خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۹۱۱۸

مهرعلیزاده، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

مردم حل مشکلات را به پای دولت نمی‌نویسند

مردم حل مشکلات را به پای دولت نمی‌نویسند

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مخالفان دولت به این موضوع بی‌توجه بودند که مردم حل مشکلات را به پای دولت نمی‌نویسند و اگر اعتماد آنها از توانمندی مدیران نظام در هر رده‌ای و قوه‌ای سلب شود، دود آن به چشم کل نظام می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌هایی از سخنان وی را در یک کنفرانس خبری می‌خوانید.

- همه می‌دانیم حضور و نقش مردم برای تعیین سرنوشت می‌تواند وجهه جمهوریت نظام را بیش از پیش نشان داده و تثبیت کند. همه مردم می‌آیند تا سرنوشت خود را به دست فردی دهند که با انتخاب همکاران شایسته و براساس یک برنامه مدون و علمی براساس خواست مردم، آینده کشور را بسازد.

-ما باید از هر امکانی برای حفظ جمهوریت نظام جمهوری اسلامی بهره‌برداری کنیم تا رای مردم به عنوان تعیین کننده محوری برای مردم و کشور باشد. تحقق این موضوع مستلزم این است که در جریان این رقابت نابرابر، شرایطی فراهم شود تا مردم احساس کنند که اگر پای صندوق بیایند رای و نظر آنها موثر خواهد بود و حضورشان خواهد توانست آینده خوبی برای کشور رقم بزند.

- مخالفان دولت به این موضوع بی‌توجه بودند که مردم هیچ وقت حل مشکلات را به پای دولت نمی‌نویسند و ناامید شوند و اعتماد آنها از توانمندی مدیران نظام در هر رده‌ای و قوه‌ای سلب شود، دود آن به چشم کل نظام می‌رود و علاقه و اعتماد و همکاری در مردم برای رفع مشکلات از بین می‌رود و نحوه چینش نامزدهای انتخابات ادامه این پمپاژ ناامیدی بود.

- وقتی روی کاندیدای خاصی از دو سال پیش با برنامه منظم سرمایه‌گزاری می‌شود و تصویرش در همه بخش‌های خبری چندین شبکه صدا و سیما با کارهای تبلیغاتی پخش می‌شود همه می‌توانند حدس بزنند که مشخصا اراده این است که آن فرد انتخاب شود و مردم باید به او رای دهند.

- ممکن است عده‌ای از روی بغض و کینه مسائلی را مطرح کنند اما به هر حال شاخص‌ها نشان می‌دهد تنش ایران با دنیا در دوران اصلاحات در حد صفر یا کم بوده است. تنش‌های داخلی در حد صفر، تبلور اراده مردم در امور، فعالیت‌ نهادهای اجتماعی و غیردولتی و نقش مردم در صحنه آرایی روزمره زندگیشان در حد بالا بوده است.

-نرخ ارز از روزی که دولت آقای خاتمی شروع شد نزدیک به ۵۰۰ تومان بود و روزی که رفت ۸۰۰ تومان بود و یک شبه سه یا چهار برابر نشد. قیمت‌ها کنترل شده بود و مردم راضی و با کشورهای همسایه و دنیا در تعامل بودیم. دولت مجموعه سالمی بود اما بعد از آن ما مشکلات وحشتناکی دیدیم که هنوز هم ادامه دارد. برخی از مشکلات امروز هم به دوران بعد از اصلاحات باز می‌گردد.

-قصد تخریب یا حمایت نکردن از دولت فعلی را ندارم اما وضعیت اقتصادی امروز علیرغم همه این امکانات ناشی از بی‌برنامگی و به هدر رفتن ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در ۷ سال و نبود برنامه منظم اقتصادی است.

-آنهایی که می خواهند در یک شب یا دو شب بازار بورس را درست کنند؛ آنهایی که می‌خواهند فساد را ریشه‌کن کنند، اصلاً از اقتصاد چیزی بلد هستند. بعضی‌ها ممکن است استاد دانشگاه باشند در زمینه اقتصاد، اما صرف استاد دانشگاه بودن نمی‌تواند شما را یک شبه عامل عملگرا و برنامه‌محور کند. بیایید واقع‌بین باشیم؛ حاکم کردن سیاست‌ها و تفکرات سیاسی خود بر شئون زندگی مردم در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را کنار بگذاریم که همین موجب بدبختی ما شده است.

-برجام سند افتخاری برای دستگاه دیپلماسی ایران حداقل در دهه‌های اخیر بود. کار بسیار ارزشمندی انجام شد.

-در روز مناظره به آقای رئیسی گفتم که ایشان ۶ کلاس سواد کلاسیک دارند و من به سواد و آموخته‌های حوزوی ایشان احترام می‌گذارم اما واقعیت این است که ایشان دروس حوزوی خواندند و بعد بر اساس قوانین معادل‌سازی شده و بر اساس آن ایشان به مقطع فوق لیسانس رفته و بعد دکتری شرکت کردند و از مدرسه عالی شهید مطهری دکتری خود را اخذ کردند.

-اصلی‌ترین راه‌کار کنترل تورم در دولت من افزایش تولید است زیرا زمانی که جنس در بازار به وفور پیدا شود امکان تورم وجود ندارد. همچنین افزایش تولید موجب اشتغال خواهد شد. البته این تنها راه نیست بلکه باید اقداماتی نیز برای تامین کسری بودجه در دستور کار قرار گیرد.

-بر اساس آمارها تا ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند و ما نمی‌توانیم شاهد ادامه این وضعیت باشیم بنابراین در مقطع کوتاهی، یارانه‌ها را برای پنج دهک اول، پنج برابر می‌کنیم که تقریبا به این ترتیب هر خانوار حداقل می‌تواند مبلغ یک میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشد.

-یک برنامه جامع و دقیق در نظر گرفته‌ایم و بنای ما این است که یک درآمد پایدار برای حداقل هفت میلیون سرپرست خانواری که هیچ درآمد ثابتی ندارند و به این دلیل معمولا نیازمند تامین معیشت از طرف نهادها، دستگاه‌ها یا سازمان‌ها هستند، ایجاد کنیم. در حد نصف حداقل حقوق به هفت میلیون سرپرست خانوار بدون درآمد ثابت پرداخت می‌شود. ارائه کارت اعتباری خرید جهت تقویت توان خرید حقوق‌بگیران نیز از دیگر برنامه‌هاست.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.