کد مطلب: ۴۰۴۴۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردمان کدام استان‌ها بیکارتر شدند؟ / رشد بیکاری در ۱۲ استان کشور + نمودار

مردمان کدام استان‌ها بیکارتر شدند؟ / رشد بیکاری در 12 استان کشور + نمودار

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما 12 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که هرمزگان در صدر آنان قرار دارد. نرخ بیکاری در این استان با رشد 4.6 درصدی از 11.6 درصد در بهار سال گذشته به 16.2 درصد در بهار امسال رسیده است.

در بین استانهای کشور، استان هرمزگان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری در بهار امسال با کاهش 1.3 درصدی نسبت به بهار سال گذشته به 10.9 درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز آمار، در بهار امسال بیشترین نرخ بیکاری معادل 16.9 درصد مربوط به استان چهارمحال و بختیاری و کمترین نرخ بیکاری معادل 7.1 درصد متعلق به استان فارس بوده است.

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما 12 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که هرمزگان در صدر آنان قرار دارد.

98456

تغییرات وضعیت بیکاری در استان‌های کشور

در بین استان‌های کشور، استان هرمزگان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته، به طوری که نرخ بیکاری در این استان با رشد 4.6 درصدی از 11.6 درصد در بهار سال گذشته به 16.2 درصد در بهار امسال رسیده است. گلستان و اردبیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین استان چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بهار امسال بوده، به طوری که نرخ بیکاری در این استان طی دوره مذکور با افت 5.9 درصدی همراه بوده است. استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.