کد مطلب: ۳۴۲۴۲۴

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دوستان اصرار کردند در انتخابات شرکت کنم / اتاق بازرگانی محل درآمدزایی نیست

دوستان اصرار کردند در انتخابات شرکت کنم / اتاق بازرگانی محل درآمدزایی نیست

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: دوستان به بنده اصرار کردند که به‌عنوان باسابقه‌ترین فرد در اتاق بازرگانی در این دور از انتخابات شرکت کنم. هنوز برای ورود در انتخابات تردید دارم اما دوست ندارم که دوستان را تنها بگذارم.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، علاء میرمحمدصادقی یکی از افراد معتمد و سرشناس در اتاق بازرگانی محسوب می‌شود. او از کودکی در فعالیت‌های بازار نقش پررنگی را ایفا کرده است.

میرمحمدصادقی 87 ساله در آخرین انتخابات اتاق بازرگانی تهران هر چند نتوانست با کسب آرا وارد اتاق بازرگانی شود، اما به عنوان نماینده دولت به اتاق بازرگانی معرفی شد و سپس توانست بر کرسی نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی ایران تکیه بزند. مروری بر تاریخچه اتاق بازرگانی ایران نشان از اهمیت نقش این پیشکسوت در روند انتخابات دارد.

علینقی خاموشی به‌عنوان کسی که 28 سال رئیس اتاق ایران بوده، به پیشنهاد میرمحمدصادقی به اتاق بازرگانی ایران آمده بود. میرمحمدصادقی طی سه دهه گذشته همواره در هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران حضور داشته است. این مرد کهنه‌کار به گفته خودش، به اصرار فعالان اقتصادی قرار است در انتخابات شرکت کند، هر چند که گفته است هنوز درباره حضورش تردید دارد، اما به‌نظر می‌رسد که گروهی و با جمعی از افراد باسابقه اقتصادی در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت کند.

در همین حال، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت خواهید کرد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: دوستان به بنده اصرار کردند که به‌عنوان باسابقه‌ترین فرد در اتاق بازرگانی در این دور از انتخابات شرکت کنم. هنوز برای ورود در انتخابات تردید دارم اما دوست ندارم که دوستان را تنها بگذارم.

علا میرمحمدصادقی افزود: تشکیل اتاق بازرگانی مربوط به سال‌های گذشته است. یک سری تجار و شخصیت‌هایی همانند مرحوم امین‌الضرب موسس اتاق بازرگانی بودند، به‌مرور زمان دیگر افراد روی کار آمدند که اقدامات قابل قبول و تاثیرات خوبی را در اقتصاد بر جای گذاشتند. بنابراین خوب است که این پایگاه حفظ شود.

شرکت علا میرمحمدصادقی در انتخابات اتاق بازرگانی

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: مهم‌ترین توصیه‌ ما این است که فعالان اقتصادی در این انتخابات اتاق بازرگانی حضور فعال داشته باشند و به افراد اصلح رای دهند. اتاق بازرگانی محل درآمدزایی برای افراد نیست.

انفرادی در اتاق بازرگانی شرکت نمی‌کنم

او در توصیه‌ای به اعضای اتاق بازرگانی اظهار کرد: مهم‌ترین توصیه‌ ما این است که فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی حضور فعال داشته باشند و به افراد اصلح رای دهند. اتاق بازرگانی محل درآمدزایی برای افراد نیست. برای فعالیت بهتر اتاق باید افراد اصلح و باسابقه در این تشکل ورود پیدا کنند. در این بازه زمانی باید فکر کرد و برای بهبود شرایط اقتصادی به دولتمردان مشاوره داد، بنابراین کسانی می‌توانند در این انتخابات موفق شوند که برای این تشکل وقت بگذارند و توان اظهار نظر داشته باشند.

میرمحمدصادقی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه برای ورود به انتخابات انفرادی حاضر می‌شوید یا خیر؟ گفت: همیشه و در هر بازه زمانی مردم را به اتحاد دعوت می‌کنم. در این بازه زمانی گروهی هستند که در راس آن مسعود خوانساری ، رئیس اتاق بازرگانی تهران قرار دارد که نسبتا فعالند. مجمع توسعه اقتصاد هم گروه دیگری است که افراد پیشکسوت در آن حضور دارند. توصیه به اعضای اتاق این است که ائتلاف کنند، یک لیست دهند و اصلح‌ها را انتخاب کنند.

او درباره سخنان اخیر محسن جلال‌پور مبنی بر ورود جوانان و فعالان استارتاپی در انتخابات گفت: ما نباید از تجربه غافل شویم. باید به جوانان میدان داد اما معتقدم که حضور افراد جوان و پیشکسوت باید در هم ادغام شود. پیشکسوتانی که دارای هزاران کارگر هستند و طی سال‌های گذشته نقش برجسته‌ای را در رشد اقتصاد کشور داشتند نباید فراموش شوند. در این بازه زمانی باید به افراد تحصیل‌کرده نیز احترام گذاشت. حال امیدواریم با انتخاب افراد اصلح شاهد رشد و پویایی فعالیت‌ اتاق باشیم.

طبق آخرین اطلاعات منتشره هرچند تا بعدازظهر روز دوشنبه تنها 13 نفر برای کاندیداتوری انتخابات اتاق تهران ثبت نام کرده‌اند اما روند ثبت نام برای کاندیداتوری اتاق بازرگانی تا ۲۶ دی ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.