خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۶۶۷۶

روش شستشوی مبل در منزل

روش شستشوی مبل در منزل

مقاله زیر می‌تواند یکی از راه‌های کمکی برای روش شستشوی مبل در منزل باشد. پس با ما همراه باشید.

شستشوی مبل در منزل کار راحتی نیست. از طرفی خیلی از شما با لکه‌هایی روی مبلتان مواجه می‌شوید که دلتان می‌خواهد خودتان در منزل آن را تمیز کنید و از هزینه‌ای که بابت خدمات مبل شویی دریافت میشود جلوگیری کنید. در چنین مواقعی توصیه می‌کنیم که از قبل اطلاعات کافی و لازم را در مورد مبل به دست بیاورید و تحقیق کنید تا ببینید که پارچه مبلتان با چه مواد شوینده‌ای سازگارتر است. این مقاله نیز می‌تواند یکی از راه‌های کمکی برای روش شستشوی مبل در منزل باشد. پس با ما همراه باشید.

شستشوی مبل در منزل

برای اینکه هم مبلتان را تمیز کنید و هم آسیبی به بافت پارچه آن وارد نکنید، نکات و موارد زیر را در نظر بگیرید.

دستورالعمل کارخانه تولیدی را مطالعه کنید

همیشه قبل از اینکه شروع به تمیز کردن هر نوع پارچه­ای از جمله رومبلی کنید، دستورالعمل روی مربوط به شستشوی مبل در خانه را بخوانید تا ببینید که خود کارخانه تولیدی چه ممنوعیتی را در نظر گرفته است و یا چه مواد شوینده­ای را توصیه می‌کند و بعد شروع به کار کنید.

2 14

شستشوی مبل در منزل با دستگاه مخصوص

برچسب­ها را نادیده نگیرید

اگر دفترچه یا دستورالعمل را در مورد نحوه شستشوی مبل در منزل پیدا نمی‌کنید، به برچسب­هایی که به پارچه مبل زده­اند، دقت کنید. این برچسب­ها نکات کلیدی دارند که با در نظر گرفتنشان، زودتر به هدفتان می‌رسید. اگر علائم روی برچسب فارسی نبود، در این قسمت توضیح خواهیم داد که هر حرف چه معنا و مفهومی دارد:

W: یعنی پارچه مبل خود را باید با آب شستشو دهید.

S: یعنی از آب استفاده نکنید و پاک کننده مخصوص مبل را خریداری کنید.

WS: یعنی می‌توانید از آب و پاک کننده حلال استفاده کنید.

X: یعنی اصلاً مبل را نشویید و فقط آن را جارو بکشید.

شستشوی مبل در منزل با مواد شوینده

هرگز از دستورالعمل‌ها سرپیچی نکنید

شاید فکر کنید که خواهرتان یا حتی همسایه شما مبلی شبیه به مبل شما را دارد و از آب و فرش پاک کن برای شستشوی مبل در منزل استفاده کرده و نتیجه گرفته است؛ پس اشکالی ندارد که شما هم همین کار را بکنید. البته توصیه ما این است که هرگز این ریسک را نکنید و دقیقاً طبق چیزی که شرکت تولیدی گفته، عمل کنید؛ در غیر این صورت ممکن است در عرض چند ساعت مبلتان را از دست بدهید و کاری کنید که دیگر قابل اصلاح و جبران نباشد.

چگونه لکه‌­های روی مبل را از بین ببریم؟

اگر مبلی که رویش نوشته از هیچ آب و پاک کننده­ای برای شستشوی مبل در خانه استفاده نکنید و فقط آن را جارو بکشید، کثیف شد، نگران نباشید! چند عدد دستمال ظریف میکرو فیبر و سبک را بردارید و به آرامی روی مبل بکشید. اگر لکه موجود حالت خیسی و تری داشته باشد، احتمالاً با همین دستمال­ها برداشته می‌شود و کارتان راه می­افتد.

