کد مطلب: ۴۷۹۴۵۹

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فعلا موبایلی در انبارها موجود نیست

فعلا موبایلی در انبارها موجود نیست

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: فعلا شرکت‌ها در انبارهایشان موبایلی ندارند. همین باعث شده که واحدهای صنفی نیز برخی موبایل‌ها را احتکار کنند و به مردم نفروشند.

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل از صفر شدن موجودی شرکت‌های واردکننده موبایل خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: 50 روز است که ارزی به واردکنندگان موبایل تخصیص نیافته است و در دو ماه و نیم گذشته واردات موبایل بین 15 تا 20 برابر کمتر از سال‌های گذشته شده است. فعلا شرکت‌ها در انبارهایشان موبایلی ندارند. همین امر باعث شده که واحدهای صنفی نیز برخی موبایل‌ها را احتکار کنند و به مردم نفروشند.

رضا قربانی افزود: متاسفانه فعلا شرکت‌های واردکننده جنسی در انبارها ندارند. چنانچه سقف ثبت سفارش موبایل برداشته نشود ظرف 25 روز آینده دیگر هیچ مدل از گوشی‌های تلفن همراه در ویترین مغازه‌ها وجود نخواهد داشت.

او اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده در نیمه نخست امسال یک میلیون و 800 هزار گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر به کشور وارد شده است؛ این در حالی است که در شرایط کرونا و افزایش فعالیت‌های دور کاری دانش آموزان و کارمندان واردات گوشی‌های تلفن همراه باید نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یافت.

قربانی مقصر اصلی افزایش قیمت موبایل را دولت دانست و در این باره گفت: ذخیره بازار در حوزه موبایل روز به روز در حال کاهش است؛ معتقدیم دولت با تخصیص ارز اندک می‌تواند قیمت موبایل را در بازار متعادل کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش کار خودشونه. دولت میخاد اینجوری پول به جیب بزنه

  • سروش

    موبایل سهله چند ماه دیگه انبار های ذرت هم خالی میشه انبار های آرد هم خالی میشه همه چی به نوبت

  • وحید حقیقت

    ارز برای واردات گوشی؟؟ وقتی گوشی رو با قیمت ارز آزاد به ملت میفروشید ارز دولتی فقط رانته که تو جیب شما میره برا همین دارید غصشو میخورین ! ضمنا یه سر برین پاساژ علاالدین میبینن گوشی به تعداد کافی هست خیلی هم در حجم زیاد با قیمت بالا معامله میشه.

  • علیرضا

    چون دولت دیگه ۶ ماه تو کرسی نشسته میخواد برای آینده نسلهاش توشه ذخیره بکنه بیچاره ملت فقیر

  • اسماعیل

    دولت کلا کنترل اقتصاد کشور رو از دست داده و تنها چیزی که میتونه کنترل کنه قیمت نون با آرد دولتی .
    تمام

    • رضا

      اتفاقا دولت خیلی خوب کنترل میکنه تمام این گرونی ها به سود دولت هست…این کرونا بهونه خوبی شده واس گرون کردن…

  • ساسان

    باعث و بانى تمام اين بدبختى ها كه سر مردم مياد خوده دولته و همش ميخان به دروغ بندازن گردن آمريكا.

  • مضر

    قراره گوشی صا ایران به فروش بره دیگه باید موبایل خارجی نباشه،مثل ماشین

  • ناشناس

    خدا به زمین گرم بزنه اونای که احتکار میکنن وباعث گرونی اجناس میشن خدا نسلشون رو از روی زمین بر داره خدا یا دنیا واخرت تشون رو بسوزونه هر چی که به مردم بی پناه گرون میدن دوبرابرش ضرر کنن چوب خدا صدا نداره بعدا متوجه میشید به یاری خدا که سخت جواب بدید