به گزارش تجارت نیوز، در اظهاراتی جدید بر تداوم حضور نظامی این رژیم در جنوب لبنان تأکید کرد و مدعی شد این اقدام تا زمانی ادامه خواهد داشت که به گفته او «برای حفاظت از ساکنان شمال اسرائیل ضروری باشد».
نتانیاهو افزود: «در منطقه امنیتی جنوب لبنان تا هر زمان که لازم باشد باقی خواهیم ماند تا امنیت شهروندان شمال و تمام ساکنان اسرائیل تضمین شود.»
تکرار دوباره عبارت «منطقه امنیتی» در حالی است که حزبالله بارها اعلام کرده، هیچ منطقه امنیتی معنا ندارد و اسرائیل باید از تمامی خاک لبنان خارج شود، وگرنه به حملات خود ادامه خواهد داد.
او همچنین ادعا کرد نیروهای ارتش اسرائیل در جنوب لبنان از «آزادی کامل عمل و تحرک» برخوردار هستند و هیچ محدودیتی در اجرای عملیاتهای نظامی وجود ندارد.
وی در ادامه با تکرار مواضع تهاجمی خود افزود: «دستورهای من روشن و بدون تغییر است؛ نیروهای ما در جنوب لبنان آزادی کامل دارند تا هر تهدید مستقیم یا احتمالی علیه اسرائیل یا ساکنان شمال را دفع کنند. هیچ محدودیتی برای ارتش وجود ندارد و ما تا زمانی که لازم باشد در این منطقه امنیتی باقی خواهیم ماند.»
این ادعا در حالی است که طبق تفاهمنامه ایران و آمریکا درگیری در تمامی جبههها باید متوقف شود. در این راستان جی دی ونس معاون ترامپ امروز ادعا کرد: «اسرائیل حق دفاع از خود دارد و ایران باید حزبالله را مهار کند» و افزود «سازوکاری برای کاهش تنش در مورد لبنان ایجاد کردهایم تا از تشدید تنشها جلوگیری کنیم».
منبع: فارس