کد مطلب: ۳۲۰۲۸۹

استفاده از مودم جیبی برای اینترنت همراه

استفاده از مودم جیبی برای اینترنت همراه

مودم جیبی دستگاهی است که همیشه و همه‌جا، به‌صورت قابل‌حمل برای دسترسی به اینترنت همراه سیم کارت‌های تلفن همراه قابل استفاده است. این نوع مودم امروزه از محبوبیت زیادی در دنیای فراگیر اینترنت برخوردار شده است و برای اینکه خاصیت قابل حمل بودن خود را حفظ کند نیاز به چند فاکتور اساسی دارد که همگی از درجه اهمیت یکسانی برخوردارند.

مودم جیبی دستگاهی است که همیشه و همه‌جا، به‌صورت قابل‌حمل برای دسترسی به اینترنت همراه سیم کارت‌های تلفن همراه قابل استفاده است. این نوع مودم امروزه از محبوبیت زیادی در دنیای فراگیر اینترنت برخوردار شده است و برای اینکه خاصیت قابل حمل بودن خود را حفظ کند نیاز به چند فاکتور اساسی دارد که همگی از درجه اهمیت یکسانی برخوردارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در کنار کوچک بودن و قابلیت حمل آسان این مودم‌ها در جیب، کیف یا کوله؛ می‌توان به قابلیت اساسی نصب سیم‌کارت‌های مختلف اپراتورهای تلفن همراه اشاره نمود.

خصوصیت مهم دیگر این مودم‌ها، باتری‌ مستقل آنهاست، و چون معمولا در این دستگاه‌ها خبری از نمایشگر رنگی پرمصرف مانند گوشی‌های موبایل نیست، باتری آنها عمر زیادی دارد و این قابلیت به محبوبیت آنها بسیار افزوده است.

مودم جیبی چیست ؟

امروزه، انواع مودم جیبی که با نام مودم همراه هم شناخته می‌شوند؛ به دلیل خاصیت قابل حمل بودن، در بین افرادی که می‌خواهند همیشه و همه‌جا به اینترنت پر سرعت 3G و 4G دسترسی داشته باشند به جایگاه ویژه‌ای دست یافته‌اند و در حال حاضر مودم جیبی، محبوب‌ترین نوع مودمی است که در بازار وجود دارد.

مزایای مودم جیبی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که زمانی که موبایل‌مان می‌تواند اینترنت سیم‌ کارت را به اشتراک بگذارد، دیگر چه نیازی به خرید یک دستگاه جدید است؟

در اینجا به مزایای استفاده از مودم‌های همراه جیبی می‌پردازیم:

- دست یافتن به اینترنت از طریق مودم سیم کارت خور همراه مانع از سریع خالی شدن باتری موبایل‌تان نسبت به زمانی می‌شود که از طریق دیتای گوشی موبایل، ارتباط اینترنتی‌تان را برقرار می‌نمایید.

- به اشتراک گذاشتن اینترنت با یک گوشی موبایل نه تنها منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری آن می‌شود، بلکه می‌تواند در صورت عدم توجه به تمام شدن بسته‌ی اینترنت، به یکباره هزینه‌ی زیادی را بر کسی که اینترنت خود را به اشتراک گذاشته است تحمیل کند و این در حالی است که چنین مسئله‌ای به هیچ وجه در مودم‌های همراه وجود ندارد.

- استفاده از مودم‌های جیبی بسیار ساده است و هر کسی با هر میزان از اطلاعات هم می‌تواند از آن‌ها استفاده نماید. یعنی اگر می‌توانید در یک موبایل جدید سیم کارت بیندازید و تماس برقرار کنید، با مودم‌های سیم کارتی هم می‌توانید به اینترنت متصل گردید.

- خوبی دیگر این مودم‌ها در این است که برای دسترسی به شبکه‌های موبایل نسل جدید، دیگر نیازی به آپگرید کردن موبایل یا تبلت خود ندارید و مثلا می‌توانید با یک موبایل 3G ، از اینترنت 4G استفاده کنید که این ویژگی، جذاب‌ترین خصوصیت این مودم‌ها محسوب می‌شود.

- این را هم می‌توان در نظر داشت که یک مودم همراه باکیفیت می‌تواند اینترنت باکیفیت‌تری را به نسبت بیشتر گوشی‌های موبایل برای شما به همراه داشته باشد.

- تازه این را هم اضافه کنید که امروزه در بازار دستگاه‌هایی وجود دارند که به عنوان مودم پاور بانک دار ایفای نقش می‌کنند و علاوه بر اینترنت می‌توانند منبع تغذیه برای سایر دستگاه‌ها از قبیل موبایل و تبلت باشند.

