کد مطلب: ۳۷۴۸۸۸

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

سود ۱۰۰ تومانی «زگلدشت» و برنامه افزایش فروش و تولید «فولاژ»

سود 100 تومانی «زگلدشت» و برنامه افزایش فروش و تولید «فولاژ»

از مهمترین خبرهای امروز بازار سهام، سه‌شنبه 24 اردیبهشت ماه سال 98، سود خالص 100 تومانی در انتظار سهامداران «زگلدشت» و برنامه افزایش فروش و تولید امسال «فولاژ» است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد شاخص کل بازار سهام امروز مثبت بود و روند صعودی داشت و با رشد 3994 واحدی معادل 1.92 درصدی در سطح 211 هزار واحدی قرار گرفت.

شفاف‌سازی صورت‌های مالی ۱۲ ماهه تامین سرمایه نوین

اطلاعیه مالی منتشر شده نشان می‌دهد، تامین سرمایه نوین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ «حسابرسی نشده» به ازای هر سهم ۵۵۹ ریال سود محقق کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت در این دوره افزایش سرمایه ۲۷درصد را به ثبت رسانده و با لحاظ سرمایه جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل در سود هر سهم شش درصد کاهش داشته ولی سود خالص ۲۰ درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش ۱۹ درصد درآمدهای عملیاتی است.

افزون بر این در ادامه شفاف‌سازی تامین سرمایه نوین آمده است که بر اساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ مبلغ ۳.۹۱۰ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است.

در خبر دیگر، هیات‌مدیره شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس افزایش سرمایه 18 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

خبر دیگر حاکی از آن است که سهام «بموتو» طی 9 ماه اخیر تقریبا پنج برابر شده و با رشد بیش از 370 درصدی از محدوده 330 تومان به 1560 تومان صعود کرده است.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی «ونیکی»

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران اعلام کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ هفت هزار میلیارد ریال به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دارد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «ونیکی» از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری سنوات اخیر و جلوگیری از خروج منابع شرکت جهت سرمایه‌گذاری و استفاده ار فرصت‌های بازار سرمایه که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سود خالص 100 تومانی در انتظار سهامداران «زگلدشت»

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در سال 97 سود خالص 127 تومان برای هر سهم پیش‌بینی کرده است.

با توجه به تقسیم سود 80 درصدی نسبت به سود شناسایی شده در سال 96، می‌توان انتظار داشت سود تقسیمی سال 97 با تکرار سناریوی سال قبل به 100 تومان برای هر سهم برسد.

با توجه به بهبود عملکرد شرکت در درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی شاهد بهبود در سود خالص شرکت بوده‌ایم.

بدین جهت سود خالص شناسایی شده برای هر سهم از 477 ریال با رشد 167 درصدی به هزار و 273 ریال رسیده است.

سود تقسیمی «زگلدشت» برای سال مالی 96 مبلغ 385 ریال بوده است که در واقع 80 درصد از سود خالص شناسایی شده برای هر سهم در سال 96 بوده است.

بنابراین با فرض تکرار سناریوی 80 درصدی از سود خالص شناسایی شده برای هر سهم، سهامدارن «زگلدشت» می‌توانند سود خالص 100 تومانی را برای هر سهم (برای دوره مالی 97) مد نظر داشته باشند.

برنامه افزایش فروش و تولید امسال «فولاژ»

فولاد آلیاژی ایران یکی از واحد‌های فولادی کشور است که عمده محصول‌های آن باید برای صنایع مادر و تخصصی کشور مصرف شود، اما به دلایل مختلف در سال‌های گذشته اغلب به تولید محصول‌های ساختمانی که وضعیت تجاری بهتری دارند، روی آورده است.

از نکات قابل تامل در مورد فولاد آلیاژی ایران این است که این واحد صنعتی در طول ۲۰ سال فعالیت اجرایی خود، ۱۱ مدیرعامل داشته و از سال ۱۳۹۱ تاکنون شش مدیر به خود دیده است.

در اواخر تیر ماه سال گذشته با روی کار آمدن مدیریت جدید، فعالیت‌های تولید و فروش تغییر کرده و در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد تولید این واحد صنعتی را فولاد‌های آلیاژی و مهندسی تشکیل داده و تنها دو درصد آن ساختمانی است که عمدتا صرف پروژه‌های توسعه خود واحد شده است.

صدور مجوز افزایش قیمت فروش محصولات شرکت غایب بورسی

شرکت نفت بهران که با سرمایه ۲۶۰ میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس درج شده و از یک اردیبهشت ماه ضمن عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت و بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر با توقف و تعلیق نماد معاملاتی روبه‌رو شده از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.

بر این اساس، «شبهرن» اعلام کرد: مجوز افزایش نرخ انواع روغن موتور بنزینی و دیزلی تولیدی در ۱۶ اردیبشهت ماه از سازمان حمایت دریافت شده و از همین تاریخ قابلیت اعمال دارد.

کل فروش محصولات روانکار در سال گذشته ۴۱۵ میلیون لیتر است که از این مقدار ۸۴ میلیون لیتر(۲۰ درصد) شامل روغن‌های بنزینی و ۱۰۸ میلیون لیتر (۲۶درصد) مربوط به روغن‌های دیزلی است.

۹۹.۸ درصد روغن‌های بنزینی و ۹۹.۹ درصد روغن‌های دیزلی مربوط به بازار داخل و مابقی مربوط به فروش صادراتی هستند.

یارانه دریافتی پس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و احتساب ارز نیمایی در پنج ماه پایانی سال گذشته مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان از شرکت پالایش و پخش تهران و مبلغ ۴۱ میلیارد تومان از شرکت پالایش و پخش بندرعباس بوده که این یارانه با توجه به تغییر سیاست‌های دولتی در سال ۹۸ حذف شده است.

ارز مورد نیاز جهت خرید مواد افزودنی عمدتا از محل ارز حاصل از صادرات و در صورت نیاز از طریق بانک‌ها و به نرخ نیمایی تامین می‌شود.

بنابراین گزارش، بنیاد مستضعفان با ۲۹.۹ درصد و شرکت انرژی کستر سینا با ۲۱.۵ درصد در ترکیب سهامداری این شرکت نفتی حضور دارند.

در خبر دیگر، شرکت نفت بهران مجوز افزایش نرخ گرفت.

منبع: ایبنا ، بورس 24 ، سنا ، بااقتصاد ، رادیو سهام ، بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.