کد مطلب: ۶۸۵۲۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش می‌دهد؟

فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را افزایش می‌دهد؟

امروز ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، جلسه فدرال رزرو آمریکا برای گفتگو پیرامون افزایش مجدد نرخ بهره برگزار می‌شود. در این جلسه چشم‌انداز بانک مرکزی درخصوص داده‌های تورمی نیز بررسی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در شرایطی که انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در جلسه امروز خود نرخ بهره را ۷۵ واحد درصد افزایش دهد تا با تورم بالا مبارزه کند، باید دید که نشانه‌های رکود اقتصادی تا چه اندازه برای سیاست‌گذاران این بانک اهمیت پیدا می‌کند؟

به نقل از رویترز ، اگر این افزایش اتفاق بیفتد نرخ بهره آمریکا به ۲٫۴ درصد می‌رسد که باعث می‌شود مشوق‌های فعالیت اقتصادی از بین بروند. چهار ماه پیش نرخ بهره نزدیک به صفر بود و فدرال رزرو ماهانه میلیاردها دلار از اوراق قرضه درآمد داشت تا بتواند اقتصاد را از رکود دوران کرونا نجات دهد.

اما به‌رغم پیشرفت کم در مبارزه با تورم نشانه‌های تنش اقتصادی بیشتر می‌شوند. تمرکز بیش از حد سیاست‌گذاران روی انقباضی‌ترکردن سیاست‌های پولی می‌تواند ریسک ورود به یک رکود اقتصادی را افزایش دهد.

حتی پیش از جلسه دو روزه این هفته، نگرانی بابت تورم به حدی بالا بود که سرمایه‌گذاران ۲۵ درصد احتمال می‌دادند که فدرال رزرو با افزایش یک واحد درصدی بازارها را شگفت‌زده کند. اتفاقی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ افتاد. اکنون که عملکرد فدرال رزرو بر بازارهای جهانی بسیار اثرگذار است این نگرانی وجود دارد که این نهاد در اقدامات خود زیاده‌روی کند.

وضعیت اوراق قرضه آمریکا نشان از احتمال رکود اقتصادی و عدم باور به رشد اقتصادی در آینده نزدیک دارند و این احتمال را به وجود آورده‌اند که فدرال رزرو مجبور باشد در مدت کوتاهی نرخ بهره را دوباره کاهش دهد.

در جلسه امروز چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جلسه امروز فدرال رزرو ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران و ۱۴:۰۰ به وقت آمریکا برگزار می‌شود. در طول جلسه بیانیه جدید این نهاد منتشر و کنفرانس خبری جروم پاول نیم ساعت پس از آن برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در این کنفرانس خبری دیدگاه بانک مرکزی به داده‌های اقتصادی جدید توضیح و حداقل نشانه‌هایی از اقدامات بعدی داده شود.

به طور حتم در این جلسه از افزایش نرخ بهره دیگری در جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو خبر خواهند داد. داده‌های جدید از تورم نیز مشخص می‌کند که سیاست‌گذاران افزایش ۷۵ واحدی را دنبال می‌کنند یا افزایش نیم واحد درصدی را.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمدی

    خوب در راستای رییسی پیش میره

  • لاله

    سیاست فدرال رزرو تا یکی دو سال آینده انقباضی هست .برای کاهش تورم بعد انتخابات بعدی شاید سیاست انبساطی در پیش بگیره البته برای مهار چین و ضربه به چین که تولید کننده هست رکود در امریکا اقتصاد چین رو که با بحران مسکن مواجه هست خرابتر میکنه

  • رسا.

    در صورت افزایش نرخ بهره وضعیت انس طلا چگونه میشود؟