دلایل خرید مودم همراه جیبی

در اینجا می‌پردازیم به این که هر کسی به مودم جیبی احتیاج نخواهد داشت و شما بهتر است در یکی از شرایط زیر برای خرید چنین مودم‌هایی اقدام نمایید :

- نیاز به دسترسی پایدار به اینترنت همراه

همواره افرادی وجود دارند که به اصطلاح زنگ‌خور آنان بسیار بالاست و برای همین همیشه با مشکل خالی شدن شارژ گوشی خود مواجه می‌شوند و استفاده همزمان از اینترنت گوشیشان، مشکل خالی شدن باتری را دو چندان کرده و دسترسی مداوم به اینترنت را مختل می‌کند. برای همین اگرچه در ظاهر استفاده از یک پاور بانک می‌تواند راه‌حل مناسبی برای تعدادی از افراد باشد، ولی می‌توان با صرف همان هزینه برای خرید یک مودم جیبی، ضمن حفظ پایداری اتصال به اینترنت، مقداری از فشار روی باتری گوشی موبایل را هم کاهش داد. که در این حالت استفاده از یک مودم پاور بانک بهترین نتیجه را به همراه دارد.

- اشتراک گذاری اینترنت

تصور کنید در جمعی هستید و خیلی زیاد به سفرهای گروهی تفریحی و کاری می‌روید و برای این فعالیت گروهی، وجود اینترنت برایتان اولویت اول است. در چنین مواقعی یک مودم جیبی گزینه‌ بسیار مناسبی برای اتصال به اینترنت است. چرا که در کنار باتری معمولا خوب چنین دستگاه‌هایی، این دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی تا بیش از 10 اتصال همزمان را پشتیبانی کنند.

- اینترنت با کیفیت

همان‌گونه که قبلا هم اشاره نمودیم، یک مودم جیبی به دلیل این که صرفا برای اتصال به اینترنت طراحی شده است؛ اتصال با کیفیت‌تری به اینترنت را برای شما به همراه دارد. این مسئله به خصوص در مودم‌های قابل حملی که قابلیت اتصال آنتن خارجی یا همان آنتن تقویت سیگنال را دارند بسیار بارزتر است.

- استفاده از مودم جیبی در انتقال تصویر دوربین مدار بسته

یکی از مهمترین دلایل خرید مودم جیبی، استفاده از آن برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته است. در مناطقی که به دلیل نبودن خط تلفن ثابت امکان استفاده از اینترنت و مودم ADSL وجود ندارد، استفاده از انواع مودم جیبی و مودم سیم کارت خور برای انتقال تصویر تنها راه حل ممکن است. این دوربین‌ها معمولا قادر به اتصال به اینترنت مودم به صورت وایرلس و از طریق وای فای می‌باشند. همچنین با استفاده از یک پاور بانک، می‌توان شارژ این دوربین‌ها را برای استفاده طولانی‌‌مدت‌تر از آنها تامین نمود.

البته نوعی از این دوربین‌ها به نام دوربین مداربسته سیم کارت خور وجود دارند که در آنها انتقال تصویر از طریق سیم کارت داخلی خود دستگاه انجام می‌شود و نیاز به هیچ‌گونه مودم در کنار خود ندارند.

انواع مودم جیبی

به طور کلی مودم‌های جیبی دارای دو مدل شارژی و دانگل هستند که اولی یعنی مودم شارژی می‌تواند با باتری داخلی معمولا پر قدرت خود مدتی را بدون نیاز به منبع انرژی به اینترنت متصل شود. و هر زمانی که نیاز به شارژ داشت از طریق جریان برق شهری، پاور بانک و یا پاور بانک خورشیدی قابل شارژ است که در این مطلب به بررسی همین نوع مودم پرداختیم.

اما مودم‌های دانگل که معمولا سر آنها به شکل درگاه یو‌اس‌بی (USB) است برای اتصال به اینترنت نیاز به یک منبع پایدار برق دارند.

برای تامین برق مورد نیاز چنین مودم‌هایی می‌توانید آنها را به لپ تاپ یا پی سی متصل نموده و اینترنت آنها را به اشتراک بگذارید. همچنین با اتصال به رابط یو‌اس‌بی ضبط یا شارژر فندکی ماشین و حتی پاوربانک برق مورد نیاز آنها قابل تامین است.

به سادگی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پاساک به بررسی انواع محصولات مودم جیبی پرداخته و بهترین گزینه را خریداری نمایید.

pocket modem 02

منبع: ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس متوجه شدیم که همون موبایل بهتره و احتیاج نیست پولمونو برای یک مودم جیبی هدر بدهیم

  • ناشناس

    باسلام وخسته نباشید من یک مودم جیبی گرفتم باطریش اصلا شارژ نمیگیره همش باس تو شارژ باشه موقعه ایی هم که شارژش تموم میشه باطریش خیلی بیش ازحد داغ می‌کنه
    باطریش چرااینجوریه؟؟؟؟؟ آخه؟؟؟؟