کد مطلب: ۳۹۶۸۵۸

پوست‌اندازی در لایه‌های میانی مدیریتی / یک بانوی جوان مدیرعامل رایتل شد

پوست‌اندازی در لایه‌های میانی مدیریتی / یک بانوی جوان مدیرعامل رایتل شد

لایه‌های میانی مدیریت کشور در حال پوست‌اندازی است. حالا به دنبال افزایش سهم زنان در پست‌های مدیریتی هفته آینده مراسم معارفه مینا مهرنوش، مدیرعامل رایتل برگزار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تمام تلاش‌ها به کار گرفته شد تا سهم زنان در مشاغل مدیریتی افزایش یابد. سال 96 بود که در راستای تحقق وعده‌های حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در ارتباط با ارتقاجایگاه زنان و جوانان در مناصب مدیریتی سکاندار دولت تدبیر و امید وعده داد که «30 درصد مشاغل مدیریتی تا پایان برنامه ششم توسعه به زنان اختصاص می‌یابد» بی‌شک با تسهیل در مدیریت جوانان، میانگین سن مدیریت هشت سال کاهش خواهد یافت.

همچنین طی دو سال گذشته جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفتگو با تسنیم اعلام کرد که ۳۰ درصد مدیریت‌ها به زنان تا پایان برنامه ششم اختصاص می‌یابد.

هنوز شش سال از دوره سکانداری دولت تدبیر و امید نمی‌گذرد که لایه‌های میانی مدیریت کشور در حال پوست‌اندازی است. اخیرا سر و صدای رسانه‌ها از انتصاب مینا مهرنوش، مدیرعامل رایتل حکایت دارد.

آن طور که زمزمه می‌شود به دنبال افزایش سهم زنان در پست‌های مدیریتی این بانوی جوان به عنوان نخستین بار به عنوان هیات‌ مدیره یک اوپراتور تلفن همراه ورود پیدا کرده است. حکم رسمی او نیز توسط محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) صادر شده است.

مهرنوش از جمله کارآفرینانی است که در زمینه فرهنگی و علوم انسانی نیز فعالیت گسترده‌ای داشته و علاوه بر رزومه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه دنیای نوین کسب‌وکار است.

عملکرد مثبت مهرنوش در اتاق اصناف

در دوره علی فاضلی، رئیس سابق اتاق اصناف ایران و تهران او توانست نظر برخی بزرگان بازار را در منصب مشاور اقتصادی و کسب و کار جلب کند.

در همین رابطه رئیس سابق اتاق اصناف ایران درباره عملکرد مینا مهرنوش این طور به تجارت‌نیوز می‌گوید: ورود مینا مهرنوش به عنوان مشاور اقتصادی و کسب و کار اتاق اصناف ایران و تهران اقدامی مثبت بود که در دوره ریاست بنده شکل گرفت؛ چرا که در آن زمان به فعالیت زنان در پست‌های مشاوره‌ای در اتاق اصناف توجه چندانی نمی‌شد. همچنین هیچ فعال زنی در عرصه کسب و کار و در ساختار اتاق اصناف حضور نداشت اما برای نخستین بار این ساختار را در اتاق و با محوریت تقویت حضور زنان در پست‌های مشاوره‌ای شکل دادیم.

علی فاضلی می‌افزاید: در طول دوره‌های گذشته زنانی که در بخش بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط و در حوزه فرهنگی صاحب‌نظر باشند،کمتر وجود داشت اما با حضور خانم مهرنوش در بدنه اتاق اصناف ایران و تهران توانستیم از ایده‌های او به ویژه در بخش‌های صنفی - تولیدی بهره‌مند شویم. به عنوان مثال سازماندهی و ساماندهی شهرک‌های صنفی از ایده‌های نو مینا مهرنوش محسوب می‌شود که البته هنوز این طرح به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و کمبود تسهیلات به طور کامل اجرایی نشده است.

او اظهار می‌کند: بحث حل و فصل کردن تراکنش‌های مالی اصناف که از دولت قبل مصوب شده بود از دیگر اقداماتی است که با بهره‌مندی از تجارب این مشاور توانستیم از افزایش هزینه‌های تمام شده برای اصناف و مردم بکاهیم.

فاضلی می‌گوید: در هر حال عملکرد مینا مهرنوش در حوزه اصناف را مثبت ارزیابی می‌کنم چرا که او توانست علاوه بر اقدامات برشمرده شده در مباحث بیمه‌ای و مالیات کمک‌های شایانی را به جامعه اصناف ارائه دهد.

مهرنوش چه سوابق اجرایی دارد؟

از جمله سوابق اجرایی و قابل توجه مهرنوش را می‌توان به این مورد اشاره کرد که در سال ۱۳۸۵ و برای اولین بار رشته تجارت الکترونیکی توسط وی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

او در آن سال‌ها تصمیم گرفت به جای مهندس شدن، در زمینه علم اقتصاد تحصیل کند.

البته عملکرد پرونده‌های او در بخش‌های اقتصادی نشان می‌دهد که او در حوزه مشاوره‌ای به ویژه در راه‌اندازی کسب و کارهای اقتصادی تبحرهای بی‌شماری دارد و توانسته نظر مدیران تشکل‌ها و بخش‌های دولتی را در اجرای پروژه‌های مهم جلب کند.

مهرنوش از سال ۱۳۸۷ که دکترای اقتصادی خود در رشته اقتصاد بین‌الملل در حوزه تجاری‌سازی و بین‌الملل‌سازی استارت‌اپ‌ها را گرفته تا به امروز فعالیت‌های متعددی انجام داده است. بخشی از آنها را می‌توان به مدیرکل برنامه‌ریزی تجاری و اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن تجارت، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی، مشاوراقتصادی معاون پژوهشی دانشگاه تهران، عضو هیات مدیره شرکت ایده پردازان کسب و کار، عضو هیات مدیره شرکت کارآفرینی شایان، عضوهیات مدیره شرکت علم و پژوهش فناور، مشاور اقتصادی رییس اتاق اصناف تهران، مشاور عالی اقتصادی مجتمع پارمیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مشاورکسب و کار رییس اتاق اصناف ایران نام بُرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.