کد مطلب: ۶۰۳۱۲۷

رئیس سازمان بورس در نشست با نمایندگان بخش خصوصی:

اعتماد از دست رفته سهامداران جبران می‌شود / دامنه نوسان فعلا حذف نمی‌شود

اعتماد از دست رفته سهامداران جبران می‌شود / دامنه نوسان فعلا حذف نمی‌شود

نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل اتاق بازرگانی تهران امروز برگزار شد. عشقی در این جلسه از بازگشت اعتماد از دست رفته سهامداران گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این نشست، فعالان بخش خصوصی و همچنین نمایندگان این بخش در بازار سهام دغدغه‌ها و توصیه‌هایی را به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ایراد کردند. موضوعاتی نظیر قیمت‌گذاری دستوری، نحوه ورود شرکت‌ها به بورس، بحث بازارگردانی، دامنه نوسان، شفاف‌سازی ناشران و … از مهمترین مسائلی بود که فعالان بخش خصوصی در مورد آن صبحت‌ کردند.

پس از صحبت نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در ابتدای سخنان خود گفت، با توجه به تغییرات تکنولوژیک، بسیاری از فرایندهای قبلی سازمان متناسب با بزرگ شدن بازار توسعه پیدا نکرده است ولی این زیرساخت‌ها در حال بازنگری است که در این بازنگری از مشورت فعالان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس از ایجاد اصلاحاتی در پذیره‌نویسی خبر داد و گفت سعی بر این است که راه ورود شرکت‌های جدید به بورس هموارتر شود.

عشقی اعلام کرد که سال گذشته دولت تامین مالی زیادی از بورس کرد و این موضوع فشار زیادی به بازار آورد و از طرفی هجوم نقدینگی و کشش بازار هم به حدی نبود که بتواند حضور زیاد مردم را جواب دهد. وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده اعتماد از دست رفته سهامداران را جبران کرده و پیشنهاداتی برای حل این موضوع در بودجه لحاظ خواهد شد.

در مورد قیمت‌گذاری دستوری هم عشقی اعلام کرد در صنعت فولاد و پتروشیمی تقریبا این مشکل حل شده و در صنایع دیگر هم این مبحث را باید حل کرد.

عشقی درباره حذف یا افزایش دامنه نوسان گفت، این موضوع به افزایش نوسان و تلاطمات بازار می‌انجامید. البته سازمان در نظر دارد که دامنه نوسان را به تدریج باز کند ولی این اقدام را ابتدا با شرکت‌هایی انجام خواهد داد که در بازار ثبات بیشتری دارند.

رئیس سازمان بورس در مورد ضوابط ورود شرکت‌های تکنولوژی محور یا استارتاپ‌ها گفت: « اصلاح این ضوابط زمان‌بر خواهد بود. بنابراین ورود شرکت‌های استارتاپی را با همین ضوابط اجرایی کردیم تا شرکت‌ها بتوانند پذیرش شوند. با این حال با اصلاح این ضوابط در دستور کار قرار دارد.»

عشقی گفت یکی از معضلاتی که در سالهای گذشته داشتیم بحث فرهنگ‌سازی شرکت‌های پرریسک بود. به عنوان مثال در سال گذشته سهام برخی شرکت‌های پرریسک و کوچک میان میلیون‌ها سهامدار تقسیم شد که این موضوع چالش‌برانگیز است.
بخش عمده‌ای از افزایش فروش اوراق بدهی در بورس بین بانکها معامله می‌شود و این ارقامی که در معاملات می‌آید به هیچ وجه به معنای انتشار اوراق نیست.

او همچنین در پایان اعلام کرد به دنبال افزایش معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی هستیم. عشقی همچنین تاکید کرد که قطعا در بودجه برای صنایع بورسی قیمت‌گذاری دستوری نخواهیم داشت.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همتون دزد و دروغگو هستید،امیدوارم مکافات عملتون را ببینیم و شادی کنیم

  • اکبر

    دولتها ازدرامدبورس کشورشان را اداره می کنند،شما علم این کار را نداشتید،فکر کردید،اگر یک شبه به سرمایه گذاری مردم کشور خودتان شبیه خون بزنید اموراتتان حل میشود بله حل شد وبیش از میلیاردها دلار از سرمایه مردم را برداشت کردید،واین مقطعی مشکلات تان را حل کرد،ولی این کانون وممر درآمد خود را برای همیشه از دست دادید،بعید میدانم با شعار وشواف وعده های توخالی آینده موفق شویداعتماد ازدست رفته بیش از ۳۰ میلیون آدم را برگردانید،اقای عشقی متوجه باش اعتماد المثنی ندارد.

  • ناشناس

    وقتی پول مردم صفر شد بعداً اعتماد برگردون .

  • ناشناس

    کدما و ساینا کل پول مردم بالا کشیدن . واقعاً دزدی علنی تر از این دیگه نیست.خجالت هم نمیکشن فقط حرف میزنم .

  • ناشناس

    مردم که راضی نیستن انشالا خیر نبینیداز عمرتان

  • بهزاد

    طبق معمول سرکارگذاشتن ملت وشعاردادن وحرف مفت زدن، بخداقسم دولت عمداقیمتهارودستکاری میکنه وبازارروبه این روزانداخته، هرکی فکرمیکنه دولت خبرنداره ونقشی توش نداره، نادانه

  • حسن

    در مورد واریزی سود از طریق سجام حرفی نزد. گویا بد اش نمی اد شرکت های بورسی از خوان کماکان بهره مند بمانند !

  • ناشناس

    عشقی جون اعتماد رو چجوری برمیگردونی؟ یه صفر از پولای من کم شده تا صفر جاشو پر نکنه خبری از اعتماد نیست به بزرگتر از تو هم اعتماد نداریم

  • arman

    ۱. جلوگیری از افزایش سرمایه های نجومی
    ۲. برداشتن دامنه نوسان به صورت تدریجی برای همه نه یکسری بخصوص
    ۳. افزایش سقف اعتباری کارگزاری ها
    ۴. جلوگیری از اقدامات خرابکارانه سازمان بورس، افشا الف ب ج کوفت درد، ظن دستکاری، باطل کردن معاملات، بستن کدها، تهدیدهای تلفنی سازمان بورس به شرکت ها برای عرضه سهام و …
    ۵. حذف حجم مبنا و تغییر آن به عدد ۱
    ۶. افزایش ساعات کاری بازار برای کاهش هیجان
    ۷. تغییر روش اوپنینگ و کلوزینگ در روزهای کاری
    ۸. این هفت مورد را اجرا کنید تا باز هم راهنمایی کنیم

  • ناشناس

    نمیخواد اعتماد مردم بدست بیاری سهماروو هرروز منفی نکنید نزارید مردم بیشتر از این برن تو باتلاق اعتماد پیش کش خسته کردید مردمو