کد مطلب: ۴۹۶۸۶۸

غریب‌پور:

نخستین شرکت سهامی بورس تشکیل می‌شود

نخستین شرکت سهامی بورس تشکیل می‌شود

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از موافقت اولیه سازمان بورس با تشکیل شرکت پروژه سهامی عام کشور خبر داد و گفت: هفته آینده، رئیس سازمان بورس برای هموار کردن مسیر این برنامه، میهمان ایمیدرو خواهد بود و به زودی موضوع تشکیل شرکت فوق عملیاتی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از موافقت اولیه سازمان بورس با تشکیل شرکت پروژه سهامی عام کشور خبر داد و اعلام کرد که نخستین شرکت با این محوریت توسط گروه ایمیدرو در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

وی در این زمینه ضمن اشاره به تشکیل این شرکت در راستای استراتژی این سازمان و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت، به جهت تنوع‌بخشی در تامین منابع مالی، تصریح کرد: ارزش پروژه‌های این شرکت جدید حداقل ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن از بورس، تامین ‌مالی خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، در رابطه با تصمیم‌گیری‌های اولیه، مبنی بر نقش نخستین شرکت سهامی عام پروژه، گفت: طرح‌های منتقل شده شامل فولاد کردستان، توسعه یک میلیون تنی صبا نور، کنسانتره آهن ۲.۵ میلیون تنی فولاد خراسان و توسعه فولاد سرمد ابرکوه است.

طبق اعلام این سازمان، وی با بیان اینکه شرکت مذکور زیرمجموعه توسعه معادن و فلزات بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز سهامدار آن است، یادآور شد: شرکت توسعه معادن و فلزات طی ماه‌های اخیر اقدام به پیاده‌سازی این روش کرده و شرکت سهامی عام پروژه تشکیل داده است؛ از این رو لازم است که از تجربه این شرکت در مسیر پیش‌رو، ‌استفاده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اعلام اینکه هفته آینده، رئیس سازمان بورس برای هموار کردن مسیر این برنامه، میهمان ایمیدرو خواهد بود، تاکید کرد: موافقت اولیه بورس دریافت شده و به زودی موضوع تشکیل شرکت فوق عملیاتی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • واقعیت

    بورس در ریل صعود به حرکت در آمده
    به حرف دلّال‌های دلار، سکه، مسکن و خودرو توجه نکنید
    تا پایان سال، سود چشمگیری نصیب خریداران خواهد شد

  • سهامدار صبور

    فروشنده = بازنده ، موتور بورس روشن شده ، سهام خود را مفت نفروشید . سبز باشید

  • ناشناس

    من به اونی که سرمایه زیاد داره کاری ندارم ولی اون بنده خدایی که میگه من کل سرمایم ۵۰ تومنه میکم برادر عزیز اگر این همه وقت وانرژی واعصاب که تو این کار گذاشتی کنار خیابون دست فروشی میکردی بیشتر ازاینا درامد داشتی

  • ناشناس

    دلالان بورس و نوچه های حقوقی تبلیغ زیادی کردن و مردم اومدن بورس و پولمون خوردن
    من ۲۰۰ ملیون شتران خریدم بدبخت شدم

  • ناشناس

    اینها بهترین و موفق ترین صنایع بورسی و ارزآور و سودده هستند حتما برای کلیت بورس هم خوب خواهد بود

  • ناشناس

    لطفا یکی به داد ما سهامدارای پارس‌ الكتريك‌ (لپارس) برسه 75% سرمایه مون رفت الان که بازار روند مثبت داره بازم حقوقی از خدا بی خبر این سهم مدام عرضه ابشاری میکنه و صف فروشش میکنه کل دارو ندارمون رفت …. تو رو خدا اگه واقعا مقامات پیگیر هستن یه سری به نحوه معاملات این سهم بزنن تا بزرگترین رانت و مال مردم خوری رو بوضوح مشاهده کنن … با تشکر از تجارت نیوز ….

  • ناشناس

    خیلی هم خوب استقبال می کنیم اهالیه بازار سرمایه و بورس باعث بهبود بازار بورس میشه چرا نه

  • ناشناس

    ما هرگز به شما ها اعتماد نداریم و به سیاست هاتون خوش بین نیستیم.

  • Kjbr1965

    استفاده درست از بورس همین است تأمین و تزریق نقدینگی در تولید و پیشرفت شرکتها.