کد مطلب: ۴۶۲۷۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام استان‌ها در بهار کرونایی بیکارتر شدند؟

کدام استان‌ها در بهار کرونایی بیکارتر شدند؟

در بین استان‌های کشور، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال که کشور درگیر ویروس کرونا بوده با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند.

در بین استان‌های کشور، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال که کشور درگیر ویروس کرونا بوده با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری در بهار امسال با کاهش ۰٫۸ درصدی نسبت به زمستان سال گذشته به ۹٫۸ درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز آمار، در بهار امسال بیشترین نرخ بیکاری معادل ۲۱ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ بیکاری معادل چهار درصد متعلق به استان خراسان جنوبی بوده است.

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما ۹ استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که چهارمحال و بختیاری در صدر آنان قرار دارد.

54848

در بین استان‌های کشور، استان چهارمحال و بختیاری بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته، به طوری که نرخ بیکاری در این استان با رشد ۴٫۶ درصدی از ۱۴٫۵ درصد در زمستان سال گذشته به ۱۹٫۱ درصد در بهار امسال رسیده است. استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین استان کردستان دارای بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بهار امسال بوده، به طوری که نرخ بیکاری در این استان طی دوره مذکور با افت ۷٫۱ درصدی همراه بوده است. استان‌های اردبیل و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نرخ بیکاری در استان تهران در بهار امسال نسبت به فصل قبل بدون تغییر و معادل ۸٫۸ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابوالقاسم رخشانی

    کردستان بیشترین کاهش نرخ بیکاری داشته؟؟؟؟ اینو جای دیگه ای نگید بهتون می خندن :)))))
    همین یه قلم نشون میده چقدر تحلیلتون آبکیه