بهتر است که در طول این شرایط اصلاً ریسک نکنید و به مبل آب نزنید؛ زیرا ممکن است آب باعث ایجاد لکه‌های اضافه شود و به مبل آسیب بزند. اگر متوجه شدید که لک پاک نمی‌شود با کارخانه تولیدی آن مبل تماس بگیرید و از چند متخصص در آنجا کمک بگیرید. احتمالاً آن‌ها به منزلتان مراجعه می‌کنند و کار پاک‌سازی را انجام داده یا راهکار مفیدی به شما ارائه می‌دهند.

اگر مبلی دارید که اجازه داده از آب و پاک کننده برای شستشوی مبل در منزل استفاده کنید، خوشبختانه دستتان بازتر است. در چنین حالتی باید دقت کنید که اول مبل را جارو بکشید تا گردوخاک اضافی از بین برود.

3 14

تمیز کردن و شستشوی مبل در منزل

نکته دوم

نکته دومی که باید به آن دقت کنید، این است که با دستمال، کثیفی و آلودگی را پخش نکنید. یک سطل کوچک آماده کنید، دو فنجان آب داخل آن بریزید و یک قاشق غذاخوری محلول پاک کننده مثل شوینده ظرف را همراه با یک قاشق غذاخوری شکر داخلش اضافه و ترکیب کنید. سپس یک عدد دستمال و ظریف برای شستشوی مبل در منزل بردارید و آن را با محلول پاک کننده آغشته کنید و به آرامی روی لکه‌های موجود نگه دارید.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، دستمال نباید روی مبل کشیده شود. فقط آن را روی لکه بگذارید و کمی فشار دهید. سپس یک دستمال تمیز دیگر بردارید، دوباره آن را به آب آغشته کنید این دفعه نباید از هیچ مایع شوینده یا حتی سرکه استفاده کنید. دقت کنید تمام این مراحل را میتوانید برای موکت شویی و هر وسیله دیگری که شامل منسوجات میشود مانند خوشخواب یا تابلو فرش یا صندلی خودرو نیز استفاده کنید.

بعد از این که دستمال را به آب خالی آغشته کردید، دوباره آن را روی لک بگذارید تا هرگونه کف حاصل از مواد شوینده بیرون بیاید. در مرحله بعد یک عدد دستمال خشک بردارید و آن را روی محل فشار دهید تا محل به طور کامل خشک شود. البته برای مبل‌هایی که اجازه داده شده از آب و مواد شوینده برای شستشوی مبل در منزل استفاده شود، شوینده‌های زیادی وجود دارند و می‌توانید از شوینده‌های مبل موجود در بازار را خریداری کنید و آن را روی لکه‌های موجود بکشید تا برطرف شوند.

چگونه مبل را با بخارشو تمیز کنیم؟

هنگامی که صحبت از تمیز کردن مبل با بخارشو می‌شود، باید نکات مهمی را رعایت کنید که در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح خواهیم داد. قبل از اینکه بخواهید شروع به استفاده از بخار کنید، اول باید مبل را به طور کامل جارو بکشید تا همه گردوخاک و آلودگی‌ها از بین بروند. بعد از اینکه از بخار استفاده کردید، باید صبر کنید که مبل به طور کامل خشک شود. بعد از اینکه به طور کامل خشک شود، دوباره آن را جارو بکشید.

بهتر است زمانی از روش بخار استفاده کنید که هوا مساعد باشد و بتوانید بعد از اتمام کار، پنجره را باز بگذارید تا مبل‌ها زودتر خشک شوند. بعضی از افراد توصیه می‌کنند که بعد از انجام کار با بخار شور می‌توانید دستمال‌ها را بردارید و کثیفی‌های اضافه از روی مبل جمع کنید. اگر مجبور شدید که از روش بخار استفاده کنید اما نمی‌توانستید پنجره را باز بگذارید، می‌توانید از یک فن یا پنکه استفاده کرده و آن را روبه روی مبل قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. شستشوی مبل در منزل با بخارشو به خاطر حرارت بالا کمی به الیاف مبل آسیب میزند

جمع‌بندی

با تمام مواردی که در بالا توضیح دادیم، احتمالاً متوجه شدید که شستشوی مبل در منزل اصلاً کار سختی نیست، اما توصیه ما این است که همیشه هر کاری را به دست افراد متخصص بسپارید تا کوچک‌ترین آسیبی را متحمل نشوید که قطعاً مجموعه ما در این زمینه بهترین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.