کد مطلب: ۶۵۶۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا نمایشگاه‌های تهران همزمان برگزار می‌شود؟/ نقش نمایشگاه‌ها در ترافیک پایتخت

چرا نمایشگاه‌های تهران همزمان برگزار می‌شود؟/ نقش نمایشگاه‌ها در ترافیک پایتخت

طی روزهای اخیر همزمان چند نمایشگاه پرمخاطب در تهران برگزار شد. وضعیتی که بار ترافیکی پایتخت را بیش از پیش افزایش داد. اما نقش شهرداری در این ناهماهنگی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برگزاری همزمان نمایشگاه‌ها در تهران همواره مورد نقد شهروندان، به‌ویژه رانندگانی که در ترافیک‌های سنگین می‌مانند قرار دارد. برگزاری همزمان سه نمایشگاه کناب، نفت و گل و گیاه که مخاطبان قابل توجهی دارند در پایتخت طی روزهای اخیر بیش از پیش نقش نمایشگاه‌ها در بار ترافیکی تهران را نمایان ساخت. هر سه نمایشگاه هم از نظر بعد مکانی فاصله چندانی با یکدیگر نداشتند.

در این بین حتی گاه مشاهده می‌شود شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در نزدیکی ولنجک همزمان چهار نمایشگاه برگزار می‌کنند که منجر به ایجاد ترافیک سنگین در محدوده شمالی اتوبان چمران، ولنجک، خیابان سئول و حتی برزگراه آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی نفت از ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد. نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه هم از ۱۷ اردیبهشت در بوستان گفتگو در تهران شروع شد و تا ۲۳ اردیبهشت ادامه داشت.

در همین حال نمایشگاه کتاب نیز از ۲۱ اردیبهشت آغاز به کار کرد و تا ۳۱ اردیبهشت نیز ادامه دارد. اما نقش شهرداری تهران در این ناهماهنگی چیست؟

نقش شهرداری در همزمانی نمایشگاه‌ها

علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، به تجارت‌نیوز می‌گوید: این مشکل ریشه در یک موضوع اساسی و بنیادی به نام مدیریت واحد شهری دارد. وقتی برای شهر یک مدیر واحد نداریم مصداق آن همین برگزاری چند نمایشگاه با هم می‌شود. در موارد دیگر هم می‌توان این دست ناهماهنگی‌ها را دید.

این عضو شورای شهر اظهار می‌کند: برگزار نکردن چند نمایشگاه باهم کمترین کاری است که می‌توان برای کم کردن بار ترافیک تهران کرد.

او می‌افزاید: در شورای شهر تصمیم گرفته شد که کلیه نمایشگاه‌ها، به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل شود. اما هر کدام از نمایشگاه‌ها برای نرفتن به شهر آفتاب دلیلی می‌آورند.

نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل می‌شود؟

روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در تهران تعطیل بود. اما در اطراف این نمایشگاه‌ها همچنان ترافیک قابل‌توجهی مشاهده می‌شد.

قائمی با تائید ترافیک اطراف این نمایشگاه‌ها توضیح می‌دهد: به طور کلی این تصمیمات باید در شورای عالی ترافیک شهر گرفته شود. شهرداری و پلیس راهور از اعضای این شورا هستند. بخش‌های دیگر مانند فرماندهی نیز در این شورا قرار دارند.

او ادامه می‌دهد: باید یک همت جدی صورت گیرد تا همه نمایشگاه‌ها به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل شود تا کمتر شاهد این دست مشکلات در سطح شهر باشیم.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جلسات شورای شهر روی این موضوع تاکید دارد که با ایجاد قرارگاه، مشکلات شهری کم می‌شود. اما همچنان شاهد تصمیماتی هستیم که مشکلات شهری از جمله ترافیک همچنان باقی است.

قائمی در پایان یادآور می‌شود: منظور شهردار از قرارگاه، نشست مشترک بین دستگاه‌های مرتبط با موضوع است. قرارگاهی که همه همفکری کنند و یک تصمیم واحد بگیرند که منفعت شهر را تضمین کنند. اما اینکه این قرارگاه چقدر در رسالت خود موفق بوده باید منتظر ماند تا کمی فعالیت کنند و بعد قضاوت کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.