجرد بودی یارنه پدرت قطع شده .کد ملی خودمم وقتی به کد دستوری میدم پیامک میاد که شما مشمول دریافت یارانه هستید و نیازی به ثیت نام مجدد نیست لطفا راهنمایی کنید تکلیف من چیه؟یکی جواب درست حسابی بهم بده بارها به پلیس +۱۰ مراجعه کردم گفتن از جامانده ها هستی درصورتیکه من از جامانده های سرپرست خانواده نیستم که بخوام وارد سایت بشم و ثبت نام کنم چون همسرم یارانشو میگیره .

  • مریم

    سلام تکلیف کسانی که از سال 93 یارانه شون قطع شده چیه؟ یارانه شون کجا رفته؟ وقتی کد ملی رو به کد اعلام شده می‌فرستی میگه: شما مشمول دریافت یارانه هستید و نیازی به ثبت نام نیست! پس پولی که چند سال همه دریافت می‌کردند و ما نه چی میشه؟ هیچ صحبتی از این موضوع نشده چرا؟!

  • ناشناس

    سلام ، لطفاً در مورد بیماری جدید ویروسی که از طریق خوردن مرغ های آلوده و … منتقل شده است هم مطالبی بنویسید .
    متأسفانه خیلی ها گرفته اند و مسموم شده اند و معلوم نیست که چرا مرغ ها آلوده شده اند!

  • فرشاد

    چرا من یارانه ام تو بانک ملی بوده الان میخوام تغییر بدم به حساب بانک پاسارگاد چکار کنم که یارانه وسهام عدالتم واریز بشه به حساب جدید

  • ناشناس

    سلام من یک زن هستم تا به حا ل یارانه نداشتم سنم زیر 18سال است وازدواج کردم شوهرم نیز یارانه دریافت می کند ولی من که می خواهم ثبت یارانه بکنم باید سیم کارتی به نام داشته باشم ولی چون سنم کم است هیچ سیم کارتی به من داده نمی شه نه می شه که با شوهرهرم ثبت کنم ونه پدر ومادر حا لا تکلیف من چه می شه لطفا پاسخ بدهی

  • ناشناس

    سلام‌من‌خانواده‌۴‌نفره‌مستاجر‌هم‌خانه‌هم‌مغازه
    به‌خدا‌انصاف‌نیست‌بااین‌همه‌گرانی‌رایانه‌ماروقطع‌کنید.وقتی‌کرونا‌اومد‌اوضاع‌کار‌شوهرم‌بدتر‌شد‌این‌عدالت‌نیست‌ماشماراانتخاب‌کردیم‌به.مشکلات‌مردم‌رسیدگی‌کنیدنه‌اینکه‌رایانه‌مارو‌قطع‌کنید‌‌‌خدا‌خودش‌بایدبه‌ماکمک‌کنه

  • ناشناس

    سلام ببخشید من یکی ازجاماندگان هستم خواهشن کمک کنید ببینم درست ثبت نام کردم یا نه من تمامذکارهای که گفتید کردم اخرش هم پیام امد ولی نوشته ازیارانه ای معشیتی من یارانه نقدی ندارم میخواهم بدانم همان هست

  • ناشناس

    چرابرای مایارانه یک ماه ریختن امابرای بقیه یارانه دوماه ریختن خزایی ازفیروزان نهاوند

  • شهره

    سلام من یه خانم 42ساله هستم وتاحالا ثبت نام نکردم و نه پولی دریافت کردم و الانم که گفتن برین ثبت نام کنید برای جامانده ها ثبت نام کردم اما هیچ خبری نشده که نشده اخه این چه وضعیه تورو خدا جواب بدین و الان 15 روز میگذره از ثبت نام پیامی برام نیومده خط هم به اسم خودمه کهراشو همرو انجام دادم..هرجا رفتم جوابم ندادن از فرماندهی بگیر تا پلیس +10منتظر جوابتان هستم?

  • ناشناس

    باسلام.میخواستم بگم ک چرادارن یارانه روکالابرگ میکنن مردم دارن باهین یارانه اکثرزندگیشونومیچرخونند..یکی کرایه خونه میده.یکی واسه بچهاش خریدمدرسه…یکی لباس بچهاش میشه خواهش میکنم ب حرفای مامردم گوش بدید..