کد مطلب: ۴۷۰۸۵۶

مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

نحوه فروش ۶۰ درصد سهام عدالت / چرا پرداختی‌ها دیر شد؟

نحوه فروش 60 درصد سهام عدالت / چرا پرداختی‌ها دیر شد؟

براساس اظهارات مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه، مشکل پیگیری درخواست فروش از طریق شماره تماس با این کارگزاری از ابتدای شهریور ماه برطرف می‌شود و در حال حاضر سهامداران می‌توانند تا سقف 60 درصد از سهامشان را از طریق سامانه کارگزاری بانک سپه بفروشند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه چند روز قبل شماره پنج رقمی 58329-021 را برای پیگیری فروش سهام عدالت توسط سهامداران اعلام کرد.

اما آنطور که مخاطبان گفته‌اند سهامدارانی که از شهرستان قصد پیگیری درخواست فروش سهامشان را دارند نمی‌توانند با این شماره تماس بگیرند، در این خصوص مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه در گفتگو با تجارت‌نیوز علت این مشکل را زیرساختی عنوان کرد.

نیما حاجیلر در این خصوص گفت: این که سهامداران در شهرستان‌ها نمی‌توانند با این شماره تماس بگیرند به مشکل زیرساختی مخابرات برمی‌گردد و این شماره‌ها از سمت کارگزاری مشکلی ندارند. ما برای این مشکل اعلام خرابی کرده‌ایم و مخابرات هم قول داده که تا اول شهریور این مشکل برطرف شود.

حاجیلر در ادامه راهنمای فروش سهام عدالت به تفکیک «فروش 30 درصد دوم» و «فروش 60 درصد به صورت یکجا» را در کارگزاری بانک سپه توضیح داد.

سهامداران می‌توانند برای فروش سهامشان به بخش «راهنمای فروش سهام عدالت» در سایت کارگزاری بانک سپه مراجعه کنند که به گفته مدیر معاملات این کارگزاری، خطاهای احتمالی که ممکن است موجب عدم فروش سهام عدالت شود نیز آورده شده است.

علت تاخیر در فروش و واریز پول سهام عدالت چیست؟

مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه درباره علت تاخیر در فروش و واریز پول سهام عدالت عنوان کرد: کارگزارها یک سامانه واسط (oms) دارند، درخواست‌‌هایی که برای کارگزاری ارسال می‌شود ابتدا به این شرکت‌های واسط فرستاده می‌شود. در مرحله بعدی یک شرکت واسط دیگری به نام صحرا همه این درخواست‌های فروش را از دیگر شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کند و ارزش 30 درصد سهام را محاسبه می‌کند و اطلاعات را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌دهد.

وی افزود: شرکت سپرده‌گذاری هم براساس این اطلاعات کد حساب کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت(EDA) را شارژ می‌کند، کارگزاری در این مرحله نمی‌بیند که هر سهامدار چقدر سهم دارد زیرا سهام تجمیع شده است و به صورت کلی فروخته می‌شود.

به گفته حاجیلر، پس از انجام فروش، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطلاعات حساب هر سهامدار را برای کارگزاری ارسال می‌کند که مشخص می‌شود برای هر فرد چند تومان باید واریز شود. بنابراین ما به عنوان کارگزاری در مرحله فروش نمی‌دانیم که برای هر فرد چه تعداد از هر سهم و در چه زمانی فروخته‌ایم چون اطلاعات آن به ما داده نمی‌شود.

برخی از سهامداران که 30 درصد دوم را از طریق بانک فروخته‌اند می‌گویند که نمی‌توانند از طریق سامانه کارگزاری 30 درصد دوم را بفروشند؟

براساس اظهارات مدیر معاملات کارگزاری بانک سپه، این گروه از سهامداران وقتی وارد سامانه می‌شوند باید روی گزینه «ورود» بزنند(نه گزینه «ثبت نام»)، سپس کد ملی را وارد کنند و درخواست «رمز فراموشی» بدهند تا کد برایشان ارسال شود، از این طریق می‌توانند سبد سهامشان را ببینند و درخواست فروش ثبت کنند.

بنابراین اگر این افراد گزینه «ثبت نام» را بزنند، سامانه اجازه ورود به آنها را نمی‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی سهامداری درخواست فروش سه میلیون تومان از سهامشان را می‌دهند ممکن است شرکت سپرده‌گذاری این سه میلیون تومان را در چند مرحله به صورت خرد به ما بدهد تا واریز کنیم. بنابراین این که سهامداران گله‌مند هستند که پول سهامشان به صورت خرد واریز می‌شود دست ما نیست.

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    درباره این خبر نظری دارید؟ بنویسید…تورابه خداقسمتان می دهم پول سهام فروخته شد بریزیدحساب مردم دستشون خالی است دل مردم دردنیارید

    • ناصر

      خدای راست میگی ولا کسی پول نداره

  • منصور

    همش دروغه من تو تیر ماه بانک انصار 30 درصد برام گذشت نوبتفروش گفت یک ماهه وریز میشه امروز بعد از 9 ماه ب تهران باکد 1569 تماس گرفتم گفت شما هیچ کاری انجام ندادی یعنی بانک س ماه کذاشت

  • Azin

    من هشت ماهه گذاشتم ۶۰درصد ازسهاممو به فروش اما تاحالا برای من پولی واریز نشد.
    لطفا اگر کسی میدونه پاسخ بده

  • ناشناس

    من هشت ماه 60فروخده ام در کافی نت هنوز یک ریال هم نریختن

  • فاطمه

    ارزش سهام رو سامانه سهام عدالت ۲۲میلیون زده، سامانه فروش بانک ملی ۱۵میلیون، بقیه پول چی میشه

  • حمید

    سلام الان ده روزه 60درصد سهام رو فروختم هیچی واریز نشده واقعأ درسته

  • سمیه

    سلام من ۶۰ درصد از سهامم رو فروختم اول ۳۰درصدش ک تقریبا خورد خورد واریز کردن نزدیک ۵ملیون ۳۰ درصد دوم فروختم ولی هیچی واریزی نداشتم میشه بپرسم چرا؟هیچ مشکل شماره شبا یا چیز دیگری هم ندارم بانک تجارت

  • ناشناس

    چرا بانک ملی سهام عدالت نمی خرد

    • میثم فاضلی

      سلام دوساله سهامموفروختم ۱۲۰هزارریختن این چه برنامه ای هست همه ده ملیون پنج ملیون

  • ناشناس

    سلام دوساله سهام عدالت فروختم ۱۵۰هزارریختن برام

  • محمد سامی

    باسلام الان بالای یک سال قرار مبلغ فروش سهم عدالت مستقیم یکجای منه واریز کنن ولی تف تو دستم نکردن اخه چقدر دروغ والا خسته شدیم